Kilkuletnie pociągi wysłali na bocznicę, bo były zbyt mało nowoczesne. Po kilku latach kolejarze zmieniają zdanie. PKP Intercity chce, by wagony wróciły na tory. Składy czeka kosztowny remont, a sprawa trafiła do prokuratury.
Dla mnie to jest nie tyle niegospodarność spółki, zaniedbanie, co wręcz głupota.
To logiczne, że jeżeli odstawia się wagony pasażerskie na bocznicę, w krzakach, to one zaczną niszczeć i ulegną dewastacji przez wandali, narkomanów i alkoholików.
I wcale nie dziwi mnie zawiadomienie do prokuratury, ponieważ spółka zawiniła, pozostawiając samym sobie te wagony, na pastwę losu i zezwoliła na to, żeby ktoś sobie wchodził i niszczył te wagony.
Gdzie była Straż Ochrony Kolei? Od czego są na kolei i po co im uzbrojenie?
To zaniedbanie spowodowało, że teraz będzie trzeba wydać dużo więcej na remonty tych wagonów, bo są zdewastowane.
Być może będzie potrzebny generalny i od podstaw remont wagonów, jeżeli wszystko w środku i na zewnątrz jest poniszczone.
I spółka powinna ponieść karę za niegospodarność, co też przyczyniło się do większych kosztów remontu, bo gdyby zadbać i odpowiednio pilnować wagonów, to dziś one nie byłyby zniszczone i remonty byłyby tańsze.
Moim zdaniem należy ukarać spółkę i kolejarzy karą finansową, czyli powinna to być taka sama suma, jaka będzie, dodatkowo poniesiona za większe naprawy tej dewastacji i spółka powinna, w ramach kary zwrócić te pieniądze, bo sama to zaniedbała.
Tylko ciekawe, czy to się uda?
Ja tylko przypomnę, że na te składy połasił się Czesław Warsewicz – ówczesny (z nadania PiS) prezes PKP IC, członek Rady Programowej PiS odpowiedzialny za przygotowanie programu w zakresie transportu, w szczególności kolejowego. Po usamorządowieniu PR rządząca wówczas Platforma pogoniła Warsewicza z PKP, ale PiS przygarnął go z powrotem – od 17.12.2015 Warsewicz jest członkiem rady nadzorczej PKP Cargo. Z tego tytułu pobiera ok. 10 tys. zł miesięcznie (w 2016 roku zgarnął 121.734 zł). #DobraZmiana.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Tylko dla mnie jest to niepojęte, żeby wypożyczać na sezon letni więcej wagonów do przewozu pasażerskiego od Czechów, bo u nas jest za mało wagonów i nie ma za bardzo czym wozić ludzi.
Odstawili "na boczne tory" w miarę dobre wagony i narzekali, że nie mieli czym wozić ludzi?
No to jest trochę nielogiczne. Gdyby wcześniej dokonać przeglądów technicznych i remontów tych wagonów, to nie byłoby potrzeby wypożyczania dodatkowych składów od Czechów.
Przecież spółka PKP Intercity ma jakieś tam środki finansowe na remonty i modernizację wagonów? Tu powinni zostać ukarani konkretni kolejarze i sam prezes spółki.
_________________ Kolejowa pasja.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-11-2017, 14:20
Czy ED74 pojadą w nowym rozkładzie jazdy?
PKP Intercity znowu mają problem z wykorzystaniem ED74. Jak poinformował dziś Marek Chraniuk, szef przewoźnika, decyzja o tym, czy pojadą w nowym rozkładzie jazdy jeszcze nie zapadła.
Wysłany: 13-12-2017, 09:41 ED74 wyjada z krzaków??
PKP Intercity zakończyło dialog techniczny na wykonanie napraw i modernizacji ezt serii ED74, zwanych "Edytami". Wzięły w nim udział cztery firmy: Pesa Bydgoszcz, FPS Poznań, Newag Nowy Sącz i Ente.
Przetargu na modernizację pojazdów należy spodziewać się do końca grudnia lub na początku 2018 roku. Zgodnie z zapowiedzią zarządu PKP IC, wszystkie zespoły trakcyjne mają wrócić na tory od rozkładu jazdy 2020/2021.
PKP Intercity szuka wykonawców napraw i modernizacji ED74
Po zakończeniu dialogu technicznego dotyczącego możliwości modernizacji i napraw głównych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 PKP Intercity szuka wykonawców tych prac. Postępowanie prowadzone jest w trybie dialogu konkurencyjnego.
PKP Intercity chce podpisać w czerwcu umowę na modernizację 14 pociągów, tzw. Edyt
PKP Intercity zamierza podpisać umowę na modernizację 14 pociągów ED74, tzw. Edyt, w czerwcu tego roku - poinformował prezes Intercity Marek Chraniuk. Wartość kontraktu to 274,8 mln zł.
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację ED74
27 czerwca PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Prace wykona konsorcjum spółek ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesa Bydgoszcz – producent pojazdów. Wartość kontraktu to blisko 274,8 mln zł brutto, czyli prawie 17,5 mln zł. za modernizację jednej sztuki 11-letnich pojazdów.
Kupili pociągi za miliony i zostawili je na bocznicy. Teraz je wyremontują
Popularne "Edyty", czyli pociągi ED74, wrócą na tory. Jednak wcześniej czeka je remont - maszyny, które mają wozić pasażerów, od miesięcy stoją na bocznicy w krakowskim Bieżanowie i niszczeją, mimo iż na ich zakup wydano 171 milionów złotych. PKP Intercity podjęło jednak decyzję o ich odnowieniu. Przewoźnik właśnie podpisał umowę na modernizację.
Nie wszystkie ED74 trafią od razu na modernizację do Mińska Mazowieckiego. Jeden skład powrócił do ruchu liniowego. Jak poinformował nas Czytelnik jednostka ED74-013 do 31 sierpnia będzie obsługiwać połączenie IC "Galicja" w relacji Przemyśl – Kraków. Skład, który będzie pojawiał się na trasie jest ostatnim czynnym egzemplarzem tej serii.
W Mińsku Mazowieckim rozpoczęła się modernizacja jednostek ED74 – poinformował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Prace wykonywane są przez tamtejszy ZNTK z Grupy PESA. Docelowo zmodernizowane zostaną wszystkie składy tej serii.
Pierwszy elektryczny zespół trakcyjny ED74, na którym prowadzona była głęboka modernizacja i przebudowa zlecona przez PKP Intercity, jest już niemal gotowy. Publikujemy pierwsze zdjęcia pojazdu od wewnątrz.
Widziałem. Dobrze, że ED74 wracają do ruchu. ED74-003 będzie pierwszą, która wróci do ruchu.
Ciekaw jestem, czy oprócz czterech pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy jeszcze jakieś Edyty trafiły na naprawę, czy tylko u tych czterech jest prowadzona naprawa ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum