Żeby wyniki były miarodajne to należy podać ile pasażerów KD przewiozła na tych samych liniach, co rok wcześniej. Parę kursów doszło na nowych liniach. Z każdym rokiem stosunek frekwencyjnych linii do tych słabych się zwiększa i też wzrost o 100% wozokm przy większym wzroście pasażerom nie daje realnej oceny sytuacji.
Co nie zmienia faktu, że Dolnoślązacy coraz częściej wybierają pociąg jako środek transportu.
Na sukces Kolei Dolnośląskich złożyło się kilka czynników, m.in.:
- Koleje Dolnośląskie, w momencie wejścia na rynek przewozów, trafiły też na okres, kiedy po latach zastoju, na Dolnym Śląsku w końcu zmodernizowano główne linie kolejowe, jak Wrocław-Legnica-Zgorzelec lub Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra.
Uniknęły całego zamieszania związanego z zamknięciami torowymi (np. 15-20 minutowe postoje pociągów na mijankach), co skutecznie zniechęcało pasażerów do korzystania z kolei.
- Ponadto mając do dyspozycji nowoczesny i szybki tabor oraz zmodernizowane linie z łatwością przyciągnęły pasażerów i urosły w oczach podróżnych do NOWEJ JAKOŚCI. Pasażerowie widząc na peronie nowoczesny Impuls i 30-letni EN57 nawet wzrokowo odbierali KD jako lepszego przewoźnika.
- Pamiętajmy, że jeszcze nie tak dawno cena paliwa dochodziła prawie do 6 zł/l., a na drogach trwały wiecznie niekończące się remonty.
A w temacie typowo frekwencji:
Legnica - Wrocław (przyj. 6.28) - od Miękini ok. 75%,
Wrocław (odj. 15.15) - Legnica - na starcie ok 80%.
Widać, że wakacje bo o miejsce siedzące nie trudno.
Żeby wyniki były miarodajne to należy podać ile pasażerów KD przewiozła na tych samych liniach, co rok wcześniej. Parę kursów doszło na nowych liniach. Z każdym rokiem stosunek frekwencyjnych linii do tych słabych się zwiększa i też wzrost o 100% wozokm przy większym wzroście pasażerom nie daje realnej oceny sytuacji.
Ale akurat porównanie z zeszłym rokiem jest dość dobre, bo poza kilkoma parami do Jelcza KD nie przejęły żadnych połączeń od PR-ów (pomijam linię Legnica - Żary, bo w zamian PR-y przejęły pociągi na trasie Żary - Węgliniec - Zgorzelec). Na części linii wzrosła praca eksploatacyjna, ale to naturalna kolej rzeczy przy wzrastającej popularności połączeń kolejowych. Z resztą wzrost frekwencji jest widzialny gołym okiem, najlepiej na linii Wrocław - Jelenia Góra. A od grudnia będziemy mieli kolejny poligon doświadczalny, bo KD wchodzą na linię Wrocław - Międzylesie, gdzie ostatnimi czasy frekwencja dramatycznie spadła, mimo iż czas przejazdu jest zupełnie przyzwoity. Zobaczymy ilu nowych pasażerów przyciągnie nowy tabor (i być może krótszy czas przejazdu ze względu na lepsze przyśpieszenie Impulsów).
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-07-2017, 13:42
Na Dolnym Śląsku oprócz nowoczesnego taboru, dużą zachętą do korzystania z pociągów są skomunikowania na węzłach przesiadkowych. Trochę pojeździłem tu pociągami i jestem pod wrażeniem dogodnych skomunikowań na stacjach takich jak min. Węgliniec, Legnica, Lubań, czy Jelenia Góra. Skomunikowanie jest w każdym możliwym kierunku, a czas na przesiadkę na tyle optymalny, że można się przesiąść bez pośpiechu. Do tego niejednokrotnie byłem świadkiem, jak drużyny podczas kontroli biletów informowały pasażerów o której godzinie i z jakiego peronu będzie odjeżdżał ich pociąg. Pelen profesjonalizm. Poczułem się jak w innym świecie. Na Górnym Śląsku, kolejka śmieszna nie potrafi skomunikować w Gliwicach pociągów z Opola z pociągami w kierunku Katowic, tylko się kwitnie na dworcu godzinę.
Pociąg KD 69555 Lubań Śląski (17:13) - Wrocław (19:33) 90% utrzymywało się na całej trasie - aż do końca można było znaleźć miejsce siedzące - w Legnicy bardzo duża wymiana pasażerów - powiedziałbym nawet że więcej wysiadło niż wsiadło
TLK SUDETY do Warszawy i Gdyni 102 osoby
IC MEHOFFER Przemyśl- Jelenia Góra 64 osoby
IC ORZESZKOWA Białystok- Jelenia Góra 76 osób
IC ASNYK Jelenia Góra- Warszawa 44 osoby
EIC ŚNIEŻka Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia 61 osób
EIP Warszawa Wschodnia- Jelenia Góra 72 osoby
REGIO KAMIEŃCZYK Szklarska Poręba Poznań ponad 150 osób.
Wysłany: 15-08-2017, 02:50 KD 5794 do Drezna 14.08.2017
Brawo KD! POJEDYNCZE DESIRO do Drezna w szczycie długiego weekendu! Cudownie mi się podróżowało do Węglińca stojąc ... (W Legnicy ponad 50 osób nie wsiadło bo nie miało gdzie)
kacper98, w wakacje bardzo często widuję pojedyncze Desiro, w zasadzie na każdym wieczornym kursie do Drezna. Widocznie beton KD doszedł do wniosku, że latem mniej ludzi jeździ pociągami i postanowili trochę zaoszczędzić na swoje premie.
Widocznie beton KD doszedł do wniosku, że latem mniej ludzi jeździ pociągami i postanowili trochę zaoszczędzić na swoje premie.
I co, myślisz, że pracownicy KD celowo odczepili jedną jednostkę w Goerlitz, by przyoszczędzić? Jak z Niemiec przyjedzie pociąg na jednej jednostce, to KD nie mogą już nic zrobić. Już nie wspomnę jaki jest stan techniczny tych jednostek i jak na przykład sprawuje się klimatyzacja. Na szczęście elektryfikacja linii 278 zbliża się nieuchronnie i zapewne cała ta zabawa z Desiro na E-30 zapewne raz na zawsze się skończy.
bystrzak2000, nie myślę, że Niemcy codziennie złośliwie odczepiają jedną jednostkę w Gorlitz. Myślę, że jest to zaplanowane działanie w porozumieniu z KD. Fakt jest taki, że pasażerowie zostali skazani na jazdę w niemiłosiernym ścisku - jeśli w ogóle dostaną się do środka!
Fakt jest faktem, ale od samego początku było wiadomo, że takie sytuacje będą miały miejsce, bo jednostek jest za mało i każdy przegląd/awaria/cokolwiek innego będzie skutkowało takimi sytuacjami.
A jeśli chodzi o Niemców, to oni nie tyle odczepiają, co w ogóle nie doczepiają drugiej jednostki, mimo że powinni. I to jest działanie nagminne i nie tylko w sezonie wakacyjnym.
Na wyjeździe z Jeleniej Góry już bardzo ładnie zapełniony. Szacuję, że nawet więcej niż 50% miejsc siedzących. Po drodze stale dosiadali się ludzie. Od Wałbrzycha Miasto praktycznie wszystkie miejsca siedzące zajęte. Część ludzi na stojąco. Wrocław Główny spora wymiana pasażerów. Do Częstochowy sytuacja podobna jak od Wałbrzycha.
15.08 Mehoffer Kraków Główny 14:17 - JG 20:53 (30 min. opóźnienia spowodowane awarią zasilania pod Lublińcem)
Z Krakowa pociąg wyjechał praktycznie ze 100% ilością miejsc siedzących zajętych. Od Wrocławia Głównego ponad 100% zapełnienia, ponownie ludzie na stojąco. Do Jeleniej Góry dojechał z ponad 50% zapełnieniem. Sporo ludzi wysiadło w Jaworzynie Śląskiej i Wałbrzychu Miasto. Od Janowic Wielkich jechał patrol SOK.
Nagrywałem Mehoffera dzisiaj we Wrocławiu i widziałem jaki naładowany przyjechał. W przyszłym roku o tej samej porze pojedzie Słowacki do Warszawy więc frekwencja będzie podobnie duża. Do Przemyśla natomiast ma jechać późniejszy IC. Asnyk do Jeleniej Góry dzisiaj z frekwencją ponad 160 osób w stronę Jeleniej Góry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum