Ale nawet jak to wszystko zliczysz to okaże się, że przez większość roku obłożenie jest zdecydowanie mniejsze. Mimo wszystko uważam, że faktycznie jest spory problem na kolei. Kuszetek nie ma to podstawiają sypialne, osobowych nie ma to pożyczają. Kiedyś chyba tak nie było. Była zima, spalinówki i elektryczne miały problem to podstawiali parowóz i heja do przodu. A teraz: taki mamy klimat i tyle.
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.
Jeżeli wypożyczenie wyjdzie taniej, niż naprawa własnych, to wybrali wypożyczenie.
Jak się kuszetki nie bilansują, to pieniądze najpierw ida w wagony, na które zapotrzebowanie jest.
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.
Ja osobiście nie chcę płacić mniej. Mało tego- zapłacę więcej aby jechać sobie wygodnie a nie miesiąc przed wyjazdem stresować się czy załapię się na sypialkę lub kuszetkę. Jeżeli wypożyczenie wagonów wychodzi tanio to dlaczego kuźwa nie wynajmą kuszetek których ciągle brakuje i co oznacza, że jest na nie ciągłe zapotrzebowanie.
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-06-2017, 05:41
oskar777 napisał/a:
DarekP napisał/a:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.
Ja osobiście nie chcę płacić mniej. Mało tego- zapłacę więcej aby jechać sobie wygodnie a nie miesiąc przed wyjazdem stresować się czy załapię się na sypialkę lub kuszetkę. Jeżeli wypożyczenie wagonów wychodzi tanio to dlaczego kuźwa nie wynajmą kuszetek których ciągle brakuje i co oznacza, że jest na nie ciągłe zapotrzebowanie.
całkowicie się zgadzam z Kolegą , cyrk jaki rokrocznie użądza pkp ic z nazwani , trasami a obecnie z wagonami patrz Tlk Łebsko sypialny ala kuszetka może być na uwaga - zarządzenie to ja prosze oddać mi moje pobrane podatki na tą firmę a ja zapłacę na zarządzenie jak uznam , że zasłużyła , mam wrażenie , że ta firma odlatuje oderwana od rzeczywistości nasze zdanie klientów jest do niczego nie potrzebne
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda? Przedziałowe dwójki do segmentu ekonomicznego mają do wynajmu tylko Czesi, bo jak widać, nikt inny do przetargu nie staje, podobnie jak w spalinówkach. Oni mogą mieć w sezonie spadek przewozów, bo np. morza swojego nie mają, więc wagony mogą wynajmować.
Sprawa druga, dlaczego kusztka na zarządzenie? Tu też sprawa jest prosta, zakłady przeprowadzające naprawy wagonów sypialnych, zresztą nie tylko tych, mają opóźnienia w realizacji przetargów, albo inaczej rzecz ujmując Intercity wymagało nierealnie krótkich terminów. Skutek jest taki, że wagony mają się pojawić pod koniec lipca, zamiast na końcu czerwca.
Bierzcie pod uwagę, że cykl naprawy wagonu, licząc od decyzji do końca realizacji, to nieraz 2 lata. Na zadanie trzeba zarezerwować budżet, więc to nie jest takie proste wpaść na pomysł 2 miesiące przed sezonem, że potrzebujemy kuszetek. Strategia taborowa została przygotowana, zabezpieczone finansowanie i ona jest realizowana. Inne pomysły ktoś musi chcieć sfinansować.
Przypominam, że Intercity posiada dwadzieścia kilka kuszetek i około 100 wagonów sypialnych, więc ta liczba nie jest taka mała.
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-06-2017, 12:06
moim zdaniem to nie jest takie proste , pani na infolinii pkp ic wyjaśniła mi , żę na zarządzenie należy rozumieć jak się trafi grupa , czyli wynajmie czyli zapewni opłacalność to będzie zarządzenie i wagon w składzie .... zgroza dlatego napisałem , że prosze mi oddać moje podatki które idą na tą firmę a ja rozwarzę czy i kiedy je uwolnić ... strategie taborową jak Kolega nazwał diabli wzieli kiedy 100% wagonów kuszetek z dnia na dzień wycofano nie mają nic w zamian.
Myślę, że pani z infolinii nie koniecznie zna sytuację taborową swojej spółki, to tak na marginesie.
A tak przy okazji, to nowych prezes PKP SA właśnie wpadł na pomysł zmiany strategii taborowej Intercity - znów mają byc kupowane EZT. Także, jak widać, spółka sobie może coś planować - prikaz przyjdzie z góry i wywracamy wszystko do góry kołami.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-06-2017, 19:03
DarekP napisał/a:
Myślę, że pani z infolinii nie koniecznie zna sytuację taborową swojej spółki, to tak na marginesie.
Zwłaszcza, że pani z Infolinii jest ze spółki TK Telekom.
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda?
Bo wszędzie jest na nie zapotrzebowanie tylko nie u nas (sądząc po opiniach IC) Powiedz dlaczego kiedyś z kuszetkami nie było problemu a nagle są? Wszystkie z dnia na dzień się zepsuły i zużyły? Nikt tego nie zauważał wcześniej?
To są lata zaniedbywań. Wszystkim starym kuszetkom wypadły naprawy P5 (główne). Ale IC ma to gdzieś i sobie te wagony stoją i gniją. Bo po co? Ludzie mogą przez kilkanaście godzin sobie posiedzieć w 8 miejscowym przedziale. Pieniądze na bezsensowne pociągi są a na wagony już nie ma. Bo kto mi powie, że taki Uznam z Gorzowa jest dochodowy albo Stańczyk? Co roku jest co raz mniej już wagonów sypialnych. Za niedługo to tylko Przemyślanin i Uznam będzie prowadził takie wagony bo reszta pójdzie w odstawkę. Kto by widział, żeby flagowy przewoźnik jakim jest IC, z największą ilością taboru wypożyczał wagony i lokomotywy z innych krajów? Ostatnio zacząłem w Polskę jeździć autem, powiem tak, ciut drożej ale wygodniej Przynajmniej sobie rozłożę fotel i nie będę się kisił w pełnym przedziale na siedząco.
Taki Uznam z Gorzowa to tylko łącznik czyli DWA wagony doczepiane do właściwego TLK Uznam ze Szczecina czy Świnoujścia.
Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Taki Uznam z Gorzowa to tylko łącznik czyli DWA wagony doczepiane do właściwego TLK Uznam ze Szczecina czy Świnoujścia.
Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda?
Bo wszędzie jest na nie zapotrzebowanie tylko nie u nas (sądząc po opiniach IC) Powiedz dlaczego kiedyś z kuszetkami nie było problemu a nagle są? Wszystkie z dnia na dzień się zepsuły i zużyły? Nikt tego nie zauważał wcześniej?
Wagony kusztki były wyprodukowane w latach 70-tych XX wieku i po prostu przyszedł na nie czas zakończenia eksploatacji, podobnie, jak wagonom barowym 113A. A czy nikt nie zauważył - na pewno nie, ale budżet ma to do siebie, że na wszystko nie wystarczy, a sa ważniejsze problemy, typu wieloletnie poprawianie zysku spółki kosztem napraw lokomotyw i wagonów.
Był pomysł, że wagony będą stopniowo zastępowane EZT, a wagony pozostaną tylko na niektórych trasach. Wybrano zatem najdłuższą trasę Przemyśl-Szczecin i na jej potrzeby zmodernizowano wagony, w którycn znalazły się zarówno wagony gastronomiczne, kuszetki i sypialne.
Na pozostałych trasach w Polsce pozostało, tak, jak pisałem kilkanaście kuszetek i prawie 100 sypialnych.
A tu się ujawniły przedłużające procedury przetargowe i same naprawy. Skutek jest taki, że na sezon brakło wagonów i tyle. Trzeba brać pod uwagę, że od ogłoszenia przetargu do końca naprawy to średnio 1,5 roku, a to dość długo, prawda? A jest jeszcze jedna ważna rzecz, aby ogłosić przetarg musisz mieć klepnięte finansowanie, a więc starania o naprawy zaczynają się dużo wcześniej, niż przetarg.
Podsumowując, gdyby Intercity wpadło dziś na pomysł, że jednak warto inwestować w kuszetki, to efekt tej decyzji pojawi się za 2-3 lata, a do tego czasu zmieni się zarząd, który może decyzje poprzedników zmienić, np. pod naciskiem politycznym.
PKP Intercity ma problem z wagonami. Na wakacje znów pożyczymy je od Czechów.
Narodowy przewoźnik kolejowy PKP Intercity ma za mało wagonów, by zawieźć Polaków na wakacje. Kolejny rok z rzędu ratuje się pożyczając dodatkowe z Czech. A mówimy o firmie, która od kilku miesięcy chwali się programem inwestycji na 2,5 mld zł.
Wagonów ma być pięćdziesiąt. Za ich wynajęcie PKP Intercity zapłaci Kolejom Czeskim prawie 5 mln zł. Przewoźnik będzie je dostawiał do pociągów kategorii TLK, czyli tych najtańszych w ofercie. Nie powinniśmy się zatem dziwić, jeśli nad morze czy w góry pojedziemy czeskim wagonem. Tak jest zresztą co roku. Na poprzednie wakacje PKP Intercity wydzierżawiło od Czechów 40 wagonów, rok wcześniej - 30.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum