Kuszety są też znacznie bezpieczniejsze, a nikt nie chce raczej dojechać na wakacje bez portfela....Czynników, które odpychają od sezonowców jest bardzo dużo. Niestety.
Kiedyś to można było marzyć o wolnych miejscach w Monciaku w okresie wakacji....
Przewoźnik w razie potrzeby może wydłużyć skład (generując przy tym wyższy koszt), ale w porozumieniu i za zgodą urzędu marszałkowskiego.
na filmie wyzej pokazanym widac jak biedny SM42 ciagnie 8 wagonow. ile jeszcze chcesz mu dolaczyc ? a jezeli nawet to prawdopodobnie na tej trasie tez dlugosc peronow stawia granice co da sie zrobic.
ten film jest dowodem ze kolej reaguje, jednak wszedzie test techniczna granica co mozna zrobic.
Powtórka z rozrywki. EIC „Jantar” z Warszawy do Helu, tak jak w poprzednich latach, tak i teraz notuje znaczące opóźnienia. W tym – opóźnienia wtórne, związane z faktem, że pociąg jest w obie strony obsługiwany tym samym składem.
„Jantar” przyjeżdża na Hel o godz. 13.23, a w powrotną stronę wraca o 15.00. W przypadku znaczących opóźnień – które na jednotorowej linii Reda-Hel w sezonie wakacyjnym zdarzają się notorycznie – generuje to ryzyko opóźnień wtórnych (spóźnienia pociągu już w momencie odjazdu z Helu). Sytuacja nie jest aż tak krytyczna jak przed rokiem, gdy czas postoju „Jantara” na Helu był jeszcze krótszy niż obecnie (13.38/14.35), a w dodatku na trasie przejazdu „Jantara” trwały intensywne prace modernizacyjne PLK. Ale w dalszym ciągu zagrożenie opóźnieniami wtórnymi istnieje.
Nawet jeśli w perspektywie całych wakacji nie zdecydowano się na taki ruch, to czy wczoraj, w drodze wyjątku (gdy od wczesnego ranka było wiadomo, że „Jantar” przyjedzie na Hel mocno opóźniony), nie należało – w nieodległej przecież od Helu bazie PKP IC w Gdyni Leszczynkach – sformować rezerwowego składu i podesłać go na Hel, tak aby wyruszył do Warszawy o czasie?
Oczywiście redakcja wie jakie jest w sezonie obciążenie na helskiej? Prawdopodobieństwo, że skład takowy nie miałby szans dojechać do helu przed opóźnionym Jantarem jest stosunkowo duże. Po drugie niestety na chwilę obecną IC w Gdyni ma tylko jedna lokomotywę zdolną zasilić urządzenia klimatyzacji w prąd, wiec nawet jakby jakimś cudem udało by się dotargać Jantara BIS na Hel to i tak wyjechał by bez klimy.
PS: Nie twierdzę że by to się na pewno nie udało tylko pokazuje, że pewne rzeczy nie są wcale takie proste na jakie wyglądają.
Cytat:
„Jantar” opóźniony jak zwykle.
Dziś w Warszawie przewidywany prawie planowo.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Skarga PKP Intercity na decyzję UTK w sprawie EIC Jantar oddalona.
Jak informuje Urząd Transportu Kolejowego, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę PKP Intercity na decyzję Prezesa UTK w sprawie pociągu „Jantar”. Urząd zarzucił przewoźnikowi stosowanie bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów.
Jak wynika z Sitkola w tegoroczne wakacje postój pociągu na stacji Hel ma wynieść 2h 13 minut. Jest to znacznie więcej niż w ostatnich latach. Poza tym zakończona praktycznie modernizacja E-65 i bardzo dobry czas przejazdu na odcinku Warszawa-Trójmiasto pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość jeżeli chodzi o ten pociąg i jego punktualność. Jedyne co może zagrozić to opóźnione wagony z Kołobrzegu ale może nie będzie to notoryczne.
jeszcze zapomniales dodac, ze wagony z Helu tez mogą nie być punktualne. Pociag będzie prowadzony dwoma SU42 6Dl. Predkosc konstrukcyjna 90kmh, a rozkład pierwotnie układany jest pod czecha.
Mogą ale zazwyczaj już na tym odcinku wielkich opóźnień nie odnotowywano. Te kilkanaście minut to może nadrobić już na E-65. I oby ten pociąg wreszcie zaczął jeździć punktualnie, bo od lat cieszył się bardzo złą sławą. Większość warszawskich taksówkarzy, którzy stoją pod warszawskimi dworcami go zna z tej złej strony.
Historia z lat ubiegłych powtarza się. W środku sezonu wakacyjnego pociągi jadące z Gdynia na Półwysep Helski są ponownie przepełnione. Już w zeszłym roku na łamach InfoRail pisaliśmy, że autobusy szynowe nie dają rady przewozić wszystkich pasażerów. W tym roku jest jeszcze gorzej, a to z uwagi na zupełny brak składów wagonowych. Dopiero od kilku dni „Tur” zestawiony jest z lokomotywy SU42 i wagonów piętowych. Pozostałe połączenia obsługują szynobusy.
Jeszcze nie rozpoczął się sezon wakacyjny, a wystarczy piękna pogoda i weekend, aby składy z piętrowymi wagonami Bhp na pociągu "TUR" były bardzo zapełnione. I pomyśleć, co będzie w szczycie sezonu letniego. Nie wyobrażamy sobie takich scen w nowoczesnych pojazdach LINK, dlatego piętrowe wagony oraz bonanzy przystosowane do przewozu rowerów jak najbardziej wskazane na linii Chojnice - Gdynia - Hel w miesiącu lipcu i sierpniu. Zapraszamy zatem na obejrzenie tego materiału, który ma uświadomić wszystkim, że wagony piętrowe typu Bhp co prawda są już stare, ale idealnie pasują do takich połączeń na ciepłą wiosnę oraz na lato.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Z tymi rowerzystami to jakiś dramat. Pewnie niedługo zażądają aby w autobusach zrobić wieszaki no bo przecież czemu nie? A taksówkarze powinni obowiązkowo posiadać bagażnik rowerowy. Rowerzystom się przecież wszystko należy. I jadą potem nad morze żeby przez 5km polansować się z koszulką CCC.
Pociągi do Helu pękają w szwach. Mijanki i elektryfikacja linii mają to zmienić.
Linia kolejowa z Trójmiasta do Helu przeżywa wakacyjne oblężenie. Nie ma już miejsca na dodatkowe lub nawet dłuższe pociągi. Lekarstwem na tę sytuację jest przebudowa linii wraz z elektryfikacją. Trwają w tej sprawie uzgodnienia. Przy okazji sprawdzamy ceny biletów z Trójmiasta do Helu.
szkoda nawet komentować głupie artykuły i pomysły elektryfikacji lini do Helu. To jest linia sezonowa , należy zakupić / wyremontować pojemne piętrusy i loki a nie bajać o niepotrzebnej nikomu elektryfikacji.
Najgorsze jest to, że w wakacje sprzedają tyle biletów, że ludzi nie idzie upchnąć do tych pociągów... Jednego razu jechałem w takim ścisku, że ludzie się do siebie przyklejali. Niemiłe doświadczenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum