Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Rzecznik Praw Pasażera Kolei
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-05-2016, 14:03   Rzecznik Praw Pasażera Kolei Odpowiedz z cytatem

Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego i inne ułatwienia w polubownym rozwiązywaniu sporów między konsumentami i przedsiębiorcami ma wprowadzić nowa ustawa, którą rząd ma się zająć na posiedzeniu 31 maja.

Nowe przepisy mają przenieść do polskiego prawa unijną dyrektywę w sprawie tzw. ADR (Alternative Dispute Resolution). Polska powinna była ją implementować do 9 lipca 2015 r., ale prace w tej sprawie opóźniały się i w tej, i w poprzedniej kadencji.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/rzecznik-praw-pasazera-kolei-juz-niedlugo,274366_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 30-05-2016, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Wiedząc jakie bagno jest w UTK opisywano na tym portalu obstawiam, że "wybiorą" jakąś świnię mającą przygodę UKE w swoim życiorysie (w cv).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 01-06-2016, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Jakie zadania będzie pełnił Rzecznik Praw Pasażera Kolei?

Rzecznik Praw Pasażerów Kolei będzie powołany do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumentów z przedsiębiorstwami świadczącymi usługi w branży kolejowej. Dotyczy to m.in. spraw związanych z działalnością sprzedawcy biletów lub operatora turystycznego, sporów wynikających z umów przewozu osób, rzeczy lub zwierząt w transporcie kolejowym oraz w sprawach dotyczących usług świadczonych przez przewoźnika kolejowego, zarządcę infrastruktury kolejowej, właściciela dworca bądź zarządzającego dworcem.

Ustawa stanowi, że warunkiem wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania przed Rzecznikiem jest podjęcie przez pasażera próby bezpośredniego rozwiązania sporu z przewoźnikiem kolejowym, zarządcą infrastruktury kolejowej, właścicielem dworca bądź zarządzającym dworcem, sprzedawcą biletów lub operatorem turystycznym. Próbą bezpośredniego rozwiązania sporu jest także złożenie reklamacji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jakie-zadania-bedzie-pelnil-rzecznik-praw-pasazera-kolei-76809.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-11-2016, 14:37    Odpowiedz z cytatem

Powstanie instytucja Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Prezydent podpisał ustawę.

Powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego oraz uporządkowanie systemu instytucji, które mają pomóc w rozwiązaniu sporów konsumentów z przedsiębiorcami przewiduje ustawa, którą w piątek podpisał prezydent Andrzej Duda.

Więcej:
http://logistyka.wnp.pl/powstanie-instytucja-rzecznika-praw-pasazera-kolei-prezydent-podpisal-ustawe,284880_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 06-11-2016, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Po co tworzyć coś zbędnego. A jeśli już się tworzy to rzecznik ten powinien być przy UOKiK zamiast UTK. Wówczas byłby bardziej efektywny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-12-2016, 00:14    Odpowiedz z cytatem

Niedługo pojawi się nowa instytucja ułatwiająca pasażerom dochodzenie swoich praw. 10 stycznia 2017 roku wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, pozwalająca na powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Rzecznik będzie działał przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego i zajmie się polubownym rozwiązywaniem sporów pasażerów z świadczącymi usługi na kolei. Postępowanie będzie trwało do 90 dni, będzie bezpłatne, a podróżny złoży wniosek również przez internet.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29139/rzecznik-praw-pasazera-kolei---sposob-na-polubowne-zalatwienie-sporu.html

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-12-2016, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Rzecznik Praw Pasażera Kolei ma szybko rozstrzygać spory

W styczniu Prezes Urzędu Transportu Kolejowego będzie mógł rozpisać konkurs na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Nowo powoływana instytucja ma przynieść sporo korzyści dla klientów kolei. Jedną z nich ma być proste i szybkie rozpatrywanie reklamacji. O nowych rozwiązaniach rozmawiamy z Ignacym Górą, prezesem UTK.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rzecznik-praw-pasazera-kolei-ma-szybko-rozstrzygac-spory-79549.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-02-2017, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego powołał w środę Joannę Marcinkowską na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei.

Rzecznik, działający przy prezesie UTK, zajmie się polubownym rozwiązywaniem sporów pasażerów z przedsiębiorcami świadczącymi usługi na kolei.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/nowa-instytucja-ulatwiajaca-pasazerom-dochodzenie-swoich-praw,291057_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 01-02-2017, 23:56   Rzecznik Praw Pasażera Odpowiedz z cytatem

O tym, że administracja państwowa dubluje kompetencje i stanowiska (posady) bez opamiętania wiemy od dawna, a o to kolejny przykład:
Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, powołał dziś Joannę Marcinkowską na Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Joanna Marcinkowska to doświadczony prawnik. Do tej pory zajmowała się ustawowymi zadaniami Prezesa UTK w zakresie funkcjonowania transportu kolejowego oraz praw pasażerów.
G...no prawda panie Góra. Z wyglądu to dziecina. A z cv nic nie wynika nic pozytywnego ponieważ nie zaprezentowano nam experince tej pani. Nawet nie podano w której kancelarii prawnej wcześniej pracowała. Może to powód do wstydu a może kancelaria nie przyznaje się do niej bo być może pracowała na czarno.
Od kilku lat związana jest z rynkiem kolejowym. Pracowała w Urzędzie Transportu Kolejowego na stanowisku radcy prawnego.
Od kilku lat? Panie Góra przecież to łatwo sprawdziliśmy w internecie pracowała w tej dziedzinie od wakacji 2014 r. Z tego połowę czasu jako st. specjalista a nie radca prawny. A pan ma czelność firmować swoim nazwiskiem półprawdę? Jakie kilka lat? Dwa i pół roku w UTK to kilka lat? Być może, mając na względzie nadmierną fluktuację kadr w UTK to ogrom czasu spędzony w tej instytucji o bardzo wątpliwej reputacji.

A następna sprawa to jaki jest sens istnienia departamentu o nazwie: Departament Praw Pasażerów w Urzędzie Transportu Kolejowego z kierującym tą komórką organizacyjną dyrektorem i 3 naczelnikami wydziałów? Czy to nie jest dublowanie stanowisk [czytaj lukratywnych posad] w administracji?. Czy pan panie Góra czyta co panu podsuwają do podpisu?


Departament Praw Pasażerów

Czym w takim razie będzie zajmowała się Rzecznik Praw Pasażera?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-05-2017, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Rzecznik Praw Pasażera Kolei otrzymał narzędzia prawne do sprawowania funkcji.

Weszło w życie długo oczekiwane rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie organizacji instytucji Rzecznika Praw Pasażera Kolei oraz postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30069/rzecznik-praw-pasazera-kolei-otrzymal-narzedzia-prawne-do-sprawowania-funkcji.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-06-2017, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Skarż się, gdy toaleta w pociągu jest brudna, a skład utknął w polu. Ale za brak wi-fi w pendolino nie dostaniesz odszkodowania.

Kiedy można uniknąć kary za brak biletu? Czy kolej odpowiada za zniszczenie naszego bagażu? A co, gdy przez spóźnienie pociągu nie zdążymy na lot? Na te pytania odpowiada Joanna Marcinkowska, rzecznik praw pasażera kolei.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/7,158582,21977071,skarz-sie-gdy-toaleta-w-pociagu-jest-brudna-a-sklad-utknal.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-02-2018, 18:04    Odpowiedz z cytatem

300 spraw trafiło do Rzecznika Praw Pasażera Kolei

Blisko 300 spraw, w tym ponad 170 postępowań polubownych,– takie są efekty rocznej pracy Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Rok temu, 1 lutego 2017 roku, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra powołał Joannę Marcinkowską na stanowisko Rzecznika.

Czytaj więcej na kurierkolejowy.eu

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-02-2019, 06:31    Odpowiedz z cytatem

Dwa lata Rzecznika Praw Pasażera Kolei

1 lutego 2019 r. minęły dwa lata od powołania przez prezesa UTK Joanny Marcinkowskiej na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei. W tym czasie do Rzecznika wpłynęło niemal 700 spraw, około 400 z nich to postępowania polubowne.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/33169/dwa-lata-rzecznika-praw-pasazera-kolei.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-03-2020, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Rok Rzecznika Praw Pasażera Kolei – 2/3 spraw zakończonych pozytywnie:

http://pkp.zgorzelec.pl/rok-rzecznika-praw-pasazera-kolei-2-3-spraw-zakonczonych-pozytywnie/

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-05-2020, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Sprawozdanie z działalności Rzecznika za 2019 rok.

Jak co roku przed końcem kwietnia Rzecznik Praw Pasażera Kolei sporządził sprawozdanie z działalności za poprzedni rok. W sprawozdaniu znajdują się dane statystyczne, wskazanie kategorii spraw najczęściej będących przedmiotem postępowań polubownych, informacje na temat czasu trwania postępowań oraz procentu spraw zakończonych uzgodnieniem akceptowalnego dla stron rozwiązania. Do sprawozdania zostały dodane zalecenia dotyczące najczęściej powtarzających się problemów.

Więcej:
https://www.pasazer.gov.pl/sprawozdanie-z-dzialalnosci-rzecznika-za-2019-rok/r6y

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl