Czyżby szykował się wreszcie remont odcinka Czechowice-Dziedzice Przystanek Cz-Dz Południowe? Rozkład po 1.09 jest tak wielowariantowy jak tylko się da, a TLK Pogoria przejazd odcinka Czechowice-Dziedzice - Bielsko-Biała Główna (11 km) w niektórych terminach zajmuje .... 40 minut.
Na to wygląda. W końcu zrobią z tym koszmarnym odcinkiem. Teraz coś grzebią między Zabrzegami w torze. Skład AHM800 stał przez weekend w Cz.Dz.
_________________ 2010-2013 na razie 100 178km
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-10-2014, 19:22
Tak więc do remontu nie doszło, bo ... poddostawca nie dostarczył na czas materiałów. Rozkład zamknięciowy został w trakcie obowiązywania wywrócony do góry nogami. Wydaje mi się, że skoro PLK mogły przewidzieć kiedy opóźnione materiały dotrą, powinny ująć remont w rozkładzie. No ale nie przewidziały, nie ujęły i mamy taki oto radosny komunikat:
Cytat:
W dniach od 13 października do 22 grudnia 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe będą prowadziły awaryjne prace torowe związane z wymianą rozjazdów oraz remontem torów na odcinku Czechowice Dziedzice Południowe -- Bielsko Biała Główna.
W związku z powyższym na tym odcinku pociągi w relacjach Katowice -- Bielsko Biała Główna -- Żywiec -- Zwardoń oraz Zwardoń -- Żywiec -- Bielsko Biała Główna -- Katowice, mogą doznawać opóźnień od 5 do 20 minut w zależności od sytuacji ruchowej na tym szlaku.
Informacje na temat opóźnień pociągów, ich skomunikowania oraz ewentualnej komunikacji zastępczej będą na bieżąco podawane podróżnym na stacjach oraz przez Kierowników Pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe przepraszają podróżnych za wszelkie utrudnienia związane z wprowadzeniem niezbędnych procedur, podczas prowadzenia ruchu pociągów na tym odcinku.
Jacek Karniewski -- Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
To jest opóźniona inwestycja. Miała być 1 - 11 Październik.
Sprawa dla UTK, trzeba do nich napisać. Niech skontrolują działania zarządcy infrastruktury.
.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2014, 12:51
I tak zamierzam zrobić, chociaż najpierw chciałbym się upewnić czy rzeczywiście to samo robią, co planowali wcześniej. Póki co rozkopany jest most nad drogą i pieszym przejściem w Komorowicach. Działań przy rozjazdach nie widziałem.
Z innych prac - w Pszczynie robią nowy peron 2 (dostępna wschodnia krawędź), też jakieś prace na podg. Wisła - jazda jednym torem
Bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy Cieszynem a Katowicami wchodzi na stałe do rozkładu jazdy Kolei Śląskich. Premierowy pociąg w tej relacji wystartował 11 grudnia, a kolejne kursy potwierdzają zainteresowanie takim połączeniem.
Jedna (i to tak mała) jaskółka wiosny nie czyni Czekam z nadzieją na konkretną poprawę oferty połączeń do Cieszyna. W obliczu uruchomienia pociągów z Krakowa do Żywca (a to już inne wszak woj.) i kolejne ożywienie linii Sucha B. - Żywiec idę nawet o krok dalej w swej naiwności i czekam na lepszy dojazd do Cieszyna także z Małopolski. Oby!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-12-2016, 15:12
Moim zdaniem "Olza" powinna kursować codziennie, a nie tylko raz w tygodniu, bo to stanowczo za mało. Jednak godziny kursowania tego pociągu powinny być odwrócone. Od poniedziałku do piątku ten pociąg powinien wyjeżdżać z Cieszyna w godzinach porannych, a z Katowic po południu, tak żeby było dogodne połączenie dla Cieszynian do stolicy województwa. Natomiast w weekendy i dni świąteczne ten pociąg powinien służyć turystom udającym się na weekendowe wyprawy do Czech i wyjeżdżać rano z Katowic, a wracać jak obecnie. Oczywiście niezbędne by było (przynajmniej w weekendy) skomunikowanie w Cieszynie z motorakiem do Frydka, lub wjazdu weekendowej "Olzy" do Czeskiego Cieszyna.
sabatnik napisał/a:
idę nawet o krok dalej w swej naiwności i czekam na lepszy dojazd do Cieszyna także z Małopolski. Oby!
Na to zbytnio bym nie liczył. Skoro nie potrafi się zorganizować sensownej komunikacji kolejowej Cieszyna z Katowicami, to tym bardziej kolejowy "niedasizm" nie pozwoli na uruchomienie pociągu do Krakowa. Kraków przynajmniej ma cywilizowane połączenie z Cieszynem wygodnymi autokarami, które zapewnia firma "Lajkonik". Niestety, tego się nie da powiedzieć o połączeniach z Katowicami, gdzie firma "Bus Brothers" wozi ludzi ciasnymi, niewygodnymi i często rozpadającymi się minibusami.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2016, 16:58
Pomysł z uruchomieniem codziennych pociągów z Katowicami byłby z pewnością strzałem w dziesiątkę. I najlepiej, by rzeczywiście pociągi były uruchomione tak, jak pisze Rozkładowiec, czyli w robocze rano w kierunku Katowic, w weekendy w kierunku Cieszyna. Popołudniu w przeciwnym kierunku. Najlepsze byłyby w sumie dwie pary połączeń, ale to może w kolejnym etapie:)
Połączenia z Małopolską także miałyby rację bytu. Ale tu trzeba powrotu normalności, czyli przywrócenia połączeń Bielsko-Biała - Cieszyn i remontu (planowany) linii Bielsko-Biała - Kalwaria z budową łącznicy w Kalwarii. Szybciej pewnie byłoby przez Czechowice i Oświęcim, ale Małopolska wypięła się na połączenie przez Brzeszcze i - jak pokazuje bieżący rozkład - stan ten trwa nadal.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2016, 18:39
dddbb napisał/a:
Połączenia z Małopolską także miałyby rację bytu. Ale tu trzeba powrotu normalności, czyli przywrócenia połączeń Bielsko-Biała - Cieszyn i remontu (planowany) linii Bielsko-Biała - Kalwaria z budową łącznicy w Kalwarii. Szybciej pewnie byłoby przez Czechowice i Oświęcim, ale Małopolska wypięła się na połączenie przez Brzeszcze i - jak pokazuje bieżący rozkład - stan ten trwa nadal.
Głównym problemem jest dofinansowanie takiego pociągu. Równie dobrze do Cieszyna można by wydłużyć weekendowo jedną parę Kraków - Bielsko przez Czechowice i Zebrzydowice, ale kto za to zapłaci? Zabetonowany UMWŚ nawet nie chce słyszeć o PR-ach na trasach innych niż "stykowe", a na komercję nie ma co liczyć bo nie ma najmniejszych szans żeby się zbilansowała. Kolejna sprawa, to czas przejazdu. Żeby ludzie się przesiedli na pociąg, trzeba ich zachęcić atrakcyjnym czasem przejazdu. Z Cieszyna do Krakowa, którędy by ten pociąg nie jechał, to i tak będzie jechał dwa razy dłużej niż autobus. Olza zdobyła popularność właśnie tym że czas przejazdu z Cieszyna do Katowic jest zbliżony do busa, a dzięki Silesia weekend także i cena jest atrakcyjniejsza.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2016, 19:21
Na bezpośredni pociąg bym nie liczył - bardziej realna jest opcja z przesiadką KŚ / PR w Czechowicach-Dziedzicach albo Bielsku-Białej. Ale w każdej z opcji, nawet po remontach ciężko się będzie zbliżyć do czasu jazdy Lajkonika. Magnesem przyciągającym musiałaby więc być cena. Z Bielska-Białej do Krakowa przykładowo PR-y jeżdżą za 11 zł, u przewoźników gumowych jest to cena 15-16 zł. Więc gdyby po przywróceniu ruchu KŚ Bielsko-Biała - Cieszyn dałoby liniówke za 5 zł plus skomunikowania, to może by chwyciło. Ale to tylko mrzonki na obecną chwilę. Odcinek Skoczów - Cieszyn przygotowywany jest do remontu, o Bielsko-Biała - Skoczów nikt nie myśli...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum