Wysłany: 17-08-2009, 11:05 Głos w sprawie mieleckiej kolei
Głos w sprawie mieleckiej kolei
Marna frekwencja w uruchamianych połączeniach na trasie Dębica - Mielec - Tarnobrzeg spowodowana jest nie tylko niską prędkością szlakową na odcinku Dębica - Mielec ale również poważnymi uchybieniami samorządu województwa i Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie - pisze jeden z naszych czytelników.
1. W sposób jawny kpi się z pasażerów komunikacji zastępczej (ostatnio podstawiają 7-miejscową furgonetkę a na stacji w Mielcu fundowana jest podróżnym przesiadka do innego busa).
2. Doprowadzono do znacznej utraty pasażerów wskutek celowego bałaganu i wielu nieprawidłowości na od ponad trzech lat funkcjonującej komunikacji zastępczej - jeszcze w 2004 r. popołudniowy pociąg do Dębicy w niedziele jechał zapchany studentami (ok. 70-120 pasażerów) a obecnie oprócz jednego, dwóch kolejarzy, nikt z tego połączenia nie korzysta
3. Ewidentnie dyskryminuje się pasażerów na linii Dębica - Tarnobrzeg w ten sposób, że na pozostałych liniach po awarii szynobusa wprowadzono tradycyjne składy tylko na tej nie mimo, że frekwencja na tamtych liniach i na tej nie różni się w sposób znaczny
4. Toleruje się olbrzymi bałagan przy funkcjonowaniu komunikacji zastępczej (np. opóźnienia, nieustabilizowane czasy odjazdów); zastępcza komunikacja raz przyjeżdża godzinę wcześniej raz godzinę później
5. Łamane są przepisy prawa przewozowego - pasażerowie zmuszani są do dodatkowej przesiadki w Mielcu bez informacji na ten temat w ofercie przewozowej
6. Do rozkładu wprowadzane są bezzasadnie krótkie czasy na przesiadkę lub brak jest skomunikowań
7. Nie podejmują jakichkolwiek działań na rzecz poprawy sytuacji na tej linii np. brak promocji "Połączenia w dobrej cenie"
8. Od kilku lat pociąg wożący uczniów przyjeżdża do stacji Mielec i Rzemień za późno
9. Postępuje się wbrew zaleceniom ministra infrastruktury, który w odpowiedzi na szereg zapytań i interpelacji (m. in. zapytanie poselskie poseł Ewy Kantor nr 957 i interpelacja nr 1960 - IV Kadencja) posła Władysława Stępnia) zażądał dostosowania rozkładu do potrzeb społecznych: "W związku z licznymi protestami lokalnej społeczności, władz samorządowych oraz interwencjami parlamentarzystów, dotyczącymi niedostosowania rozkładu jazdy pociągów do potrzeb pasażerów, wpływającego na obniżanie wielkości przewozów i zwiększanie straty spółki ˝Przewozy Regionalne˝, ponownie zostanie zwrócona uwaga PKP na potrzebę przeprowadzenia szczegółowej analizy obowiązującego obecnie rozkładu i dokonania stosownej korekty dostosowującej rozkład jazdy pociągów do oczekiwań podróżnych w tym regionie" (źródło: www.sejm.gov.pl). W interpelacji nr 1960 (IV Kadencja) poseł Władysław Stępień pisze: "Trudno przyjąć do wiadomości, że tak duże miasta jak Stalowa Wola, Mielec, Tarnobrzeg czy Dębica zostaną pozbawione połączeń kolejowych. Dlatego też w marcu 2002 r. powstał Komitet Obrony Linii Kolejowej, który podjął działania zmierzające do zmiany rozkładu jazdy, tak by linia stała się rentowna. Mimo interwencji w urzędzie marszałka województwa (organizatora przewozów na tym terenie) oraz w Departamencie Transportu Ministerstwa Infrastruktury nie nastąpiły zmiany. Komitet przygotował również stanowisko, w którym protestuje przeciwko działaniom, które prowadzą do likwidacji linii, jej marginalizacji, złego konstruowania rozkładów jazdy. Pod stanowiskiem tym zebrano już 7 tys. podpisów" (źródło: www.sejm.gov.pl).
10. W sposób kuriozalny usunięto z rozkładu w wakacje pociąg który dowozi na przesiadkę do Dębicy na pociągi nad morze
11. Całkowicie popsuto rozkład Hetmana, przesunięto go na bardzo niekorzystne godziny kursowania oraz zwiększono znacznie czas przejazdu poprzez nieuzasadnione kilkudziesięciominutowe postoje w Mielcu (rj. 2007/2008) oraz w Stalowej Woli i Dębicy (rj.2008/2009) w czasie kiedy "Hetman" był pociągiem PKP PR
No i odniesiono sukces... do Mielca pociągiem już nie dojedziemy, tory są w katastrofalnym stanie. Czy kiedyą pociągi wrócą do Mielca??
Właśnie wracają, od 2 marca . Jedna para TLK z Zamościa do Wrocławia. Tylko czy z czasem 1,5h na 32 km Mielec - Dębica jest sens?
O rozkładzie się nie wypowiem, bo nie wiem jak tam wygląda sytuacja z potokami.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-12-2010, 11:27
Czemu od 2 marca, a nie od 13 grudnia ? Skąd to opoznienie? Remonty czy zwykłe niechciejstwo, czyli typowe dla naszej kolei tym-pozniej-tym lepiej (tym poziej uruchomimy pociag tym pozniej bedziemy na niego wykorzystywac srodki z dotacji).
Szybszy i bezpieczny przejazd pociągów, komfortowe perony i możliwość uruchomienia połączeń pasażerskich zapewni przebudowa trasy Mielec – Dębica. Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o szacowanej wartości ponad 162 mln zł będzie lepsza dostępność do kolei na terenie województwa podkarpackiego. Wraz z komplementarnymi inwestycjami podniesie atrakcyjność podróżowania koleją w regionie.
No cóż, dziwi mnie celowe działanie przewozów, które są działaniem przeciwko pasażerom, a powinno się robić wiele, żeby przyciągnąć jak najwięcej podróżnych. Przecież to na głowie spółki jest zadbanie o jak najlepszy komfort podróży i również spółka we własnym interesie powinna się postarać o dobre zyski z pasażerów, żeby przewozy funkcjonowały dobrze, bez zastrzeżeń.
Jeśli takie sytuacje dzieją się w przewozach i będą się działy, to ludzie będą wybierali BUSY do podróżowania i zmaleje ilość podróżujących w pociągach, łącznie ze złą opinią tych przewozów.
Powrót kolei do Mielca: Pieniądze są, wykonawcy brak.
Województwo Podkarpackie podpisało z PKP PLK umowę na rewitalizację linii nr 25 z Dębicy do Mielca i przygotowanie prac na kolejnym odcinku. Przetarg na wykonanie inwestycji trwa już jednak rok.
- Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca - odgrażał się w lutym 2017 roku europoseł Tomasz Poręba. Okazało się, że procedury PKP PLK opóźniły realizacje inwestycji w zamkniętą od 2009 kolej do tego miasta. Przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 25 z Mielca do Dębicy i zaprojektowanie prac do Padwi został ogłoszony dopiero we wrześniu 2017 roku. I wciąż nie został rozstrzygnięty.
PLK kontynuują rewitalizację trasy Mielec – Dębica.
Przywrócenie ruchu towarowego po nowym torze na odcinku Mielec – Kochanówka odbyło się zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Składy obsługują bocznic Zakładów Chemicznych w Pustkowie. Wymieniono m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym w stacji Mielec i w stacji Kochanówka oraz na 5 przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy. PLK zwiększyły bezpieczeństwo na ponad 30 skrzyżowaniach drogi z torami, m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.
Kiedy koniec prac między Mielcem a Dębicą? Ile pociągów pojedzie po linii?
Zarówno Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, jak i PKP Intercity zapowiedziały powrót pociągów do Mielca. Jak przebiegają prace modernizacyjne na linii 25 od strony Dębicy i kiedy ruszą po niej pociągi pasażerskie?
Linia Dębica – Mielec. Fatalna oferta pociągów po zakończeniu drogiego remontu
Prace na 32-kilometrowym, od lat nieremontowanym fragmencie linii 25 pomiędzy Dębicą a Mielcem, dobiegają końca. Trwają ostatnie prace przy budowie peronów, linia na opisanym odcinku jest już przejezdna. Od dawna oczekiwane prace torowe miały przynieść realną poprawę sposobu przemieszczania się pomiędzy miastami. Tymczasem nic takiego nie będzie miało miejsca. Oferta na modernizowanej za olbrzymie pieniądze linii będzie niezwykle uboga.
Pociągi znów odjadą ze stacji w Mielcu. Wykonawca kładzie nowe tory i rozjazdy
Od lutego na stacji Mielec rozpoczął się kolejny etap prac. Powstanie nowy peron i przejście podziemne z windami. Prace są elementem rewitalizacji trasy Mielec – Dębica, zwiększającej dostępność kolei na Podkarpaciu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum