Plany bardzo ambitne i logiczne. Nawet zamiast parkingów w sąsiedztwie przystanków kolejowych, bardziej przydatne by były centra przesiadkowe autobus/tramwaj - pociąg. Jednak żeby to zdało egzamin, niezbędne jest wprowadzenie integracji taryfowej, tak aby wszystkie bilety komunikacji miejskiej, powiedzmy od godzinnego w wzwyż były honorowane w pociągach, przynajmniej na terenie Krakowa. Jeśli taka integracja nie zostałaby wprowadzona, to cały projekt może okazać się klapą.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-09-2017, 14:39
Myślenice to jedyne duże miasto w okolicach Krakowa bez dostępu do kolei. W przyszłości może się to zmienić – informuje Małopolski Urząd Marszałkowski. Wszystko dzięki podpisanemu dziś listowi intencyjnemu, w ramach którego Województwo Małopolskie oraz miasta i gminy: Kraków, Myślenice, Świątniki Górne, Siepraw oraz Sułkowice zobowiązały się do współpracy, by w jak najkrótszym czasie wybudować nową linię kolejową z Krakowa do Myślenic.
Kolej to wciąż najszybszy, a często też najwygodniejszy sposób, aby podróżować po Małopolsce. Rozwijany od kilku lat system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmujący kolejne trasy oraz zakup nowoczesnego taboru, z którego każdego dnia korzystają tysiące mieszkańców regionu – to najkrótsza charakterystyka działań podejmowanych przez samorząd województwa na rzecz rozwoju tej formy transportu.
Od 10 grudnia pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą kursować na trasie Kraków Główny – Skawina. Pokonanie tego odcinka ma zająć od 22 do 28 minut. Pierwszy przejazd, promujący nowe połączenie odbył się w sobotę, 2 grudnia.
A wyjazd promocyjny (mający między innymi pokazać możliwości łącznicy) dzięki wydatnej pomocy ze strony PLK wyglądał następująco:
W związku z pracami uzupełniającymi prowadzonymi od dnia 1.12.2017 r. w trybie awaryjnym przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Bonarka, o których zostaliśmy poinformowani dopiero w dniu dzisiejszym, przejazdy promujące połączenia Kraków – Skawina w dniu 2.12.2017 r. odbędą się na zmienionej trasie:
- Skawina (odjazd 11:33) – Kraków Płaszów (przyjazd 11:53)
- Kraków Płaszów (odjazd 12:23) – Skawina (przyjazd 12:41)
- Skawina (odjazd 13:11) – Kraków Płaszów (przyjazd 13:28)
- Kraków Płaszów (odjazd 13:41) – Skawina (przyjazd 13:59)
Za powstałe nie z naszej winy zmiany tuż przed wydarzeniem najmocniej wszystkich przepraszamy. Mimo to zapraszamy wszystkich na dworzec kolejowy w Skawinie na godzinę 11:00 na prezentację taboru i promocyjne przejazdy.
Brawo! Tak się promuje kolej w Małopolsce. Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć na pytanie, czy w przyszłości TLK jadące do Zakopanego będą się zatrzymywały na przystanku Kraków Podgórze?
[ Dodano: 10-12-2017, 11:31 ]
Drodzy!
Dziś rano byłem na przystanku Kraków Podgórze. Mam kilka uwag, którymi chciałbym się z Wami podzielić:
1. Rejon Nowego Cmentarza Podgórskiego i Starego Cmentarza Podgórskiego łączy kładka przebiegająca przez tory i ul. Powstańców Wielkopolskich. Peron kończy się ok. 50 metrów od kładki. I co? Nie ma połączenia peronu z kładką, trzeba wędrować pod torami i kluczyć.
2. Jest sobie winda, którą można dojechać na peron. Wychodzimy z windy, a zadaszenie peronu dopiero 20 metrów przed nami - pada deszcz i mokniemy.
3. Wyświetlacze elektroniczne. Pierwszy dzień jazdy i jeden z wyświetlaczy już dostał kamieniem - jaki jest koszt takiego wyświetlacza?
Mimo to, bez wątpienia ten przystanek jest krokiem w dobrą stronę. Jeszcze wprawdzie nie wszystko jest tam ukończone, trwa wojenka PR i KM, ale mam nadzieję, że to SKA przyczyni się do większej frekwencji w pociągach i mniejszej na drogach. Krakowowi to się na pewno przyda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum