PKP Intercity potrzebuje maszynistów. Dlatego szuka ich w firmach zewnętrznych.
Przewoźnik połączeń dalekobieżnych poszukuje osób do pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej na rzecz PKP Intercity. Spółka jednak szuka ich w firmie zewnętrznej, która na rok udostępni pracowników. Obsługiwać oni będą lokomotywy manewrowe, a także szlakowe.
Panie powoli podbijają zawód maszynisty. PR szkolą kolejnych 10 kobiet.
Do niedawna zawód, który kojarzył się z typowo męskim zainteresowaniem, powoli oblegany jest także przez panie. Przewozy Regionalne informują, że szkolą właśnie w Poznaniu kolejnych 10 kobiet, które wzmocnią szeregi maszynistów przewoźnika. Powiększą one również – na razie skromne – damskie grono.
Wkrótce zabraknie 4,5 tys. maszynistów. Można nieźle zarobić.
4,5 tys. maszynistów odejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych pięciu lat. To oznacza, że na rynku pracy pozostanie spora luka. A na takim stanowisku można całkiem nieźle zarobić - nawet 5 tys. zł brutto miesięcznie.
Wkrótce zabraknie 4,5 tys. maszynistów. Można nieźle zarobić.
W jednej firmie tyle można zarobić, lotos kolej albo STK, reszta nie przekracza 2400 tys. to dobra wiadomosc dla bezrobotnych, no ale o jakie firmy chodzi PKP IC PKP Cargo
Dane UTK z okazji 21. Europejskiego Dnia Maszynisty.
Zawód maszynisty to profesja z tradycjami. Sięgają one początków kolei na ziemiach polskich. Pierwszym polskim maszynistą był Leon Miastowski, który w 1844 roku prowadził parowóz Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Ale jest to również zawód z przyszłością, co pokazują dane Urzędu Transportu Kolejowego. Dzisiaj 16 września maszyniści obchodzą swoje święto.
a koniec czerwca 2017 r. na stanowisku maszynisty lub maszynisty pojazdu trakcyjnego zatrudnionych było 13952 osób. W sumie na stanowiskach związanych z prowadzeniem pojazdu kolejowego, zwanych potocznie „maszynistą”, pracowało 16 908 osób. Są to: maszynista z licencją i świadectwem, maszynista pojazdów trakcyjnych, maszynista zakładowy, kierowca lokomotywy spalinowej o mocy do 300 KM, kierowca drezyny i wózka motorowego, maszynista wieloczynnościowych i ciężkich maszyn do kolejowych robót budowlanych i kolejowej sieci trakcyjnej, kierowca maszyn do kolejowych robót budowlanych, które nie są przeznaczone do jazdy po czynnych torach stacyjnych i szlakowych, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe.
Tłumacząc to z polskiego na nasze - - przez ostanie 28 /już!/ lat nieszkolono /tak tak nieszkolono/ "maszynistów" bo wydawało się że ich na zawsze starczy - a tu pacz pan - dziadki poszli na emerytury...
Więcej maszynistów odchodzi z kolei, niż przychodzi.
W ubiegłym roku na kolei przybyło ponad 500 osób, które mają uprawnienia do prowadzenia pojazdów szynowych. Tym samym w zawodzie maszynisty pracuje obecnie ponad 17 tysięcy osób.
Jak informuje Urząd Transportu Kolejowego, na początku 2017 r. na stanowiskach związanych z prowadzeniem pojazdu kolejowego pracowało ponad 16,5 tysiąca osób, w zdecydowanej większości z uprawnieniami maszynisty pojazdu trakcyjnego.
W ciągu minionego roku liczba osób pracujących na stanowiskach związanych z prowadzeniem pojazdów kolejowych zwiększyła się o ponad 500. Tym samym w zawodzie maszynisty pracuje już ponad 17 tysięcy osób - informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Przewoźnicy alarmują: badania lekarskie wykluczą maszynistów z zawodu.
Już w 2018 roku przewoźnicy staną przed dramatycznym problemem braku maszynistów. Sytuację pogarsza obowiązek przejścia wstępnych badań lekarskich przez maszynistów, którzy już wykonują zawód.
Kontrole PIP: Ponad połowa maszynistów pracuje w paru spółkach.
W wyniku badania czasu pracy wskazanych maszynistów w macierzystym zakładzie pracy i w podmiocie dodatkowo ich zatrudniającym, Państwowa Inspekcja Pracy stwierdziła sporo nieprawidłowości.
Badania czasu pracy maszynistów, przeprowadzone przez Państwową Inspekcję Pracy w 2016 r. wykazały 48 przypadków równoległego zatrudnienia maszynistów przez objętych kontrolą 56 pracodawców.
MI dostrzega problem braku maszynistów. Będzie ustawa o czasie pracy.
Problem braku rąk do pracy na kolei, w tym prowadzących pojazdy, odbija się coraz głośniejszym echem. Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że dostrzega problem i zapowiada prace nad odkładaną od lat ustawą o czasie pracy maszynistów.
- To prawdziwa tragedia - mówi anonimowo money.pl szef HR jednej z firm kolejowych. Chodzi o maszynistów. A właściwie to, że ich nie ma. A będzie jeszcze gorzej, bo nawet jedna piąta z tych, którzy w zawodzie jeszcze pracują, wkrótce pójdzie na emeryturę.
Około dwóch lat temu przewoźnicy kolejowi szacowali, że na rynku potrzebnych jest około 18 tys. maszynistów. Oczywiście tylu nie ma. Urząd Transportu Kolejowego wylicza, że na koniec 2017 roku w zawodzie pracowało około 17 tys. osób. Czyli przynajmniej o tysiąc za mało. A mówimy tylko o potrzebach przewoźników.
Za cztery lata zabraknie maszynistów? Początkujący może zarobić nawet 5 tys. zł na rękę.
W najbliższych czterech latach na emeryturę odejdzie co piąty maszynista - wynika z najnowszych danych Urzędu Transportu Kolejowego. Maszynistów szukają także Koleje Dolnośląskie. Czeka na nich nawet 5 tys. złotych na rękę miesięcznie.
W ciągu najbliższych lat odejdzie 3,5 tys. maszynistów!
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego w ciągu najbliższych lat z pracy na kolei może odejść prawie 3,5 tys. maszynistów.
W bieżącym roku możliwość przejścia na emeryturę zyska ponad 700 maszynistów. najwięcej – ponad 900 – będzie mogło odejść z zawodu w 2020 r. Na początku 2017 r. na stanowisku maszynisty pracowało 16,5 tys. osób. Pocieszający jest fakt, że w ciągu 12 miesięcy liczba ta przekroczyła 17 tys.
Koleje potrzebują maszynistów. Co ciekawe, ci bardzo lubią swoją pracę.
Jak wynika z danych zebranych w połowie 2018 r. przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK) w Polsce zatrudniono 17 tysięcy maszynistów. To profesja wymagająca specjalnych kwalifikacji, które nie łatwo uzyskać, ale dająca też duże prawdopodobieństwo zatrudnienia. Kolej - i pasażerska, i transportowa, potrzebuje maszynistów. Podobnie, jak potrzebuje innych zawodów technicznych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum