Na kuszetkę Madryt-Lizbona kupiłem bilet promocyjny online - za 33,6E. Stwierdziłem, że nie warto jechać do Berlina i być może wracać z niczym gdy sama miejscówka na kuszetkę ponoć kosztuje 29E. Płaciłem kartą wirtualną ING. Z tego co mi się udało znaleźć w internecie to problemy z płatnościami online dotyczą nie tylko polskich kart. Ponoć sprawa rozbija się o uwierzytelnianie transakcji - strona Renfe wymaga by to było przeprowadzone z wykorzystaniem technologii 3D secure, którą oferuje coraz więcej kart.
Zastanawia mnie ta lista:
http://www.bahn.com/i/view/mdb/bahnintern/international/uk/mdb_24235_globally_price_trains.pdf
Czy oznacza ona, że na AVE i Talgo 200 nie wystarczy sama miejscówka do FIPa? Trochę mi się to zestawienie dziwne wydaje - co prawda o nieważności FIP na Eurostar Italia słyszałem już rok temu ale za to niejasna sytuacja jest z TGV Lyria i Thalysem. Na ten pierwszy typ pociągów bilet FIP nie jest w ogóle uznawany, honorowana jest ponoć jedynie karta zniżkowa FIP. Na Thalysa zaś dostępne są specjalne bilety zniżkowe dla FIPowców (18E za trasę Amsterdam-Bruksela).
Odnośnie RENFE znajduje się w nim następujący zapis:
Cytat:
For travel on high-speed AVE services the following special rules apply: holders of free coupons and International Reduced Rate Cards are entitled to travel in ‘Tourist’ class at 50% discount on the normal tariff; for travel in ‘Preferential’ class the discount is 60%.
A do tego w zbiorczej tabelce coś takiego przy kategoriach AVE, ALARIS, ALTARIA, ARCO, ALVIA, EUROMED:
Cytat:
Trains in Spain are globally priced.
Jak rozumieć te zapisy? Czy 'globally priced' oznacza po prostu konieczność wykupienia miejscówki? Ile wynosi 'normal tariff' od której ponoć przysługuje 50% zniżki? Czy nie opłaci się bardziej kupić już teraz (wyjazd pod koniec sierpnia) biletu promocyjnego online za 20-30E? Na nocny pociąg Madryt-Lizbona kupiłem już bilet przez internet, resztę miejscówek planowałem nabyć na miejscu bo plan wygląda tak, że lecę do Madrytu, tam spędzam dwa dni, jadę nocą do Portugalii i trzy dni później przez Vigo wracam do Madrytu, by dzień później udać się do Barcelony. Potrzebne miejscówki kupiłbym więc 5 dni przed terminem podróży. W obliczu tych niepewnych informacji zaczynam się zastanawiać czy nie pojechać jednak wcześniej do Berlina by tam spróbować kupić przynajmniej część miejscówek.
Ktoś wie jak wygląda obecnie sprawa dopłat do pociągów MD-Media Distanca do biletów FIP. Są potrzebne, czy nie? Chodzi mi zwłaszcza o odcinek Sevilla - Huelva oraz Cerbere-Portbou - Barcelona.
Może komuś się przyda ta informacja przesłana przez RENFE. Poniżej dopłaty do biletów FIP.
The reserve and the payment of the supplement with internacional passes must be carried out at points of sale of the main stations or authorized travel agencies in Spain.
Tickets are on sale usually put in advance of 62 days at least and are available until the squares or up to five minutes prior to the train departure.
Supplements to be paid by the formalization of international passes are:
SEATS:
AVE:
Turista y Turista +: 10 EUR;
Preferente with meal: 23,5 EUR;
Preferente without meal: 13 EUR;
Club: 38 EUR;
LARGE DISTANCE:
Turista y Turista +: 6,5 EUR;
Preferente with meal: 23, 5 EUR;
Preferente without meal: 10 EUR;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum