Wysłany: 20-09-2017, 11:56 Pierwszy w Polsce kolejowy pojazd hybrydowy
Budowa pierwszego w Polsce kolejowego pojazdu hybrydowego, to cel listu intencyjnego podpisanego we wtorek przez Polski Tabor Szynowy, Przewozy Regionalne oraz Fabrykę Pojazdów Szynowych Cegielski. Projekt wpisuje się w realizację Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
FPS Plus przejedzie nawet 600 km bez sieci trakcyjnej.
We wtorek 19 września zaprezentowany został nowy projekt FPS-u dla Przewozów Regionalnych i PTS, mający na celu opracowanie spalinowo-elektrycznego zespołu trakcyjnego. Jakie będą specyfikacje nowego pojazdu?
Spalinowo-elektryczna rewolucja w połączeniach regionalnych?
Projektowany przez FPS-Cegielski pociąg spalinowo-elektryczny „FPS Plus” na pewno nie byłby „Misiem na miarę naszych możliwości”. Seryjna produkcja takich pojazdów mogłaby jeśli nie zrewolucjonizować siatkę połączeń w wielu regionach, to przynajmniej rozwiązać problem niedoboru taboru. Nie tylko zresztą w przypadku Przewozów Regionalnych.
Jesienią 2019 roku ma ruszyć pierwszy w Polsce pociąg hybrydowy. Spalinowo-elektryczny pojazd będzie się poruszać zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i pozostałych. Podróż ma być wygodniejsza i tańsza.
PKP Intercity zapowiedziało w ciągu najbliższych dziesięciu lat zakup dwudziestu hybrydowych zespołów trakcyjnych, które mogłyby obsługiwać połączenia także tam, gdzie nie dotarła elektryfikacja kolei.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum