Wysłany: 21-01-2015, 11:37 Przebudowa węzła warszawskiego
Komisja Dialogu Społecznego ds. transportu będąca głosem organizacji pozarządowych zgłosiła szereg uwag do planu przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego przez PKP PLK. Ta najważniejsza dla stolicy inwestycja ma zostać zrealizowana z budżetu na lata 2014-2020.
Warszawa bez Centralnego. Pasażerów czekają ciężkie lata.
Czy podczas wielkiej modernizacji torów w stolicy Dworzec Gdański zdoła zastąpić Centralny? Przygotowania do tej operacji właśnie się rozpoczynają.
Pasażerowie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich muszą się przygotować na kilka ciężkich lat. Kolejarze szykują szeroko zakrojoną modernizacja torów w Warszawie i okolicach. Najbardziej dotkliwy będzie gruntowny remont linii średnicowej między Dworcem Zachodnim i Wschodnim, który wstępnie zaplanowano na lata 2018-2022. Prace potrwają zatem aż cztery, pięć lat. W tym czasie pociągi dalekobieżne mają omijać Dworzec Centralny, a także Wschodni i Zachodni. Będą kierowane na Dworzec Gdański. W nieco lepszej sytuacji będą pasażerowie pociągów podmiejskich. W czasie remontu cały czas będą one jeździć przez centrum - najpierw przez blisko dwa lata przez Dworzec Śródmieście, a potem przez kolejne dwa lata przez Centralny (z pominięciem stacji Ochota, Powiśle i Stadion).
Jak informowaliśmy w latach 2018-2022 PKP PLK planują remont generalny tunelu średnicowego w Warszawie (połączony z zamknięciem Dworca Centralnego naprzemian z dworcem Warszawa Śródmieście), wraz z wiaduktami i tzw. koleją obwodową. W związku z planowanym w najbliższych latach dokończeniem II linii metra, stolicę czeka komunikacyjny galimatias. W dodatku PKP myśli o próbie wykopania dodatkowego tunelu, łączącego dworzec Warszawa Śródmieście z metrem. Jak powinno wyglądać komunikacyjne centrum stolicy?
Przebudowa warszawskiego węzła kolejowego może dla stolicy i wszystkich podróżujących oznaczać duże utrudnienia. W 2018 roku zamknięte zostaną jednocześnie trzy stołeczne dworce: Centralny, Zachodni i Wschodni, a ruch dalekobieżny ma być kierowany przez stację Warszawa Gdańska. Eksperci zalecają ostrożność i zaznaczają, że priorytetem powinno być wpuszczenie na linię średnicową pociągów aglomeracyjnych i zwiększenie przepustowości Warszawy Gdańskiej.
Jaka częstotliwość po modernizacji linii średnicowej?
PKP PLK przygotowują się do wielkiego zadania, jakim jest modernizacja linii średnicowej w Warszawie. Jednym z celów inwestycji jest poprawa przepustowości. – Nie należy się spodziewać skokowego zwiększenia liczby pociągów. To jest fizycznie niemożliwe – zaznacza Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.
Kolejarze szykują się do wielkiej inwestycji, jaką jest modernizacja warszawskiego węzła kolejowego. Jej zasadniczym elementem będzie przebudowa linii średnicowej. Według wstępnych scenariuszy pociągi dalekobieżne mogą omijać Warszawę Centralną nawet przez pięć lat, przy zachowaniu ruchu podmiejskiego do centrum.
Warszawa Gdańska z dodatkowym peronem. Rusza modernizacja WWK.
Rusza modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego. Wykonawca wszedł już na plac budowy na Dworcu Gdańskim, gdzie powstanie dodatkowy peron. Za kilka lat zostanie tutaj przekierowana większość ruchu z Warszawy Centralnej. To pierwszy projekt kolejowy realizowany w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Warszawa: Nowe przystanki kolejowe na Bemowie po… 2023 r.
Nowe przystanki kolejowe w Warszawie, zapowiadane przez PKP PLK na „dużej” linii obwodowej przy Połczyńskiej, Górczewskiej oraz „małej” linii obwodowej przy Obozowej mają szansę powstać dopiero po… 2023 r. – Nie chcemy ograniczać przepustowości linii dla pociągów dalekobieżnych, zwłaszcza w trakcie modernizacji linii średnicowej – mówi Bartosz Cholewiński z PKP PLK.
Kolej wybuduje nowe przystanki i wiadukty. Od marca utrudnienia na Woli.
Dwa nowe przystanki, nowe tory i większa przepustowość - takie zmiany czekają linię obwodową na odcinku od Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Remont ruszy w marcu, a to może oznaczać duże utrudnienia na Woli, gdzie trwa budowa metra. Kolejarze zapowiadają remont wiaduktów nad ulicami: Obozową, Kasprzaka i Wolską.
Pół miliarda na przebudowę dworca Warszawa Zachodnia. Sam projekt kosztuje 14 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły z Torprojektem, spółką zależną giełdowej Trakcji, umowę na projekt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Wykonanie dokumentacji za ok. 14 mln zł ma pozwolić na ogłoszenie przetargu na roboty budowlane na przełomie 2018/2019 r., poinformował Ireneusz Merchel, prezes PLK.
Armagedon na torach. Kolejarze chcą na 4 lata zamknąć warszawską linię średnicową.
Uciążliwości przy zamkniętych obecnie liniach PKP do Poznania czy Lublina mogą okazać się niczym przy utrudnieniach, które kolejarze szykują w czasie przebudowy linii średnicowej w stolicy. Nie wykluczają jej całkowitego zamknięcia na kilka lat.
Modernizacja linii średnicowej w Warszawie ma się rozpocząć w 2020 r. Do tego czasu będą trwały prace projektowe i wybór wariantów inwestycji. Duże zmiany planowane są na stacjach Warszawa Zachodnia i Warszawa Śródmieście.
Głównym celem przebudowy linii średnicowej jest zwiększenie przepustowości linii podmiejskiej, tak by mogły tam jeździć 24 pociągi na godzinę, co daje takt kursowania 2,5 minuty. W tym celu jednak gruntownie przebudowana musi zostać stacja Śródmieście, na której zatrzymują się pociągi podmiejskie. PKP Polskie Linie Kolejowe rozważają zmianę układu torowego.
PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny.
Na czas wielkiej modernizacji warszawskiej linii średnicowej, która ma rozpocząć się na przełomie 2019 i 2020 roku, na przyjęcie pociągów dalekobieżnych i regionalnych przygotowane mają być dwie stacje – Warszawa Gdańska i obecnie zamknięta Warszawa Główna. Jakie są aktualne plany PKP PLK dotyczące obiektów?
Kolejowy tunel średnicowy w Warszawie w marcu będzie częściowo zamknięty.
Od północy 11 marca do godziny 3:30 19 marca PKP PLK będą prowadziły prace w warszawskim tunelu średnicowym, mające na celu usunięcie ograniczeń prędkości na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Powiśle. Prace w tunelu będą prowadzone całodobowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum