Wejdź na https://portalpasazera.pl/ i popatrz. W wyszukiwarce połączeń wpisz datę po wejściu nowego rozkładu. Są już wpisane pociągi, chociaż pewnie jeszcze trochę się pozmienia.
Z nowości:
Koszalin - Kołobrzeg zostają 2 pary osobowych. To akurat było już wiadomo jakiś czas temu.
Dodatkowa para Koszalin - Szczecin - Koszalin. Rano około godzinę za "Albatrosem", wieczorem podobnie. Szykują się powroty ze Szczecina osobowymi mniej więcej co 2 godziny od 12:50. Oprócz nich TLKi.
Co do tych TLK. "Swarożyc" z Kołobrzegu do Katowic przez Białogard, Świdwin, Stargard i dalej nadodrzanką, "Gwarek" i "Malczewski" (ten drugi zmienione godziny ma) również z Białogardu na 202 i do Stargardu, tam zmiana kierunku jazdy i na Poznań. Postoje handlowe w Świdwinie i Łobzie.
"Szkuner" znowu IC, tym razem z Kołobrzegu z samego rana, do Piły i tam po Ostbahnie do Krzyża, dalej na Poznań.
W wakacje 2 pary EIP Kołobrzeg - Kraków. Odjazdy 6:04 i 8:04.
Dużo jeszcze pewnie będzie zmian, polecam popatrzeć samemu
2 pary Koszalin - Kołobrzeg to jawny sabotaż. Godziny wyjazdu z Kołobrzegu też bardzo atrakcyjne.
Dla regionu wykluczonego komunikacyjnie to właściwie likwidacja regionalnego ruchu kolejowego.
Jak wybudują s6, pewnie regio w ogóle znikną z tej trasy.
zrównoważony transport polega na tym by jeden środek komunikacji nie zdominował drugiego.
Zatłoczona DK11 , w sezonie wieczne korki i wypadki , budowa S6 przeciągnie się pewnie do 2020. Wystarczy dołożyć 2, 3 pary na dobę i ludzie zaczną jeżdzić Regio na tej trasie.
Kilka lat temu, jak kursowały szynobusy (wtedy nowe SA136) w relacji Szczecin - Kołobrzeg - Koszalin frekwencja była spora.
Obecnie przydałoby się około 8połączeń np. z Koszalina:
05:05 06:45 09:00 11:45 14:55 16:30 18:15 20:40
z Kołobrzegu:
05:15 06:30 08:45 11:05 13:35 15:10 16:55 18:30
Kilka lat temu, jak kursowały szynobusy (wtedy nowe SA136) w relacji Szczecin - Kołobrzeg - Koszalin frekwencja była spora.
Obecnie przydałoby się około 8połączeń np. z Koszalina:
05:05 06:45 09:00 11:45 14:55 16:30 18:15 20:40
z Kołobrzegu:
05:15 06:30 08:45 11:05 13:35 15:10 16:55 18:30
Próbowałem zainteresować lokalne media tematem , posłów i senatorów z regionu , samorząd - bez jakiejkolwiek odpowiedzi.
Koszalin. Od nowego rozkładu jazdy znikają, oprócz RADWI, regio do/z Poznania. Ostały się tylko dwa połączenia regio do/z Kołobrzegu. Cieszy dodatkowe regio Słupsk- Szczecin - Słupsk, oraz Koszalin - Białogard - Koszalin. Marginalizacji ciąg dalszy.
Wszystkie pociągi Szczecin - Olsztyn ciągle jako TLK, Rybaka by chociaż zrobili jako IC. Ciągle ten sam szrot na torach.
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2017, 23:25
Bartek1981 napisał/a:
Koszalin. Od nowego rozkładu jazdy znikają, oprócz RADWI, regio do/z Poznania. Ostały się tylko dwa połączenia regio do/z Kołobrzegu. Cieszy dodatkowe regio Słupsk- Szczecin - Słupsk, oraz Koszalin - Białogard - Koszalin. Marginalizacji ciąg dalszy.
Wszystkie pociągi Szczecin - Olsztyn ciągle jako TLK, Rybaka by chociaż zrobili jako IC. Ciągle ten sam szrot na torach.
A mi pokazuje, że w nowym rozkładzie nadal jeździ popołudniowe Regio z Poznania do Koszalina ( o 16:46). Wycięcie tego pociągu to byłby strzał w stopę. Powrót o 17:11. Bardzo dobre godziny odjazdów, nie narzekam.
A mi pokazuje, że w nowym rozkładzie nadal jeździ popołudniowe Regio z Poznania do Koszalina ( o 16:46).
Napisałem, że oprócz Radwi, a pociąg odjeżdżający z Poznania o 16.46 to Radew. Na myśli miałem poranny sobotni kurs około 8 z Poznania do Koszalina oraz z Koszalina codziennie o 4.55 i w niedziele o 12.18 (godziny kursowania obecne)
Z tym rannym Koszalin - Poznań to rzeczywiście porażka zwłaszcza, że teraz będzie kursował z Białogardu i to codziennie. Pewnie ma to związek z ograniczeniem kursowania Regio Kołobrzeg - Koszalin bo popołudniowy pociąg dostarczał jednostkę na Radewa a teraz pewnie Radew przyjedzie wieczorem i będzie czekał prawie całą dobę na kurs powrotny do Poznania. Dziwnym posunięciem jet też relacja Białogard - Szczecinek odj. 13:25, powinien jak dotąd jechać z Koszalina oraz relacja Kołobrzeg - Białogard odj. 19:24 a dalej do Szczecinka jest pokazana tylko relacja Białogard - Szczecinek odj. 20:36. Na plus na pewno dodatkowa relacja Słupsk - Szczecin a w 67 Słupsk - Koszalin. Na minus dochodzi ograniczenie kursowania ostatniego Regio Słupsk - Białogard do 1-6 oraz zmiana godzin i relacji Pobrzeża, dochodzi też egzotyczna relacja Ustronia. Fajnie, że Słupsk i Koszalin zyskują dodatkowy pociąg na południe bo Malczewski koło 10 pociągnie wagony ze Słupska i z Kołobrzegu. Dochodzi nowa relacja Kochanowskiego Kołobrzeg - Lublin codziennie oraz połączenie Kołobrzeg - Katowice jadące nadodrzanką jako Swarożyc.
Wszystkie pociągi Szczecin - Olsztyn ciągle jako TLK, Rybaka by chociaż zrobili jako IC. Ciągle ten sam szrot na torach.
Mówisz, że szrot? Zgadzam się. Ale jest coś lepszego w tym wszystkim, a mianowicie zapisy z dodatku B o zestawieniach wagonów. I tak:
TLK Gryf - 3 wagony (tylko 2 klasa). Dodatkowe 2 tylko w 5 i 7 do Szczecina oraz 4 i 6 do Olsztyna;
TLK Stańczyk - 2 wagony (tylko 2 klasa). Dodatkowy wagon w 5 i 7 do Szczecina oraz 5 i 6 do Olsztyna;
TLK Żuławy - aż 4 wagony (w tym 1 klasa). Dodatkowe 2 w 5 i 7 do Szczecina oraz 1 i 6 do Olsztyna;
TLK Albatros - 3 wagony (w tym 1 klasa). Dodatkowy wagon w 5 i 7 w obu kierunkach;
TLK Rybak - 4 wagony (w tym 1 klasa). Dodatkowy wagon w 1 i 5-7 do Szczecina oraz 4-7 do Białegostoku.
Także jeśli to się sprawdzi, to idźcie już kupować bilety na święta. Będą cyrki i to niezłe. Mógłby im ktoś w końcu zrobić jakiś przewrót w centrali.
A do zacofanego Szczecinka nadal nie dojedziesz na rano z Piły i ze Słupska (chociażby z Miastka)....Ale jest nadzieja że po remoncie coś puszczą (ma być więcej mijanek). A UMWZ ma jakieś nieaktualne strony internetowe odnośnie kolei
Ostatnie roszady rozkładu jazdy w naszym rejonie są skandaliczne odnośnie skomunikowań pociągów. Podczas dzisiejszego powrotu ze Szczecinka do Białogardu doznałem szoku. Pociąg Regio Szczecinek - Runowo Pomorskie odjeżdża o godzinie 19:27 podczas gdy na ten sam peron o 19:31 wjejżdża Regio Poznań - Kołobrzeg, dzisiaj pociągi minęły się na końcu peronu III, na pewno znaleźli by się przesiadkowicze w stronę Szczecina i to w miarę sporej ilości. Po dotarciu do Białogardu ,zobaczyłem regio Białogard - Szczecinek stojącego na peronie, okazało się , że odjeżdża o dziwo o godzinie 20:59, po co? dla kogo? Nie dość , że rozdzielono relację tego pociągu bo jeszcze niedawno jechał w bezpośredniej relacji z Kołobrzegu to teraz funduję się potencjalnym klientom godzinę oczekiwania z Kołobrzegu oraz 40 minut ze Słupska. Ten pociąg zawsze miał fatalną frekwencję ale dzisiaj odjechał w 64 kilometrową trasę z dwoma pasażerami na pokładzie. Mało tego po paru minutach po odjeździe na peron wjechał Regio Szczecin - Koszalin a przez cały czas o 21 przyjeżdżał do Białogardu TLK Stańczyk ale wtedy skład do Szczecinka odjeżdżał o 20:12/ 20:20
Frekwencja w składach także jest przytłaczająca, bo regio do Chojnic, Runowa Pomorskiego, Kołobrzegu i Poznania ( tam jest remont i KKA) odjeżdżające ok. 18 - 19 ze szczecineckiego dworca miały w SUMIE frekwencję ok. 50 osób
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum