Rozkładowiec, gdyby to ode mnie zależało, to ED74 wróciłyby do PR. Teoretycznie nie powinno być z tym problemu, gdyż PKP IC i PR de facto mają tego samego właściciela - Skarb Państwa. Wystarczy więc tylko odwrócić to co zrobiono w 2009 roku, gdy wszystkie ED74 przeniesiono z PKP PR do PKP IC. Jestem przekonany, że PR szybko zrobiłyby z tym taborem porządek. PKP IC to niereformowalny beton, a PR jakie są takie są, ale dobrze sobie radzą w trudnych warunkach ekonomiczno-rynkowych, pomimo iż nie są tak dopieszczane przez rząd ludowy jak PKP IC. Po prostu, sponiewierane przez wszystkich PR są zahartowane i zaradne, a PKP IC to rozkapryszony bachor chowany w cieplarnianych warunkach.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Ostatnio zmieniony przez Ralny dnia 26-04-2017, 19:31, w całości zmieniany 1 raz
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-04-2017, 19:31
Ralny, to by była bardzo rozsądna decyzja, gdyż te jednostki idealnie nadają się właśnie do obsługi linii regionalnych. Nawet jeśli by teraz odwrócić sytuację z 2009, to i tak nie byłoby już to samo, gdyż wówczas PIC dostał je od PR w pełni sprawne, a teraz PR dostałyby praktycznie złom w który by musiały wpompować kupę kasy.
Czy planowo gdzieś jeszcze jeżdżą ED74? Po jakimś sensownym remoncie widziałbym je np. na trasach Kraków/Katowice - Lubliniec - Ostrowiec - Poznań (- Szczecin).
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Kraków - Szczecin na ED74? Jechałeś "tym" kiedyś?
Te "tramwaje" nadają się na krótkie trasy ( Wawa - Łódź ) a najlepiej sprzedać je dla SKM lub Przewozom Regionalnym ( ta nowa nazwa Polregio jakoś do mnie nie przemawia).
W lipcu "Wit Stwosz" jeździł na ED74.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-08-2017, 01:09
Czyli w chwili obecnej nawet sprawne ED74 stoją w krzakach?
PR jakie są takie są, ale dobrze sobie radzą w trudnych warunkach ekonomiczno-rynkowych, pomimo iż nie są tak dopieszczane przez rząd ludowy jak PKP IC.
Dla mnie PRy są dnem i modelowym przykładem niegospodarności, dziwię się, że za to co robią z taborem (masowe kasacje wagonów, z których spora część, głównie Bohuny oraz nowsze egzemplarze 112A z końca lat 80-tych) jeszcze nie dobrał się do nich prokurator.
Jednak jak chodzi o ED74 to się z Tobą zgadzam, te składy powinny trafić do PRów, z dalekobieżnymi nie mają one nic wspólnego więc w PRach jest ich miejsce. Może faktycznie w chwili obecnej jakoś by o ten tabor zadbali.
Uważam natomiast też, że powinien nastąpić w drugą stronę transfer najlepszych wagonów 112A z PR do IC (o ile jeszcze wszystkiego nie pocięli). Część z nich była przed odstawieniem w naprawdę niezłym stanie technicznym (oczywiście, bywały problemy z ogrzewaniem i wszechobecny syf, ale układ biegowy był ok, okna zaokrąglone, szczelne i niepordzewiałe), po rewizji (część z nich wymaga P4 a nie P5) spokojnie mogłyby jeszcze kilka ładnych lat pojeździć na nocnych TLK jako 2 klasa zamiast 8-miejscowych 111A, zwłaszcza tych z kanciastymi oknami, które jeszcze się czasem trafiają nawet poza sezonem. Zdaję sobie sprawę, że IC ma w krzakach sporo swojego taboru, ale te 112A z PRów są w lepszym stanie niż część z tego co IC posyła na naprawy.
ED 74 w nowym rozkładzie obsłuży np. TLK Nidę z Warszawy do Kielc. Relacja idealna dla tego składu. Ponadto ED 74 ma kursować na TLK San z Warszawy do Rzeszowa przez Radom, Ostrowiec Św.
Tak na prawdę to ten ED 74 ma podobno jechać z Warszawy przez Radom, Ostrowiec, Tarnobrzeg, Stalową Wolę do Rzeszowa, ale jeszcze do Krakowa, jako bazy tych składów
Z uwagi na wjazd na stację Tarnobrzeg padło właśnie na ED 74. Czasowo powinno to nieźle wyglądać, bo nie będzie wjazdu ani do Skarżyska, ani też do Przeworska.
Tymczasem ED74 wrociły od września na Wita Stwosza, to się Dart najeździł do Małopolski.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-10-2017, 11:47
Wszystkie ED74 wrócą na tory. Jest decyzja PKP Intercity.
Doprowadzimy do powrotu na tory wszystkich elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Chcemy je zmodernizować i oddać do dyspozycji podróżnym na trasach, gdzie widzimy dla nich potencjał – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
PKP Intercity już szuka wykonawców napraw i modernizacji ED74.
Po deklaracji z 12 października dotyczącej napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, PKP Intercity opublikowało dziś (16 października) ogłoszenie o dialogu technicznym na wykonanie naprawy poziomu P5 wraz z modernizacją ezt serii ED74.
W porównaniu do kilkuset gnijących wagonów i lokomotyw w lepszym lub gorszym stanie te 14 składów (niby 7 użytkowane) to kropla w oceanie. Zawsze można wypożyczyć wagony z Czech albo utopić kilkadziesiąt milionów w moRdernizacje ED74 bo nie będzie już czym jeździć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum