Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Następny
Pasażerowie chcą pociągów interREGIO
Autor Wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 26-02-2017, 00:17    Odpowiedz z cytatem

TurKol nie korzysta już z taboru PR. Generalnie w ostatnich latach kursowania IR ja dostrzegałem wyraźny spadek liczby pasażerów (np. taki IR Mewa, którym z Poznania do Warszawy w 2013 roku wielokrotnie jeździłem całą trasę sam w przedziale, w innych przedziałach też po 1-3 osoby zwykle były), co moim zdaniem było efektem coraz większego zapuszczania taboru (wagony brudne, szyby brązowe, brak firanek, kible tragiczne, zimą bardzo często problemy z ogrzewaniem) w PR oraz zmniejszenie różnicy cen między IR a TLK, a także znaczna poprawa jakości usług w IC (zwłaszcza jeśli chodzi o czystość i stan techniczny wagonów). Nie twierdzę oczywiście, że wszystkie wagony w IR były złe, bo trafiały się czasem całkiem niezłe, zadbane zdeklasowane 112A, ale ogólnie większość wagonów była kiepska. Wagonów RE tu nie wspominam, bo raz że było ich mało a dwa że to są raczej wagony do ruchu lokalnego niż dalekobieżnego.
Ja sam o ile np. w 2010 czy 2011 roku mając do wyboru IR i TLK wybierałem IR, o tyle w 2013 roku już zdecydowanie TLK.

Na ten moment PRy nie posiadają taboru do odtworzenia siatki połączeń IR. Większość wagonów pocięto na złom, a te które jeszcze się ostały nie posiadają ważnej rewizji i z biegiem czasu są coraz bardziej zdewastowane.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 26-02-2017, 10:30    Odpowiedz z cytatem

W ostatnich miesiącach kursowania IR typowe zestawienie to bohuny+ zdeklasowana jednynka(czasem dwie sztuki). Klasycznych przedziałowych dwójek nie spotkałem już w tym czasie. Bohuny to fajne wagony, ale nie na połączenia Warszawa-Świnoujście lub Olsztyn-Jelenia Góra. Miałem też okazję przejechać się bezprzedziałowym 120A na IR Piast na całej trasie. 8h z Warszawy do Wrocławia przez Katowice w takich warunkach jest znośne dla miłośnika, ale na pewno nie dla normalnego człowieka.

Fajnie jakby pozostałe wagony wykorzystano na dłuższych Regio np Bydgoszcz(Toruń)-Olsztyn, Bydgoszcz/Toruń-Poznań czy Wrocław-Zielona Góra, ale dobrze wiemy, że to się nie stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wlodek1956
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2017, 07:17   Pasażerowie chcą ...

Witam, 2 lata temu wracałem z Chabówki do Wrocławia IR Szyndzielnia przepiekną malowniczą trasą i za .... 19 złotych w ofercie promo Mr. Green więc jak tu się nie dziwić , oczywiście tabor mniej konfortowy Hmm ale dał radę .
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2017, 10:41   

Moim skromnym zdaniem, pociągi IR, to powinno być coś pośredniego między Regio a TLK/IC. Krótko mówiąc, pociąg w standardzie Regio z czasem przejazdu TLK. Z racji tego że te pociągi były uruchamiane komercyjnie, a mimo to ceny biletów i tak były niższe od TLK, to błędem jest twierdzenie że standard powinien być zbliżony do tych drugich. Wiadomo, że przegięciem było puszczanie EN57 z plastikowymi siedzeniami na IR, ale już jednostki ED72, czy EN57 z tzw pluszowymi siedzeniami były idealne do obsługi IR. Niestety, ale właśnie puszczanie składów wagonowych, za które dostęp do infrastruktury jest wyższy od EZT, zrujnowało tą kategorię.
Powrót do góry

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 28-02-2017, 20:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wiadomo, że przegięciem było puszczanie EN57 z plastikowymi siedzeniami na IR, ale już jednostki ED72, czy EN57 z tzw pluszowymi siedzeniami były idealne do obsługi IR.

Rozkładowiec, jestem za tym, aby wróciły Exclamation Very Happy . Prośba do Pana Prezesa K. Mamiński - spróbujmy odbudować flotę pociągów IR Very Happy . Za Prezesa Moraczewskiego te pociągi zdawały egzamin. Dlaczego tego nie powtórzyć Smile .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 28-02-2017, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Proponowałbym też by IR jeździły stopniowo także tam gdzie dotąd ich nie było, np. na Pomorze Środkowe. Warto by też pomyśleć w dalszej perspektywie o zakupie lub wynajmie szynobusów dostosowanych do dłuższych tras, tak by IR jeździły także tam gdzie jest potencjał a nie ma drutów (takie pociągi mogłyby jeździć np. na podsudeckiej,, linią Kłodzko-Wałbrzych, Węgliniec-Zgorzelec, Lubań-Zgorzelec, Węgliniec-Zielona Góra, Miłkowice-Żary, Piła-Ulikowo, Kostrzyn-Tczew, Szczecinek-Słupsk i wieloma innymi odciążając w wielu przypadkach główne jednotory (np. Szczecin-Koszalin przez Kołobrzeg, a w sezonie letnim np. do Mielna, Darłowa, Łeby czy Harrachova lub Trutnova). Spalinówka generuje trochę za duże koszty. Z drugiej strony płacić za drut z którego się nie korzysta... Myślę jednak że taniej i szybciej byłoby korzystać z takich szynobusów dalekobieżnych.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Toruń

PostWysłany: 28-02-2017, 23:39    Odpowiedz z cytatem

No i gdzie by te InterRegio jeździły ? Jak wszystkie główne szlaki pomiędzy dużymi miastami opanowało IC. Jedynym rozwiązaniem to zrobienie z nich osobówek -przyspieszonych dalekobieżnych na wagonach, przykładowo Świnoujście/Kołobrzeg/Koszalin - Poznań, Gdynia - Bydgoszcz czy Kraków - Rzeszów/Przemyśl.

Kolego wyżej, po co IR na trasie Piła-Ulikowo,Szczecin - Koszalin itd, skoro już tam jeżdżą nowe szynobusy w postaci REGIO w niezłym czasie przejazdu i komforcie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 01-03-2017, 00:27    Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka, że sukces jaki osiągnęły pociągi IR w latach 2009-2011 wynikał głównie z totalnej zapaści PKP Intercity, zwłaszcza w świeżo przejętym przez nich OPMie. W chwili obecnej IC całkiem dobrze radzi sobie z obsługą wszelkiej maści pociągów dalekobieżnych (pomijam tu wpadki na trasach bez druta), dlatego odtworzenie siatki IR byłoby teraz znacznie trudniejsze. Nie sądzę, by znalazło się wielu chętnych do tego by dla zaoszczędzenia kilku złotych zamienić zmodernizowany/nowy skład IC na jakiegokolwiek kibla.

Oczywiście nie mówię, że jest to zupełnie pozbawione sensu, ale odtworzenie teraz siatki IR wymagałoby uprzednio solidnej analizy. Wiadomo, że wagonów na tą chwilę nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 01-03-2017, 10:16    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 napisał/a:
W chwili obecnej IC całkiem dobrze radzi sobie z obsługą wszelkiej maści pociągów dalekobieżnych (pomijam tu wpadki na trasach bez druta), dlatego odtworzenie siatki IR byłoby teraz znacznie trudniejsze. Nie sądzę, by znalazło się wielu chętnych do tego by dla zaoszczędzenia kilku złotych zamienić zmodernizowany/nowy skład IC na jakiegokolwiek kibla.


Niestety cudowna spółka PKP IC wcale nie radzi sobie obecnie lepiej z obsługą połączeń dalekobieżnych. Jako dowód pozwolę sobie na małą analizę rozkładu jazdy 2009-2010 na trasie Katowice - Wrocław Główny:

PKP Intercity uruchamiało na w/w odcinku następujące pociągi:

- 15 całorocznych połączeń TLK
- 2 sezonowe połączenia TLK
- 3 całoroczne połączenia EIC
- 1 całoroczny EC

Razem: 19 całorocznych połączeń + 2 sezonowe połączenia

W tym samym rozkładzie jazdy spółka PR uruchamiała:

- 6 całorocznych połączeń IR
- 1 połączenie IR kursujące dwa razy w tygodniu (pt i nd)

Razem: 6 całorocznych połączeń + 1 dwudniowy skład

I dla porównania rozkład jazdy 2016-2017:

PKP Intercity:

- 10 bezpośrednich całorocznych połączeń TLK lub IC

Przewozy Regionalne:

- 1 bezpośredni pociąg REGIO w relacji Gliwice - Wrocław Główny

Wniosek z tego jest prosty. Mianowicie, PR dzięki uruchomieniu pociągów InterRegio niejako wymusiły na PKP IC, aby te również podtrzymywały rozbudowaną siatkę połączeń na tej trasie. Skorzystał pasażer, bo dostał bogatą ofertę połączeń, tanie IR, nieco droższe TLK i najdroższe EIC.

Obecnie, kiedy nie ma konkurencji w postaci IR, pasażer ma do wyboru jedynie pociągi TLK/IC, które o ile komfortem (IC) dorównują EIC kursującym w tamtym okresie, o tyle cenowo ta kategoria jest droższa niż TLK , o IR kursującym w tamtym okresie nie wspominając. Stracił oczywiście pasażer, nie dość, że PKP IC wraz z MI wykosiło konkurencję w postaci IR, to na dodatek ograniczono ilość połączeń i podniesiono ceny biletów. To jest właśnie klasyczny przykład tego, do czego doprowadza monopol i brak konkurencji! Dodam jeszcze, że przez ostatnie 2 lata spółka PKP PLK zrewitalizowała odcinek Katowice - Gliwice - Strzelce Opolskie - Opole, dzięki czemu najszybsze pociągi pospieszne trasę z dworca głównego w centrum Katowic na dworzec główny w centrum Wrocławia pokonują w ok. 2 godziny, to jest tak rewelacyjny czas przejazdu, że pociągi powinny na tej trasie kursować minimum co 60 minut, ale po co!? Niech busiarstwo zarobi i autostrada A4!

I niech mi nikt nie wciska kitów, że PKP IC obecnie lepiej sobie radzi z obsługą sieci połączeń dalekobieżnych, bo to jest wierutna bzdura oparta tylko i wyłącznie na propagandzie spółki, lepiej radzą sobie tylko z obsługą połączeń EIP, reszta leży i kwiczy:

- brak wagonów barowych na EIC
- w zastępstwo za flirta/darta (kat. IC!) puszcza się stare wagony, które normalnie kursują w kat. TLK
- krótkie składy (po 3-4 wagony przez całą Polskę bez wagonu barowego, np. pociąg TLK Stoczniowiec z Katowic do Gdyni)
- zdecydowanie mniejsza ilość połączeń pospiesznych w porównaniu z rozkładem 2009-2010 w zamian za prawie dwukrotnie większą dotację
- ok. 1000 odstawionych wagonów na ośmiu stacjach postojowych w całej Polsce
- drogie ceny biletów na pociągi pospieszne, a często przy chęci zakupu biletu na ostatnią chwilę pasażer dowiaduje się, że w pociągu jest brak miejsc (znowu nawiązanie do zbyt krótkich składów)
- konieczność wynajmowania wagonów na sezon letni od czeskiego przewoźnika (tego nigdy nie było!)
- brak kuszetek w nocnych pociągach ze względu na zaniechanie bieżących przeglądów i napraw wagonów 110A, likwidacja oferty tania kuszetka

To jest to lepsze radzenie sobie z obsługą pociągów pospiesznych? Nie bądźcie śmieszni, to jest totalna zapaść! Niestety bilbordy na ulicach i propaganda reklamowa to zbyt mało, liczą się fakty, a te są nieubłagane i niestety nie takie przyjemne jakby zarządcy spółki chcieli. A to co najlepsze to dopiero przed nami, bo płacz i lament będzie, jak pendolino, flirty i darty będą musiały zjeżdżać na P4, ciekawe czym wtedy spółka będzie woziła ludzi, skoro zapaść w utrzymaniu wagonów jest przeogromna (1000 odstawionych wagonów!). Ale co tam, przez ostatnie kilka lat głównym zadaniem na którym skupił się narodowy ŁABĘDŹ było wykoszenie konkurencji w postaci IR. No i skutki widzimy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-03-2017, 15:30   

Cytat:
Jako dowód pozwolę sobie na małą analizę rozkładu jazdy 2009-2010 na trasie Katowice - Wrocław

Jack Daniel's,
Porównywanie 15 połączeń TLK wówczas do 10 połączeń teraz jest trochę nie na miejscu. Teraz połączeń jest mniej , bo jadące na Kraków kursują przez Częstochowę. Bardziej wiarygodne byłoby porównanie na odcinku Wrocław - Opole
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2017, 20:10    Odpowiedz z cytatem

Wiśniowy, chodziło mi o relacje dalekobieżne tamtędy, nie kończące się np. w Pile tylko pociągnięte w dalej, np. do Olsztyna, Warszawy...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 01-03-2017, 20:58    Odpowiedz z cytatem

1000 odstawionych wagonów, które mogą zostać przywrócone do ruchu po rewizji to nic w porównaniu z setkami sztuk w PRach które zostały pocięte na złom. PRy dobitnie pokazują co chwila jaką mają organizację, wysyłając na żyletki swój całkiem dobry tabor.

Nie wiem jak wyglądała trasa Wrocław - Katowice w przeszłości, ale wiem, że na wszystkich trasach po których jeżdżę często, a jest ich sporo, to w porównaniu do roku 2010 nastąpiła zdecydowana poprawa usług w pociągach PKP IC. Oczywiście wpadki się zdarzają jak choćby notoryczne przepełnienie w weekendy co niektórych pociągów, ale np. w ciągu tygodnia często w wielu relacjach składy 3-4 wagonowe w pełni wystarczają i nie są przesadnie zapełnione, po co więc w takim wypadku ciągnąć więcej pudeł? Dla szpanu?

Z ceną biletów na pociągi pospieszne też nie przesadzajmy, bo nie są one wcale złe. A biorąc pod uwagę możliwość skorzystania z promocji za wcześniejszy zakup biletów ceny są bardzo dobre. Przykładowo ja większość swoich podróży odbywając na biletach ze zniżką Wcześniej 30% płacę mniej niż płaciłbym za Regio. To jest niby drogo?

Poza tym co w tym dziwnego, że w zastępstwie za Darta/Flirta puszcza się wagony nawet z TLK? To chyba lepiej, że przewoźnik stara się maksymalnie wykorzystać nowy tabor niż trzymać połowę ilostanu w rezerwie. A że jakość tego taboru jest tak kiepska, że się ciągle psuje, to inna sprawa.

Nie mam w tym żadnego interesu żeby bronić IC i jest mi zupełnie obojętne który przewoźnik będzie mnie woził. Ale jeżdżąc koleją bardzo często widzę zdecydowaną poprawę w pociągach dalekobieżnych. Stan taboru, nawet tego niezmodernizowanego (mówię o wagonach 111A i 112A), również jest o niebo lepszy od tego z okolic 2010 roku. Czy gdyby OPM nie został przejęty przez PKP IC od PKP PR to byłoby lepiej? Być może, nie przeczę. Tego się już jednak nie dowiemy. A patrząc na to co teraz PRy wyrabiają ze swoim taborem, to lepiej niech ta spółka za pociągi dalekobieżne się już nie bierze. Co tylko mogli zniszczyć - to zniszczyli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 04-03-2017, 12:56    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 napisał/a:
TurKol nie korzysta już z taboru PR.

To jakie wagony TurKol będzie uruchamiać w tym roku na swoich pociągach? Rozumiem, że nawet oliwkowe bonanzy z PR już nie będą kursować w ich składach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2017, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Przy takiej polityce na powrót do interREGIO raczej nie ma szans. Ale dłuższe relacje REGIO - czemu nie? Na zasadzie łączenia relacji można stworzyć namiastkę interREGIO w taryfie REGIO. W zasadzie bez dodatkowych kosztów. Zresztą takie pociągi jeździły (np. Wrocław - Szczecin) i jeżdżą (np. Piła - Olsztyn). Tam gdzie się da należy stworzyć więcej podobnych połączeń. Niektóre dalekobieżne REGIO mogłyby być przyspieszone.

Za komuny i na początku lat '90 dalekobieżne pociągi osobowe były czymś normalnym. Z mojego podwórka pamiętam pociąg osobowy relacji Bogatynia - Warszawa Wsch.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-03-2017, 15:15    Odpowiedz z cytatem

PR powinny faktycznie zaoferować pociągi przyspieszone, coś na wzór dawnego REGIO+. W części przypadku mogłyby to być nawet wagony, jak w przypadku kursujących z Poznania na Dolny Śląsk składów Malboro. Tylko niestety przejęcie przez spółeczki - zabawki marszałków kolejnych linii może utrudnić kształtowanie takiej oferty.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 26 z 27 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl