Mieszkańcy Leszna, samorząd i społecznicy walczą o to, by w projekcie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej zostało uwzględnione Leszno. Prezydent miasta spotkał się w tej sprawie z wicemarszałkiem województwa.
o latach przygotowań i zapowiedzi w końcu 10 czerwca wystartuje Poznańska Kolej Metropolitalna. Miasto Poznań wraz z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkim podpisały porozumienie w tej sprawie.
Projekt Poznańskiej Kolei Metropolitalnej jest już na ostatniej prostej. Uruchomienie kolei metropolitalnej planowanej jest na czerwiec, kiedy ruszą pierwsze cztery linie PKM. Pociągi, w godzinach szczytu, kursować będą co 30 minut, docelowo system obejmie swoim zasięgiem obszar w promieniu ok. 50 km od Poznania.
Poznańska Kolej Metropolitalna: Wszystko gotowe do startu
Koleje Wielkopolskie deklarują gotowość do uruchomienia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Od 10 czerwca liczba pociągów na czterech pierwszych trasach zostanie zwiększona tak, by w godzinach szczytu odjazdy następowały co pół godziny, a poza nimi – nie rzadziej niż co godzinę. Jedynym wyjątkiem będzie, z powodów technicznych, trasa do Grodziska Wielkopolskiego.
Poznańska Kolej Metropolitalna bez wieczornego pociągu przez pomyłkę.
Już za kilka dni ruszy Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak wskazuje jeden z naszych Czytelników, rozkład koncentruje się na dniach roboczych, pomijając wzmocnienie oferty przewozowej w weekendy. Częściowo za taki stan rzeczy odpowiada… omyłka w konstruowaniu rozkładu.
Kampania2018: Według kandydata PiS PKM to porażka dla Poznania.
Ruszająca w niedzielę Poznańska Kolej Metropolitalna to dobre przedsięwzięcie, ale porażka Poznania, bo miasto nie jest przygotowane do wdrożenia PKM – uważa kandydat PiS na prezydenta miasta Tadeusz Zysk.
Poznańska Kolej Metropolitalna to projekt komunikacyjny współfinansowany przez wielkopolski samorząd, miasto Poznań, powiat poznański oraz gminy i powiaty położone wzdłuż dziewięciu linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego. Jego wdrażanie potrwa do 2021 r. W godzinach szczytu składy na tych trasach kursować będą co pół godziny. 10 czerwca PKM połączy Grodzisk Wielkopolski, Nowy Tomyśl, Jarocin i Wągrowiec z Poznaniem.
Powstająca szybka kolej miejska w najbliższych latach stanie się w zatłoczonym Poznaniu istotnym uzupełnieniem komunikacji publicznej – uważają władze miasta. Jej kluczowym elementem ma być uruchomiona w czerwcu Poznańska Kolej Metropolitalna.
Na razie to więcej jest zadęcia i pompy w tym wszystkim niż kolei metropolitalnej z prawdziwego zdarzenia. Cóż, poczekajmy na dalsze losy tego pomysłu.
Póki co po prostu zwiększono (nieco) ilośc pociągów w już istniejących połączeniach. Poważne potraktowanie tematu wymagałoby jeszcze:
- kursów po samym Poznanium jeśli celem ma być odkorkowanie miasta (czyli obwodnicą północną i ze Swarzędza przez Starołękę do Głównego
- remontu i przywrócenia przejezdności szlaku przez Rokietnicę do Pniew (w dalszej perspektywie do Międzychodu)
-okrężnego kursu Poznań-Wągrowiec-Rogoźno-Poznań
-przywrócenie do życia linii Czempiń-Śrem
Dlaczego aż tak "szeroko", ktoś spyta? Ano dlatego, że metropolia to nie tylko samo duże miasto, niejako wyizolowane z otoczenia. To również wianuszek mniejszych ośrodkow naokoło. One mają swe kontakty lokalne i aby ta metropolitalność nie zamieniła się w kolejowy monopol Poznania, powinny być uwzględnione.
edit: och, widzę że w sumie się powtarzam... cóż, niech zostanie
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-07-2018, 22:22
Ja za uzasadnione uznaję wahadło Szamotuły-Kiekrz-Sobieskiego-Naramowice-Swarzędz (chodzi o dojazd do dużego ośrodka uniwersyteckiego, który leży tuż przy torach obwodnicy towarowej, studenci lubią jeździć komunikacją publiczną, ponadto jest tam pętla szybkiego tramwaju, co zapewnia dojazd do dużych blokowisk). Czas dojazdu pociągiem mimo niewielkiej prędkości na obwodnicy byłby konkurencyjny względem wszystkich środków transportu bo tam zawsze korki są itd.
Druga konieczna sprawa (i to już wymaga sporych nakładów) to kolej Pniewy-Poznań. I tu jest pewien problem, bo przepustowość linii na Szczecin na odcinku poznańskim jest ograniczona długim nasypem i wieloma obiektami inżynieryjnymi, gdzie wybudowanie kolejnego toru jest niemożliwe. Pewnie więc będzie trzeba co któryś kurs do Pniew realizować z przesiadką, bo bezpośredni takt półgodzinny w godzinach szczytu jest niemożliwy, nawet godzinny będzie trudno zrealizować.
Czempin-śrem jest raczej bez sensu. Tam po drodze same pola, a Śrem ma szybkie połączenia drogowe z Poznaniem.
Okrężny kurs przez Wągrowiec-Rogoźno też słaba opcja moim zdaniem, zbyt małe potoki.
Jaśkowiak: Poznańska Kolej Metropolitalna najważniejszym osiągnięciem tej kadencji.
Uruchomienie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej wskazał prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak, jako swoje największe osiągnięcie transportowe w tej kadencji. Ubiegający się o reelekcję Jaśkowiak chce w kolejnych latach dalej inwestować w transport publiczny.
Poznańska Kolej Metropolitalna pojedzie do Kostrzyna.
Jutro w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego podpisane zostaną porozumienia z samorządami gmin i powiatów leżących na trasie linii kolejowej z Poznania do Gniezna. Ponadto tego dnia podpisanie zostanie porozumienie z Kostrzynem, ponieważ do tej miejscowości zostanie wydłużona relacja, funkcjonująca od września ubiegłego roku pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem.
W czwartek, 22 sierpnia, odbędzie się inauguracja połączenia kolejowego do Kostrzyna, w ramach systemu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
W czerwcu ubiegłego roku system kolejowych połączeń metropolitalnych zainaugurował funkcjonowanie na liniach do Grodziska Wielkopolskiego, Jarocina, Nowego Tomyśla i Wągrowca, natomiast we wrześniu pociągi z logo PKM dojechały do Swarzędza. W tym roku planowane jest jeszcze uruchomienie połączeń w ramach PKM do Gniezna, natomiast od nowego roku do systemu PKM zostanie włączona linia kolejowej do Rogoźna, nastąpi też wydłużenie PKM do Wrześni.
Poznańska Kolej Metropolitalna w końcu dotrze do Gniezna
Podpisano kolejne umowy z gminami i powiatami, przez które przebiegać będą nowe połączenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na liniach do Gniezna, Rogoźna i Wrześni. Od początku stycznia, pociągi z logo PKM będą jeździć już na siedmiu liniach PKM.
Poznań: Nie trzy, a kilkanaście nowych przystanków kolejowych.
Poznań od kilku lat współpracuje z PKP PLK w związku uruchomieniem na kolejowej obwodnicy towarowej ruchu pasażerskiego. To kolejny krok w rozwoju Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
Poznańska Kolej Metropolitalna rozrasta się. Już w 2021 roku wyruszą pociągi na ósmej linii
Z dziewięciu linii Poznańskiego Węzła Kolejowego na siedmiu funkcjonują już połączenia kolejowe w systemie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Są to linie z Poznania (i z powrotem) do Gniezna, Grodziska Wielkopolskiego, Jarocina, Nowego Tomyśla, Rogoźna, Wągrowca, Wrześni. Od stycznia 2021 roku w ramach systemu funkcjonować będzie połączenie na ósmej już linii, z Poznania do Kościana.
Poznańska Kolej Metropolitalna będzie działać na linii do Jarocina
25 listopada samorządowcy podpisali zdalnie porozumienia „o podjęciu wspólnych działań zmierzających do uruchomienia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej” na linii z Poznania do Jarocina. Poprzednie porozumienie dla tej linii było zawarte na okres trzech lat, dokumenty dzisiaj podpisane również obowiązywać będą przez taki czas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum