Wysłany: 09-12-2015, 17:42 Nowy dworzec Warszawa Zachodnia
9 grudnia o godzinie 10:00 nowy dworzec Warszawa Zachodnia został otwarty dla podróżnych. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć najnowszego obiektu PKP SA.
Dworzec Warszawa Zachodnia zbudowano od strony Alei Jerozolimskich. W tym miejscu dworca dotąd nie było. W obiekcie jest 6 kas, są też biletomaty i bankomaty. Za schodami ruchomymi, obok saloniku prasowego, kantoru i księgarni znalazło się także biuro dworca, w którym można zasięgnąć informacji na temat Warszawy Zachodniej i jej okolic, najlepszego sposobu dotarcia do innych punktów w Warszawie, a także transportu miejskiego i atrakcji turystycznych.
Naprzeciwko schodów ruchomych znajduje się restauracja McDonalds. Mimo zlokalizowania kilku punktów usługowych i gastronomicznych, hala jest obszerna i wydaje się dobrze przystosowana do obsługi podróżnych, także tych z ograniczoną możliwością poruszania się (schody ruchome prowadzą w górę i w dół, uniknięto więc błędów znanych z nowego Poznania Głównego, są też dwie windy).
Specjalnie pojechałem wczoraj wieczorem po pracy obejrzec ten dworzec. Wreszcie wygląda to jak prawdziwy dworzec kolejowy a nie slums. Hala oczywiście nie taka duża jak na dworcu wschodnim czy centralnym, ale też nie ma co porównywać potoków dworca zachodniego do dwóch pozostałych.
Drugim plusem poza czystością jest to, że nie trzeba iść kawał po bilety jak było dotychczas tylko każdy kto schodzi z PKS czy komunikacji miejskiej ma halę z biletami po drodze.
Teraz tylko czekać aż podobne zmiany przejdzie dworzec autobusowy.
Wielka inwestycja PKP PLK na Dworcu Zachodnim. Te wizualizacje robią wrażenie!
Wielki węzeł przesiadkowy i więcej peronów, a wszystko nowocześnie i funkcjonalnie - tak ma wyglądać stacja Warszawa Zachodnia po kompleksowej przebudowie. Ruszy ona w 2019 r., a prace mają się zakończyć pod koniec 2021 r. Koszty inwestycji mogą sięgnąć nawet 400 mln zł. Inwestycja jest niezbędna, bo według szacunków PKP PLK, ruch na stacji do 2030 r. wzrośnie dwukrotnie.
Ciekawe co z tego wyjdzie. Na wizualizacjach zawsze wyglada dobrze. Obecny dworzec zachodni też nieźle się prezentował na planach - a wyszedł z tego dworczyk nie dworzec. Choć trzeba przyznać, że ładny - tyle że malutki a przez to mało funkcjonalny.
Biorąc pod uwagę liczbę pasażerów (kolei, nie autobusów) korzystających z Wwy Zach, to "dworczyk" jest wystarczający.
Nie znam liczb, ale za każdym razem jak na nim jestem, to zazwyczaj wszystkie miejsca siedzące są zajęte+trochę stojących(a nie bardzo jest gdzie stać). Przy czym nie bywam w godzinach szczytu. Ostatnio, w sobotę o 5 rano, brak wolnych miejsc. Większość oczekujących stanowią Ukraińcy. Nie wiem kto na co czeka, ale miejsca przydało by się o połowę więcej.
Dodatkowo problemem jest umiejscowienie kas. Przy kilkuosobowej kolejce zaczyna ona blokować część ruchu(za schody).
Nowe Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity na Warszawie Zachodniej.
PKP Intercity otworzyło nowe Centrum Obsługi Klienta. Punkt znajduje się w budynku West Station przy dworcu Warszawa Zachodnia i jest do dyspozycji pasażerów od poniedziałku do piątku. Dodatkowo obiekt został przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Nowa Warszawa Zachodnia za prawie 2 mld zł. "Wielka przebudowa stacji zapewni setki miejsc pracy".
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na modernizację Dworca Zachodniego w Warszawie. Prace zrealizuje firma Budimex. Tym samym kolej rozpoczyna modernizację linii średnicowej. Inwestycja ma kosztować ponad 1,9 miliarda złotych.
Warszawa Zachodnia będzie nową bramą do stolicy. Za 2,4 mld zł zbudują dworzec niemal od zera
Latem wystartuje jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Niewygodny i zaniedbany dworzec Warszawa Zachodnia czeka gigantyczna przebudowa. Powstanie m.in. wielka podziemna przestrzeń z kasami, poczekalniami, kawiarniami i przystankiem tramwajowym. To będzie też brama dla nowej linii dużych prędkości.
Rozpoczyna się budowa nowoczesnej Warszawy Zachodniej
Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne.
Warszawa Zachodnia wkrótce ma zmienić się nie do poznania. Przestarzała już stacja stanie się jedną z najnowocześniejszych w Europie. Zobacz jak zmienia się jeden z najbardziej eksploatowanych dworców w Polsce!
Tydzień po zamknięciu peronu 5 i nie wiem, ile po otwarciu peronu 8 komunikat na Portalu Pasażera nadal:
Szanowni Państwo!
W związku z dużym zakresem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia
perony są czasowo niedostępne dla osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej,
przejście z dworca i peronów 1 - 5 do peronów 6 i 7 prowadzi przez kładkę z peronu 5,
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Budimex opublikował wyjątkowy film zrealizowany techniką time-lapse, przedstawiający postęp prac przebudowy stacji Warszawa Zachodnia w przyspieszonym tempie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum