Łódź Fabryczna: Nieczynne windy na nowoczesnym dworcu.
Wciąż niełatwo jest dostać się z autobusowego dworca Łódź Fabryczna na podziemny parking lub na poziom zewnętrzny. Większość wind i schodów ruchomych jest bowiem od kilku tygodni nieczynna. Zarząd Dróg i Transportu tłumaczy, że trwają prace serwisowe, ale na razie nie jest znany termin ich zakończenia.
czy nie mogliby na Fabrycznej na końcu zrobić ze dwóch rozjazdów i zakończyć żeberkiem żeby loki mogłyby oblatywać skład, a nie specjalnie targać loka z widzewa i wyciagać skład, bardzo ekonomiczne rozwiązanie dla Taboru z lokomotywami
Dworzec został zaprojektowany jako przeleotowy, dlatego w obecnej sytuacji najlepiej ten dworzec mogą obsługiwac EZT.
Gdyby ED74 lub inne EZT zostały zebazpiueczone przez Intercity w odpowiedniej ilości, problemu z lokomotywami by nie było. Ale jak się czeka do ostatniej chwili i myśli, że sytuacja sama się rozwiąże, to mamy kwiatki jak teraz.
Cywilizowana Europa poradziłą sobie z takim dworcami taborowo wielel lat temu.
Skierowanie Flirtów i Dartów rozwiązały ten problem, gdyż 3/4 całej oferty jest obsługiwana EZTami. Szczytowe połączenia i tak muszą być obsługiwane składami wagonowymi aby pomieścić potężny potok, który do żadnego nawet zespolonego EZT by się nie mieścił. (ewentualnie do piętrowego EZT, ale PIC wycofał się z tego...)
Torpol, Astaldi, Intercor i PBDiM mają kolejne roszczenia ws. Łodzi Fabrycznej.
Konsorcjum, którego liderem jest Torpol, złożyło do Sądu Okręgowego w Łodzi pozew o zapłatę przeciwko PKP PLK, miastu Łódź oraz PKP, który dotyczy robót dodatkowych związanych z kontraktem na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna.
- Wartość przedmiotu sporu wynosi 48,2 mln zł, przy czym emitent szacuje, iż w wariancie podziału wierzytelności poszczególnych członków konsorcjum sporna kwota przypadająca na emitenta wyniesie ok. 19,3 mln zł - podał Torpol.
Konsorcjum Torpolu złożyło do Sądu Okręgowego w Łodzi pozew o zapłatę ok. 34 mln zł przeciwko Miastu Łódź, PKP PLK i PKP - podał Torpol w komunikacie. Swój udział Torpol szacuje na ok. 9,4 mln zł.
Pustki na Fabrycznym. A miały być kawiarnie, sklepy, usługi…
Miały być kawiarnie, sklepiki i usługi, a jest pusty dworzec. Czy zarządcy dworca Łódź Fabryczna uda się wynająć powierzchnie użytkowe? Takie pytania zadawali przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Kacprzak i wiceprzewodniczący Paweł Bliźniuk.
- No kapie. A nawet leci ciurkiem, jak jest większy deszcz - mówi Wiesława, pracownica dworca Fabrycznego w Łodzi. - Głupia sprawa, bo dopiero co otworzyli. Coś poszło nie tak - wzrusza ramionami Piotr, który jedzie do Warszawy. Do dziury w dachu przyznaje się PKP. I uspokaja - superdworzec jest na gwarancji.
Łódź Fabryczna. PKP odpowiada miastu: chcemy handlu na dworcu.
PKP SA odpierają zarzuty łódzkich samorządowców dotyczące opieszałości w wynajmie pomieszczeń na dworcu Łódź Fabryczna. Kolej przekonuje, że oferuje powierzchnie lokalowe na targach branżowych i wysyła oferty do najemców sieciowych, a ponadto zamieszcza informacje na swojej stronie internetowej i na samym dworcu. Na razie działania te przynoszą jednak niewielkie rezultaty.
Łódź Fabryczna: Mało podróżnych to mało chętnych na wynajem pomieszczeń.
PKP SA wciąż nie mogą znaleźć chętnych na wynajem pomieszczeń na dworcu Łódź Fabryczna. Zdaniem zarządcy obiektu jedną z przyczyn takiego stanu może być niewielka liczba podróżnych wsiadających tu do pociągów. Czy na otwarcie restauracji, sklepu spożywczego czy kwiaciarni poczekamy zatem aż do zakończenia budowy łódzkiego tunelu średnicowego?
Łódź Fabryczna: Ile kosztuje utrzymanie dworca kolejowego?
Czy jeden dworzec kolejowy w kraju może odpowiadać za aż 90 proc. wydatków ponoszonych przez kolej na funkcjonowanie wszystkich tego typu obiektów? Czy 14 mln zł rocznie na utrzymanie dworca Łódź Fabryczna to dużo, czy nie? Odpowiedź na te pytania wydaje się trudna i niejednoznaczna.
Łódź Fabryczna: Dworzec znów przecieka. Trwa uszczelnianie konstrukcji
Niedawno wewnątrz kolejowej części dworca Łódź Fabryczna pojawiły się duże plamy wody. Powstały one w związku z obfitymi opadami deszczu, po których nieszczelne okazało się kilkanaście świetlików dachowych. Jeszcze przez kilka dni potrwa proces naprawy usterek, które zdaniem PKP PLK zdarzają się na każdej budowie obiektu o podobnych gabarytach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum