100 km/godz. - tyle będzie wynosić maksymalna prędkość w tunelu średnicowym pod Łodzią. Jego budowa coraz bliżej.
Budowa tunelu średnicowego pod miastem zbliża się dużymi krokami. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania w sprawie przetargu, co oznacza, że wkrótce powinna zostać podpisana umowa. Od tego czasu wykonawca będzie miał 48 miesięcy na wykonanie zadania.
Po wybudowaniu tunelu Łódź ma szansę stać się głównym węzłem przesiadkowym w Polsce. W Łodzi pojawią się pociągi łączące duże polskie miasta oraz pociągi międzynarodowe. Łódź Fabryczna przestanie być dworcem czołowym.
Będą drążyć gigantyczny tunel pod Łodzią. Prawie jak metro. Podziemny przystanek w samym centrum.
Spółka PKP PLK jeszcze w tym roku podpisze kontrakt na budowę gigantycznego tunelu biegnącego pod centrum Łodzi. Inwestycja, która ma zmienić komunikacyjny obraz miasta, będzie kosztować 1,6 mld zł.
Łódź dostanie namiastkę metra. Ale najpierw postoi sobie w korkach.
Kolejarze są w przeddzień podpisania wielkiego kontraktu na budowę tunelu pod centrum miasta. Wreszcie ma się zapełnić dworzec Fabryczny.
Położona w centrum kraju Łódź przez wiele lat miała fatalną komunikację z resztą kraju. Sytuacja poprawiła się, od kiedy w pobliżu znalazło się skrzyżowanie dwóch autostrad A1 i A2. Teraz miasto czeka rewolucja kolejowa. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowuje się do podpisania kontraktu na budowę tunelu średnicowego pod centrum Łodzi. Za 1,6 mld zł zbuduje go konsorcjum Energopolu Szczecin. Po odrzuceniu przez Krajową Izbę Odwoławczą protestów innych firm przetarg sprawdza Urząd Zamówień Publicznych. Według Mirosława Siemieńca z PKP PLK umowa zostanie podpisana w grudniu.
Łódź: Jest umowa na tunel średnicowy. Początek prac jesienią
Przedstawiciele PKP PLK oraz Energopolu Szczecin jako lidera konsorcjum podpisali dziś umowę na zaprojektowanie i budowę tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Żabieniec. To jeden z ważniejszych kontraktów podpisywanych w tej perspektywie budżetowej UE. Wartość umowy to prawie 1,6 mld zł brutto. Podpisanie kontraktu odbyło się w komorze startowej przygotowanej za peronami stacji Łódź Fabryczna dla tarczy TBM, która wydrąży pierwszy odcinek przyszłego tunelu.
ŁKA: Przez tunel średnicowy jeszcze częściej, niż planowano.
Uruchomienie dwóch nowych linii wahadłowych z Widzewa do Zgierza i Pabianic – to plany Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej związane z obsługą łódzkiego węzła kolejowego po otwarciu tunelu średnicowego. Cel to zapewnienie kursów przez przyszłą linię średnicową pod centrum Łodzi nawet co 4 minuty. Coraz bardziej prawdopodobny jest też zakup kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi rosnących potrzeb przewozowych.
Proces projektowania łódzkiego tunelu średnicowego przebiega zgodnie z planem – zapewnia PKP PLK. Nie ma zapowiedzi zmian w harmonogramie wartej 1,59 mld zł inwestycji. Pracownicy zarządcy infrastruktury analizują poprawioną przez wykonawcę koncepcję projektową.
Łódź: Tunel średnicowy – miasto uzgadnia szczegóły.
Między Urzędem Miasta Łodzi a wykonawcami kolejowego tunelu średnicowego oraz PKP PLK istnieją różnice zdań – sygnalizuje rzecznik magistratu. Trwa uzgadnianie szczegółów organizacji ruchu w trakcie budowy tunelu oraz docelowego kształtu przystanków na jego trasie. Nie wszystkie propozycje PKP PLK oraz konsorcjum wykonawców na czele z Energopolem są dla samorządu do zaakceptowania. Przedstawiciel UMŁ zapewnia jednak, że miasto pilnuje, by jego interesy podczas budowy zostały uwzględnione.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią ma unijne dofinansowanie.
Komisja Europejska poinformowała we wtorek o przyznaniu ze środków Funduszu Spójności 411 mln euro na renowację sieci kolejowej w Łodzi. Chodzi m.in. o połączenie dwóch stacji Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.
Jak będzie wyglądała stacja Łódź – Śródmieście na tunelu średnicowym?
Znamy coraz więcej szczegółów dotyczących budowy tunelu średnicowego między dworcami Fabrycznym i Kaliskim. Jak będzie wyglądała jego centralna stacja Łódź-Śródmieście?
Prace przy budowie łódzkiego tunelu średnicowego zgodnie z planem.
Prace projektowe przy budowie tunelu średnicowego w Łodzi postępują zgodnie z założonym harmonogramem – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt powinien uzyskać pozwolenie na realizację w II kwartale 2019 r. W tym samym roku mają rozpocząć się prace budowlane. Jak podał rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec, obecnie powstaje projekt budowlany dwutorowego tunelu kolejowego, który przebiegać będzie pod Łodzią. Zdaniem inwestora, dzięki połączeniu Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec poprawi się system krajowych połączeń międzyregionalnych, zaś budowa dwóch nowych przystanków ułatwi komunikację w samym mieście.
Grzegorz Schreiber: Dążymy do powstania łódzkiego minimetra.
Kolej w Łodzi po budowie tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska ma przeistoczyć się w system minimetra, a wydłużenie biegu pociągów poza miasto ma usprawnić podróż mieszkańcom mniejszych miejscowości regionu łódzkiego – to podstawowe tezy z pierwszego wystąpienia nowego marszałka województwa łódzkiego dotyczącego spraw kolejowych.
Minister infrastruktury: W Łodzi skrzyżują się najważniejsze szlaki komunikacyjne w Polsce.
W Łodzi powstaje kolei podziemna, która będzie służyć mieszkańcom aglomeracji. Tu będą się też krzyżowały najważniejsze szlaki komunikacyjne w Polsce – mówił w środę minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na konferencji ws. rozbudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego.
Budowa podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wkracza w kolejny etap. Wykonawca zamówił specjalistyczne maszyny do drążenia tuneli pod miastem. Inwestycja za ponad 1,7 mld zł, współfinansowana z POIiŚ otworzy nowe możliwości dla przewozów kolejowych w Polsce. Dwa nowe przystanki ułatwią komunikacje w mieście i aglomeracji.
ŁKA: Tunel średnicowy – rewolucja w łódzkim węźle.
Oddanie do użytku tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska / Łódź Żabieniec wraz z przystankami pośrednimi całkowicie zmieni układ łódzkiego węzła kolejowego. Ze wschodu na zachód miasta będzie można przejechać szybkimi i często kursującymi pociągami o prawdziwie aglomeracyjnym charakterze. Przez tunel będą przejeżdżały zarówno pociągi łączące Łódź z ośrodkami poza aglomeracją, jak i specjalnie uruchomione linie wahadłowe.
Łódzki tunel średnicowy: czy dojdzie do zmiany lidera konsorcjum?
PBDiM Mińsk Mazowiecki przygotowuje się do przejęcia od zmagającego się z trudnościami finansowymi Energopolu obowiązków lidera konsorcjum budującego łódzki tunel średnicowy. Według zarządu firmy zmiana lidera jest jedynym rozwiązaniem, które zapewni sprawną realizację inwestycji.
Rusza budowa tunelu średnicowego pod Łodzią – poinformował tamtejszy Urząd Miasta. W ramach inwestycji powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce, podziemne stacje, kilometry torów. A to oznacza nowe kierunki podróży i szybki transport publiczny. Prace już się rozpoczęły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum