Nocny Dart? A to ciekawe. Poza tym jak pięknie rozkomunikowany w JG z Rozewiem. A i Rozewie jakoś podejrzanie szybko jedzie do SzPG, co by wskazywało na brak manewrów w Jeleniej Górze, a to raczej mało prawdopodobne. No i na koniec IC Szklarka: czyżby Kamieńczyk miał przestać jeździć? Bo w takiej postaci są to dublując się pociągi.
Postoje IC na Nowym Dworze, Leśnicy i... Środzie Śl???
Kto to układał? Za starych i dobrych czasów PR to nawet pociągi osobowe-przyspieszone miały ich mniej.
Jeśli już na siłę tyle postojów to sama Miękinia czy Malczyce generują większy ruch niż Środa Śląska.
jano, a skąd w Warszawie mają wiedzieć, że stacja Środa Śląska to de facto wieś Szczepanów i do miasta jest ok. 3 km? Zobaczyli w necie, że Środa Śląska to miasto liczące 8,8 tys. mieszkańców i zrobili postój IC. Moim zdaniem zbędny.
Kontynuujemy...
Linia Wrocław - Głogów - Zielona Góra
IC "Świętopełk"
Wrocław Gł. 7:35 - Zielona Góra 9:39 - Szczecin 12:15
Szczecin 15:45 - Zielona Góra 18:23 - Wrocław Gł. 20:25
IC "Światowid" (w wakacje do/z Świnoujścia)
Katowice - Wrocław Gł. 11:35 - Zielona Góra 13:39 - Szczecin 16:15
Szczecin 11:45 - Zielona Góra 14:23 - Wrocław Gł. 16:45 - Katowice
IC "Swarożyc"
Przemyśl - Wrocław Gł. 15:35 - Zielona Góra 17:39 - Szczecin 20:15
Szczecin 7:45 - Zielona Góra 10:23 - Wrocław Gł. 12:40 - Przemyśl
IC "Siemiradzki"
Przemyśl - Wrocław Gł. 19:35 - Zielona Góra 21:37
Zielona Góra 6:23 - Wrocław Gł. 8:40 - Przemyśl
W dzień nawet ładny 4 godzinny takt na odcinku Wrocław-Z.G. ale w nocy w wakacje dwa pociągi w jednym kierunku jeden po drugim w odstępie 20 minut to przesada.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-03-2017, 07:53
bystrzak2000 napisał/a:
To musiałyby być bardzo szybkie manewry, bo to nadal są 2:10h od wyjazdu z Wrocławia.
Jeśli "manewry" polegają na odpięciu wagonów z tyłu, to po co więcej.
Torczes napisał/a:
W dzień nawet ładny 4 godzinny takt na odcinku Wrocław-Z.G. ale w nocy w wakacje dwa pociągi w jednym kierunku jeden po drugim w odstępie 20 minut to przesada.
A w czym to przeszkadza? Mają dowieźć pasażerów głównie z południa Polski nad morze. Znaczenie ma tu godzina wyjazdu ii przyjazdu a nie odstępy pomiędzy nimi.
W dzień nawet ładny 4 godzinny takt na odcinku Wrocław-Z.G. ale w nocy w wakacje dwa pociągi w jednym kierunku jeden po drugim w odstępie 20 minut to przesada.
To miało znaczenie w epoce kamienia łupanego.Dziś w dobie miejscówek mogą sobie jechać minutę po sobie, jeśli taka pora jest najlepsza dla większości pasażerów.
Czyżby ,,Kamieńczyk" był zagrożony Czy IC też chce mieć połączenie Poznań - Jelenia . Szkoda że dalej nie widzimy jakiegoś łącznika z Jeleniej Góry do Szczecina/Świnoujścia .
skubi, trudno powiedzieć co PKP IC kombinuje. Moim zdaniem IC relacji Poznań - Jelenia Góra jest bez sensu, bo turystów i tak czeka przesiadka na pociąg KD. Dlatego ta cała "Szklarka" powinna jeździć do/z Szklarskiej Poręby. Wtedy miałoby to jakiś sens.
A co z "Kamieńczykiem"? Widzę trzy możliwości:
1. Będzie jeździł tak jak jeździ.
2. Pojedzie w innych godzinach, żeby nie konkurować z IC.
3. Zostanie zlikwidowany, ewentualnie przetrasowany do Kłodzka.
Nie wiemy co PR planują. W zasadzie PKP IC i PR mają tego samego właściciela (Skarb Państwa), więc przewoźnicy mogli się dogadać. Albo na PR odgórnie wywarto presję, żeby zrobić dobrze PKP IC. Byłby to zły symptom, gdyż co lepsze dalekobieżne połączenia PR mogłyby być wypierane przez droższe pociągi PKP IC. A to już mi się nie podoba!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 22-03-2017, 13:26, w całości zmieniany 1 raz
Też nie jestem zadowolony . Wolę żeby został Kamieńczyk zamiast Szklarki , ewentualnie tak jak piszesz Szklarka do Szklarskiej . Często korzystam z Kamieńczyka z Piechowic. A moje marzenie to Kamieńczyk Szczecin-Szklarska
Kamieńczyk musi jeździć do Szklarskiej Poręby, bo ten pociąg jest objęty umową wieloletnią wynikającą z dofinansowania z UE na remont lokomotyw i wagonów.
bystrzak2000, takie umowy obowiązują przez 5 lat. Jeśli ten czas minął to PR mogły się wypiąć na trasę Poznań - Szklarska Poręba i w tę lukę wskakuje PKP IC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum