Widać niedasię. Węgliniec w świadomości kolejarzy i mikolstwa jest metropolią. Nieważne że 99% Polaków nawet nie wie co to jest, ważne że na mapie kolejarzy jest to ważny węzeł, podobnie jak Runowo Pomorskie, Krzyż, Kamieniec Ząbkowicki i kilka innych kolejowych wioch.
Ale za to od połowy czerwca do końca września EIC Śnieżka będzie kursować w wydłużonej relacji do Szklarskiej Poręby. A tak na marginesie czy ten pociąg ma w ogóle jakąś frekwencję, że jeszcze kursuje?
W Węglińcu z IC "Konopnicka" będzie skomunikowany pociąg KD do Lubania przez Zgorzelec.
Niestety tylko jednostronnie. Rano do Białegostoku takiego skomunikowania nie będzie. Przynajmniej tak wynika z SRJP. A wystarczy przesunąć o 35 minut pierwszy pociąg z Lubania do Węglińca. Wtedy będzie skomunikowanie z IC oraz z osobowym do Wrocławia jadącym 10 minut po IC. Prezesie KD, działajcie!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Od dzisiaj Koleje Dolnośląskie wraz firmą POLBUS uruchamiają nocne weekendowe połączenia autobusowe z Wrocław do Środy Śląskiej (przez Miękinię) oraz do Jelcza Laskowic (przez Czernicę).
Nocne weekendowe kursy mają być odpowiedzią na potrzeby mieszkańców podwrocławskich gmin dotyczące możliwości powrotu z Wrocławia w godzinach nocnych. Przez kilka miesięcy trwały konsultacje w sprawie godzin i trasy przejazdu. Podobne nocny kursy cieszą już dużą popularnością na trasie do Oleśnicy.
Co ciekawe, pasażerowie posiadają bilety okresowe na pociągi KD będą mieli 50% zniżkę na bilety.
Rano do Białegostoku takiego skomunikowania nie będzie. Przynajmniej tak wynika z SRJP. A wystarczy przesunąć o 35 minut pierwszy pociąg z Lubania do Węglińca. Wtedy będzie skomunikowanie z IC oraz z osobowym do Wrocławia jadącym 10 minut po IC. Prezesie KD, działajcie!
Będzie jak chcesz. Od 11 czerwca:
Lubań 4:03 - Zgorzelec Miasto 4:33 - Węgliniec 4:55. W Węglińcu skomunikowanie z IC do Białegostoku (5:05) oraz z osobowym do Wrocławia (5:14).
IC z Białegostoku przyjedzie do Węglińca o 23:03. Skomunikowanie (również z osobowym z Wrocławia): Węgliniec 23:10 - Zgorzelec Miasto 23:32 - Lubań 0:02.
Ostatni pociąg z Wrocławia do Węglińca pojedzie pół godziny później (22:14), żeby nie jechać w stadzie z osobowym (21:04) oraz z IC (21:33).
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
W niedzielę, 11 czerwca PKP wprowadzi drugą w tym roku korektę rozkładu jazdy. Zmienią się m.in. czasy przejazdów. Średnio o kwadrans dłużej pojedziemy do Warszawy. Skróci się za to podróż do Poznania, Gdyni, Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Od wakacji zwiększy się także liczba pociągów do nadmorskich kurortów i w góry.
Od lipca asymetryczna obsługa odcinka Kłodzko – Kudowa przez PKP IC.
Korekta rocznego rozkładu jazdy przyniosła nieprzyjemną niespodziankę dla podróżnych chcących dojechać w godzinach popołudniowych pociągiem PKP Intercity do Kudowy-Zdroju. Od lipca TLK Pomorzanin z Gdyni zakończy jazdę w Kłodzku i dalej jako skład służbowy pojedzie do Kudowy-Zdroju. Przewoźnik tłumaczy to rozwiązanie wydłużonym czasem przejazdu, wynikającym z małej przepustowości linii, nieakceptowalnym dla potencjalnych podróżnych.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-06-2017, 09:18
Kolejny poroniony pomysł, którym PIC sobie strzela w stopę. To jest pociąg dalekobieżny jadący do kompleksu turystycno-usdrowiskowego i to w wakacje, więc większość podróżnych będzie nim podróżować z bagażami. Jestem przekonany, że większość tych osób wolałaby jechać dłużej, a bezpośrednio żeby nie tułać się z walizkami po peronach., nie wspominając o zwiększonych kosztach związanych z korzystaniem z pociągów dwóch różnych przewoźników. Nie rozumiem tej decyzji PKP IC.
Jak do tej pory większość pasażerów omija pociągi PKP IC do Kudowy szerokim łukiem. W ostatnią sobotę TLK Pomorzanim odjechał z Wrocławia z 5 osobami na pokładzie, z powrotem TLK Sudety na starcie miały 2 osobowa frekwencję. Tymczasem 1 czerwca (czwartek) pociąg KD Szczeliniec był obsługiwany pojedynczym SA135 (awaria SA134) i według relacji świadków pasażerowie jechali na glonojada...
Można zrozumieć decyzję podróżnych, zwłaszcza jeśli na Dolnym Śląsku na niektórych odcinkach, droższy cenowo pociąg TLK/IC PKP IC jedzie wolniej od pociągu osobowego KD...
To jest logiczne, że podróżni wewnątrz województwa nie pojadą pociągiem TLK, mając do dyspozycji pociągi regionalne. Pociągi dalekobieżne, jak sama nazwa wskazuje są przeznaczone dla podróżnych przemierzających dłuższe odcinki. Jednak w przypadku Pomorzanina, to dla tych osób będzie to podróż bardziej uciążliwa (przesiadka), oraz droższa (dwa bilety). Przepuszczam, że jak ktoś będzie się miał przesiadać, to zrobi to we Wrocławiu do autobusu, których zapewne nie brakuje, a Pomorzanin między Wrocławiem a Kłodzkiem będzie woził tlen.
To jest logiczne, że podróżni wewnątrz województwa nie pojadą pociągiem TLK, mając do dyspozycji pociągi regionalne. Pociągi dalekobieżne, jak sama nazwa wskazuje są przeznaczone dla podróżnych przemierzających dłuższe odcinki.
Logiczne jest to, że podróżni pojadą tym pociągiem, który jest albo tani, wygodny, ma dobry czas przejazdu i dobre godziny. Nie ma tu znaczenia czy jest to pociąg lokalny czy też dalekobieżny. Na sąsiedniej trasie Wrocław - Jelenia Góry podróżni jak najbardziej korzystają z pociągów dalekobieżnych także w relacjach wewnątrz wojewódzkich typu JG- Wrocław, Boguszów Gorce - Wrocław, Sędzisław - Wrocław, czy też Wałbrzych - Wrocław. Cena biletu na PIC nie jest aż tak drastycznie wyższa od KD, a zaletą jest pewność miejsca siedzącego, co w KD takie pewne nie jest. Nie mówiąc już o szczytach przewozowych, gdzie nie rzadko problem jest nawet z miejscami stojącymi.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Pociągi dalekobieżne, jak sama nazwa wskazuje są przeznaczone dla podróżnych przemierzających dłuższe odcinki. Jednak w przypadku Pomorzanina, to dla tych osób będzie to podróż bardziej uciążliwa (przesiadka), oraz droższa (dwa bilety). Przepuszczam, że jak ktoś będzie się miał przesiadać, to zrobi to we Wrocławiu do autobusu, których zapewne nie brakuje, a Pomorzanin między Wrocławiem a Kłodzkiem będzie woził tlen.
Ale dzisiaj pociąg jedzie w pełnej bezpośredniej relacji, a i tak wozi tlen. Istnienie tego pociągu na obecnych zasadach (ze skróconą do Kłodzka relacją tym bardziej) nie ma najmniejszego sensu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum