W październikowy poniedziałek będę jechał z Pragi do Kłodzka przez Lichkov - Międzylesie. Podróż zaczynam w Pradze dokąd przylecę samolotem.
Jaki mam kupić w przedsprzedaży bilet w Polsce żeby łącznie z nim działał bilet, który kupię w Pradze w dniu podróży i na jakie czeskie pociągi on obowiązuje?
No chyba że jest jakaś tania oferta już od samej Pragi, którą można kupić już w Polsce.
Bilet w Polsce będę kupował w kasie daleko od granicy polsko - czeskiej więc proszę ewentualnie o kod oferty.
Na https://www.cd.cz/eshop/ bilet Praga-Klodzko na pazdziernik kosztuje 248 CZK. Oferta "Včasná jízdenka Evropa". I jest to taniej niz Praga-Lichkov 261 CZK.
Na przejazd 4 X cena wynosi 304 CZK, ale na 6 X juz tylko 248 CZK. Ceny sa dynamiczne ale jak widac roznica nie jest bardzo duza. No i to co podaje to ceny z internetu. Nie wiem jak sie ksztaltuja w kasach bo zawsze korzystam ze sprzedazy interentowej.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2016, 17:07
PKP Intercity zawalczy o pasażera międzynarodowego z Polskim Busem i Ryanairem
W tym roku za granicę pociągami pojedzie 510 tys. osób – przewiduje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. To jednak zdecydowanie za mało w porównaniu z ambitnymi planami resortu na najbliższe lata. Według założeń MIB, już w 2020 r. liczba takich pasażerów ma wzrosnąć do 1,07 mln, a w 2025 r. do 1,2 mln.
Celem jest zagwarantowanie szybkich połączeń z Warszawy do stolic krajów ościennych tj. Berlina, Pragi, Bratysławy, Kijowa, Mińska, Moskwy oraz Wilna. Ale nie tylko. Strategia PKP Intercity zakłada również uruchomienie pociągów w takich relacjach jak Gdynia – Kaliningrad, Gdynia – Berlin, Szczecin – Berlin i Gorzów Wielkopolski – Berlin, Wrocław – Praga oraz Kraków – Lwów.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28868/pkp-intercity-zawalczy-o-pasazera-miedzynarodowego-z-polskim-busem-i-ryanairem.html
W tym roku za granicę pociągami pojedzie 510 tys. osób – przewiduje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. To jednak zdecydowanie za mało w porównaniu z ambitnymi planami resortu na najbliższe lata. Według założeń MIB, już w 2020 r. liczba takich pasażerów ma wzrosnąć do 1,07 mln, a w 2025 r. do 1,2 mln.
Będą robić łapanki i wsadzać do pociągów zagranicę, by tylko wyrobić plan??
[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 25-10-2016, 05:01[/i:] ][/size:]
Jeśli im się uda uruchomić pociągi międzynarodowe do miast które wymieniono powyżej to im gratuluje.Ale mam kilka uwag:
-Wrocław-Praga jak najbardziej ale sam Wrocław nie nabije frekfencji w tym pociągu chyba że puszczą 2 wagony.Można odrazu spróbować Gdynia-Poznań-Wrocław-Praga.Na odcinku Gdynia-Wrocław jako ekspress od Wrocławia taryfa IC.
-Kraków-Lwów dobre posunięcie ale pokusiłbym się o relacje Wrocław-Lwów.
-Szczecin-Berlin i Gorzów Wielkopolski-Berlin relacje ściśle reglionalne-sensowne tylko w przypadku gdy pociąg rozpoczynał będzie bieg w Gdyni.
Nie widze tu relacji Wrocław-Berlin.Czy PKPIC ma naprawde w dup... tą relacje?Oczywiście nie może ona być Wrocław-Berlin tylko Kraków-Berlin (może nawet Hamburg lub "zagłębie Ruhry" ale znając niemieckie "nieda się" wystarczy Berlin).Od przyszłego roku po zakończeniu remontu mostu na Nysie czas przejazdu pomiędzy Wrocławiem a Berlinem ze zmianą loka na diesla przez Węgliniec-Horke-Cottbus zająby ok. 3.30.To już dobry czas.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-10-2016, 07:57
Najlepiej, jakby te pociągi miały połączone relacje, więc - żeby pozostać w temacie wątku - pociąg z Pragi miast tylko do Wrocławia, mógłby być wydłużony do Gdyni czy Warszawy
nie orientuje się ktoś, jak najlepiej kupić bilet (na dworcu w Pradze) stamtąd do Wrocławia/Świdnicy? Według rozkładu należy się udać do Lichkova Czeskimi Drahami a potem co w Lichkovie? Można złapać Lichkov-Wrocław. Czy można kupić bilet u konduktora? jaki to bilet? czy Lichkov-Międzylesie a potem Międzylesie-Wrocław?
Porobiło się tych spółek. Na wypadek chęci pojechania do Swidnicy należy się przesiadać w Kłodzku. No właśnie następne pytanie. Bilety będą dwa ? czy PR wystawi na KD?
Z góry dzięki za oświecenie mnie.
_________________ Coco jumbo i do przodu to moje hasło...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-11-2016, 00:25
Standardowo kupuje się bilet z Pragi do Lichkova, ale w zależności od dnia tygodnia i ilości osób może być tańsza opcja. Z Lichkova "przejściówka" za 6 zł, ale w rzeczywistości konduktor pojawia się zwykle po Międzylesiu, więc mimo szczerych chęci...PR powinien wystawić od Międzylesia jeden bilet na trasę PR + KD.
Po co od nowego rozkladu jazdy w praktyke Praha - Wroclaw nieda sie. Dlugi czas podrozny, duzo przesadek i zamalo pociagow? T to faktycznie ktos jaja z Czechow robie sie?
Podobno to Czesi optowali za takim rozwiązaniem, bo pociąg przyjeżdżały z Polski często spóźnione, co negatywnie przenosiło się na trasę Lichkov - Usti n/O. No i standard naszych kochanych EN57.
Pociągów nie jest mniej - przez granicę były i będą 4 pary.
Pociąg pospieszny lekko wyrobiłby się w 4.30 .PKPIC mogłoby uruchomić chociaż 2 pary.A może inny przewoznik?Arriva vlaky,Regiojet?Bo na Leo bym nie liczył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum