Otwarcie największego dworca w Polsce zaplanowano na 11 grudnia. Sprawdziliśmy jakie rozwiązania ułatwiające poruszanie się po obiekcie przygotowali projektanci tego obiektu. Założenie było jedno – ma być wygodnie i intuicyjnie.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Jak mieszkańcy Łodzi dojadą do Dworca Fabrycznego?
Dojazd do starego dworca Fabrycznego odbywał się od strony ul. Kilińskiego, przy której znajdował się parking. Pasażerowie autobusów natomiast dojeżdżali ulicami Składową i Knychalskiego do placu Sałacińskiego. Wraz z przebudową dworca zmieniono układ komunikacyjny wokół niego. Zbudowano nowe ulice i wielopoziomowy węzeł drogowy.
Podróżni Łodzi Fabrycznej już 11 grudnia skorzystają z czterech wygodnych peronów, w tym trzech 400-metrowych i jednego liczącego 300 metrów, zlokalizowanych 16 metrów pod ziemią. Doświetli je naturalne światło dzięki wyjątkowej konstrukcji dachu ze szklanych i stalowych paneli. Na każdym peronie są 2 windy, schody ruchome, a także ułatwiające transport bagaży taśmy. Wygodną komunikację w obiekcie zapewnią w sumie 24 schody ruchome i 14 wind opisanych alfabetem Braille’a.
PKP tracą na Łodzi Fabrycznej setki tysięcy złotych.
Przez wiele tygodni od otwarcia nowego dworca Łódź Fabryczna będzie po nim hulał wiatr, bo kolejarze... do dziś nawet nie zaczęli szukać najemców powierzchni handlowej, a potencjalnym chętnym nawet nie odpowiadają na maile.
Łódź Fabryczna: Dziś pozwolenie na użytkowanie, jutro przekazanie PLK.
Trwają ostatnie formalności związane z finalizacją budowy stacji Łódź Fabryczna. Od otwarcia dworca dla pasażerów dzielą nas już niecałe dwie doby. Na dworcu odbywają się teraz głównie prace porządkowe, trwa też urządzanie pierwszych placówek handlowych.
Wpadki i wyzwania nowego dworca w Łodzi. Zbędna gigantomania?
Dzisiaj pierwszy dzień powszedni nowej stacji PKP Łódź Fabryczna. Jej wygląd zapiera dech w piersiach, a na otwarcie przyszły tłumy. Powstał dworzec największy w Polsce i jeden z większych w UE. Nie wiadomo jednak do końca, po co.
Nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna został otwarty po 5 latach budowy. Pierwszego dnia odwiedziły go tłumy łodzianek i łodzian. Wyczekany obiekt wciąż budzi kontrowersje, zwłaszcza wśród mieszkańców innych miast, którym jest przedstawiany przez dziennikarzy jako – w pewnym uproszczeniu – kosztowne monstrum wyrosłe na prowincji. Zamiast przyłączać się do chóru narzekań chcielibyśmy sprostować największe mity, jakie narosły wokół budowy.
Ten dworzec bardzo przypomina Dworzec Centralny w Warszawie, ponieważ też podziemny i ma podobne perony.
Ale myślę, że zdecydowanie lepszy wizualnie i nowocześniejszy niż Centralny w Warszawie.
Ogromne koszty pochłonęło wybudowanie tego dworca i to podobno z dobrych, wysokiej jakości materiałów, które są droższe, jak zwykłe materiały budowlane.
Według opinii podróżnych i Łodzian, dworzec ten jest teraz największy w Polsce i nawet w Europie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum