Dobry układ z Chinami jest obecnie więcej warty niż szpica NATO, tarcza antyrakietowa i wszystkie obiecanki Obamy razem wzięte!
Może się to komuś podobać lub nie, ale właśnie wchodzimy w epokę nowego rozdania w systemie gospodarczym świata, gdzie Chiny będą odgrywać pierwsze skrzypce. Położenie geograficzne oraz rola naszego kraju w Europie może sprawić, że staniemy się dla Chin partnerem handlowym o znaczeniu strategicznym. Jeśli do tego doliczyć ewentualne zbliżenie na gruncie militarnym, to okaże się, że układ z Chinami będzie dla nas więcej warty niż szpica NATO, tarcza antyrakietowa i wszystkie obiecanki Obamy razem wzięte!
Transport towarów koleją z Chin do Polski jest szybszy niż statkiem i tańszy niż samolotem, dlatego rośnie nim zainteresowanie. Polska ma szansę stać się hubem obsługującym wymianę handlową między Chinami a Europą zachodnią. "Czas przewozu towarów z Chin koleją jest znacznie krótszy w porównaniu do transportu morskiego i jednocześnie znacznie tańszy od transportu lotniczego. Dlatego przewozami kolejowymi interesują się przede wszystkim te firmy, którym zależy, aby ich towary w jak najkrótszym czasie znalazły się w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej" - powiedziała członek zarządu PKP Cargo Connect Iwona Skurzewska.
Zdaniem Antoniego Macierewicza, Nowy Jedwabny Szlak to część większej koncepcji zakładającej „zlikwidowanie Polski jako niepodległego podmiotu”, co ma być związane z wypchnięciem wpływów USA z obszaru euroazjatyckiego. Takie słowa padły w wywiadzie dla Goniec TV z Toronto jesienią 2015 r.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Nowy Jedwabny Szlak, czyli projekt połączenia kolejowego między Europą a Chinami, ma dla nas takie znaczenie, jak kiedyś miała powstająca telefonia komórkowa – mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. Spółka dziś obsługuje 20 składów pociągu tygodniowo, ale zapowiada zwiększenie tej liczby. Zabiega także o to, by coraz więcej towarów było eksportowanych z Polski do Chin. Ten środek transportu i w ogóle ten kierunek eksportu jest szczególnie atrakcyjny dla producentów żywności.
Nowy Jedwabny Szlak szansą na zwiększenie polskiego eksportu do Chin. Polsce sprzyjają położenie i przepisy spójne z europejskimi.
Polska może dużo zyskać dzięki projektowi Nowego Jedwabnego Szlaku łączącego korytarzami transportowymi Chiny i Europę. Sprzyja temu położenie geograficzne i prawodawstwo spójne z europejskim. Zdaniem ekspertów dzięki tym czynnikom Polska może się stać dla chińskich eksporterów przewodnikiem po rynkach Unii Europejskiej.
Ze smuteczkiem konstatuję, że w domenie propagandy, pis łagodnie, acz zdecydowanie osiada w mule.
No, ale skoro wyborców szukało się wśród lemingów konwertytów, jedynie metodą "na obciach" (GóWna, TVN-u itp.), bez wskazania dobrego kierunku, i że trza samemu ruszyć pałą, to nie ma się co dziwić - trzeba dalej papką karmić.
Oby się tylko nie skończyło tak, że ci, nie chcę powiedzieć, trzeźwiej myślący, lecz zwyczajnie leguminą rzygający, zwrócą się w stronę... Wiadomą.
Zwłaszcza, że nie mając wiele do powiedzenia, strona wiadoma może się z pozoru wydać niczego sobie - jakby inteligentna.
I tak, w końcu odtrąbią dobrej zmianie fajrant.
Żeby nie być gołosłownym, for ekzampel:
- Generał Misiewicz, czyli takiemu to dobrze,
- Oświęcim - Seicento ma lepszy pancerz,
- apteki dla aptekarzy, czyli magister sklepikarz współczuje lepiej i choćby miał zbańczyć, ni h...onoru, nie sprzeda na rupturę biseptolu,
- szyszki i ich niewinne córki literatki,
- paralizator, czyli jesteś na wizji - nie bądź taki sztywny,
- opłata paliwowa - jaki tam podatek? Nie ma opcji, żeby ceny poszły w górę
itd, itp., w tonacji "osochozi? Jak dymało peło, to wam dobrze beło".
A teraz znów to.
I w dodatku nie mogą się zdecydować, kto kogo będzie skubał.
Bo na Chiny Ludowe potrzebny Chińczykom jakiś tam przewodnik?
Albo, niby co mielibyśmy im sprzedawać? Jabłka, czystą, keczup z Pudliszek, czy bezpańskie psy?
Gospodarczo wyjdziemy na tym jedwabiu, jak pies z d...pą w oście. No, może towar z Alibaby szybciej dojedzie.
Za to, już teraz możemy ślinić ołówki, skrobać w kajecikach i uczyć się od czajników, jak się po mistrzowsku robi tzw. kampanię, czyli zmasowany atak na cudzy rynek.
Jego objaw? Wszędzie propaganda, aż mdli.
Nawet na kolei, ni z gruchy ni z pietruchy okazało się, że wszystkie budowy, nieważne gdzie, w czym i po chol...rę robione, robione są pod, w związku i temacie Nowego Jedwabnego Szlaku właśnie.
Musi, że mają wiele wspólnego, bo co miesiąc, "resort pionowy" życzy sobie wiedzieć z excelowskiej tabelki, jak tam roboty idą w takich - dajmy na to - Słonicach? I dlaczego jest obsuw?
A potem, zwrotnie idzie: "sznela, sznela, bo nie będzie latawców".
Normalnie, ale jaja. Słoń(ice), a sprawa chińska.
Ktoś w Szydłowym obejściu dostał sraczki albo ma obiecaną niezłą, skośną motywację.
Kto?
Lepsza zmiana przyjdzie, wtedy wyjdzie. Pisowcy wiedzą, że nie będzie zmiłuj - spółki skarbu państwa spalone. Zobaczymy komu i nad jakim żółtym polem spadochron się otworzy.
Jedwabiście.
Wygląda na to, że udział Polski w chińskim projekcie Nowego Jedwabnego Szlaku może być zagrożony. Nasi sąsiedzi są bowiem zainteresowani przekierowaniem szlaku w taki sposób, aby omijał nasz kraj. Niemcy i Rosja chcą stworzyć „kolejowy Nord Stream 2”.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum