Ależ ból dupy na „Rynsztoku”! Ujadania na linię zgorzelecką nie ma końca. Tylko że wszyscy mają w głębokim poważaniu mikolskie szczekaczki. PLK zamiast zaorać zgorzelecką, zaorała lwówecką. KD zamiast zlikwidować pociągi do Drezna, zlikwidują pociągi do Liberca. Zamiast SKM w Jeleniej Górze (sic!) robi się kolej miejską w opluwanym przez mikolstwo Wrocławiu... Oj, coś nie wiedzie się jeleniogórskim mikolom. Proponuję tak nie rozpaczać z powodu elektryfikacji linii do Zgorzelca, bo jeszcze PLK zdejmie druty z linii do Szklarskiej i dopiero będzie płacz. Nie widzicie, że efekty tego ujadania są wprost przeciwne? Że na swoją zgubę hejtujecie? Nawet nocne „Karkonosze” od grudnia pojadą przez Węgliniec. A po elektryfikacji linii PKP IC część pociągów przekieruje z Jeleniej Góry do Zgorzelca. Ubaw mam przedni.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema Jeżeli Liberec zaorali, to nie mam pojęcia o powód, ale w Czechach jest lepiej niż w Niemczech i w obecnej sytuacji to pogorszenie bezpieczeństwa w Dreźnie przez "uchodźców" może spowodować zamknięcie/zawieszenie relacji Drezno - Wrocław - Drezno. No niestety ciemnie chmury bezpieczeństwa nad Niemcami krążą i no na rozkładzie 2017/18 "może" zabraknie pociągu do Drezna. Eletryfikacja wyjdzie na plus KD i PKP IC. Tylko problem jest jak ogarnąć postój składów w Zgorzelcu
Jaro96, to oczywiste, że z powodu postępującej islamizacji Europy Zachodniej trzeba będzie zamknąć granicę i postawić zasieki. To tylko kwestia czasu. Wtedy żaden pociąg przez granicę nie przejedzie. Zwłaszcza gdy ruszy „uchodźcowy” szlak przez Ukrainę i KD nie opędzą się od agresywnych pasażerów na gapę mówiących po arabsku.
Ale elektryfikacja linii Węgliniec - Zgorzelec ma służyć Polakom i cieszmy się, że PLK wreszcie zrealizuje tę długo wyczekiwaną inwestycję. A Niemcy? Co nas Niemcy obchodzą... Patrzmy na Polskę, martwmy się o Polskę i róbmy tak, żeby nam było dobrze!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Bardzo się cieszę, że Zgorzelec w końcu zyska prąd. Uwolni to trochę taboru na linie spalinowe. Zoptymalizuje siatkę połączeń na tej linii. Mam również nadzieję, że PKP IC pomyśli o pociągach dalekobieżnych dla Zgorzelca i oby nie stało się to kosztem linii 274, bo oba te kierunku mają potencjał na osobne połączenia dalekobieżne.
P.S.
Czy łącznica w Zgorzelcu docelowo ma być pod drutem?
Ja mam nadzieję, że PKP IC wreście Zgorzelec doda na mapę połączeń pospiesznych.
Do czasu elektryfikacji linii do Lubania nie będzie w Zgorzelcu żadnych torów odstawczych pod drutem, więc jeśli cokolwiek będzie, to z szybkim powrotem, co może skutkować niespecjalnie atrakcyjnymi dla mieszkańców Zgorzelca godzinami przyjazdu/odjazdu.
bystrzak2000, pociągi powinny jeździć do Lubania przez Zgorzelec Miasto. Oczywiście po zapowiadanej elektryfikacji linii Zgorzelec - Lubań. Do tego czasu jeden skład IC spokojnie może nocować na Ujeździe. Jeden wolny tor do Görlitz wystarczy. Zresztą w nocy i tak przez wiadukt chyba nic nie jeździ.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema - Mocno wątpię, iż regulamin techniczny przedmiotowej stacji dopuszczałby regularne odstawianie składów na torach głównych zasadniczych bez podejmowania w miarę uciążliwych czynności.
Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają?
Prawdopodobnie elektryfikacja będzie przedłużona do Görlitz, aby niektóre pociągi KD z Wrocławia mogły kończyć tam bieg.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-08-2017, 13:05
Jacek228, jeśli faktycznie elektryfikacja będzie do Görlitz, to nie niektóre, tylko wszystko powinno tam kończyć. W Görlitz można się przesiąść w trzech kierunkach. No i jeszcze pytanie, czy w planach jest też elektryfikacja odcinka Zgorzelec - Mikułowa - Lubań?
Takie słyszy się ostatnio plotki, ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Elektryfikacja do Görlitz pozwoli zrezygnować z połączeń bezpośrednich Wrocław - Dresden, które są ponoć drogie.
Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają?
Na stronie PKP PLK jest cała dokumentacja przetargowa. Najkorzystniejszą ofertę złożyła PKP Energetyka, ale nie widzę informacji o wyborze oferty...
Prace projektowe i budowlane mają trwać w okresie 2017-2019. Rozliczenie funduszy unijnych do 2020 r.
Pierwotnie elektryfikacja tej linii miała się zakończyć w 2017 r. Odnoszę wrażenie, że beton PKP PLK robi wszystko, żeby prace maksymalnie opóźnić.
Przypominam, że elektryfikację linii Węgliniec - Zgorzelec planowano przeprowadzić podczas modernizacji linii E30 dekadę temu. Zaważyły wtedy interesy betonu związkowego PKP Cargo z Węglińca, który miał pracę przy zmianie lokomotyw i trzepał na tym dużą kasę. Wtedy do Zgorzelca jeździło sporo pociągów i w Węglińcu była zmiana lokomotyw. Elektryfikacja linii wyeliminowałaby konieczność wymiany lokomotyw, co ograniczyłoby pracę PKP Cargo.
Summa summarum UMWD oraz przewoźnicy pasażerscy i tak zrezygnowali ze składów wagonowych do Zgorzelca, a kolejarze z Węglińca i tak zostali pozbawieni pracy. Teraz na głupocie polskich kolejarzy zarabiają Niemcy, którzy do spółki z KD (wcześniej z PR) uruchamiają pociągi Drezno - Wrocław, bez oglądania się na związkowy beton PKP.
Przez kolejarzy z Węglińca traci PKP PLK, które mogłoby zarabiać na większej ilości pociągów, a nie zarabia. Traci PKP Energetyka, która mogłaby zarabiać na sprzedaży energii trakcyjnej, a nie zarabia. Ale przede wszystkim tracą pasażerowie, bo polikwidowano wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca (z Warszawy i Przemyśla), a nawet bezpośrednie pociągi regionalne do/z Wrocławia. Gdyby nie Niemcy i ich Desiro to Zgorzelec pomimo zmodernizowanych torów i dwóch stacji byłby kolejowym zadupiem, bez bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa.
Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Görlitz - Drezno też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy... Zresztą, jak widać po przetargu, była to zwykła kolejarska ściema, kolportowana nawet przez głupich mikoli.
W zamian zelektryfikowano linię stricte towarową Węgliniec - Horka, po której i tak jeżdżą lokomotywy spalinowe, bo trakcja nie jest zasilana, ani nawet połączona z siecią niemiecką, której... jeszcze nie ma. Druty nad torami od wielu lat wiszą odłogiem. Kolejarska głupota level hard!
Powiem wprost: gdyby nie ta kolejarska „wiocha” (Węgliniec) to linia do Zgorzelca byłaby już dawno temu zelektryfikowana, może nawet w latach '80 ubiegłego wieku, a z pewnością kilkanaście lat temu podczas modernizacji linii zgorzeleckiej. Podobnych absurdów, gdzie trakcja elektryczna kończy się na kolejarskim zadupiu jest w Polsce więcej, np. Korsze w woj. warmińsko-mazurskim.
A propos, przypomniała mi się zabawna sytuacja. Węgliniec, pociąg Wrocław - Görlitz, zmiana lokomotywy. Na peronie trochę ludzi. Przed odjazdem pociągu do lokomotywy wdrapuje się maszynista z PKP Cargo, w tym momencie zza pazuchy wylatuje mu flaszka wódki i rozbija się o kant peronu. Pełna konsternacja, robi się szum, pociąg stoi. Afera. Tak to kiedyś bywało... Śmieszno i straszno!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum