Witam wszystkich na forum. Pytanie do maszynistow z PKP IC. Czy to prawda ze w Intercity powstala sciezka kariery maszynisty ? Moze ktos wytlumaczyc o co dokladnie chodzi. Sama nazwa nie brzmi juz zachecajaco.
Witam wszystkich na forum. Pytanie do maszynistow z PKP IC. Czy to prawda ze w Intercity powstala sciezka kariery maszynisty ? Moze ktos wytlumaczyc o co dokladnie chodzi. Sama nazwa nie brzmi juz zachecajaco.
Dokładnie takie coś wprowadzono. Po zdaniu egzaminu na świadectwo przez pół roku pracować ma się pod MD na szopie po tym czasie za zgodą naczelnika i opini instruktorów dadzą poprowadzić pociągi, ale tylko tlk do 130 km/h. Po roku od egzaminu będzie można już prowadzić ekspresy do 160, a po dwóch latach dopiero pendolino.
W sytuacjach awaryjnych za zgodą przełożonych czasami mogą "wrzucić" te lepsze pociągi.
Moim zdaniem zniecheci do mocno potencjalnych kandydatow. Chyba ze zacheca wysokimi zarobkami, ale z czego co sie orientuje to IC mlodym maszynistom placi bardzo slabo.
Po licencji obowiazkowo z ustawy a po swiadectwie jak zdasz egzamin to z decyzji przewoznika. Nie wiem jak reszte ale mnie to zniecheca. Chyba ze zmienia system plac ale slyszalem ze na to tez sie nie zanosi wiec ja rezygnuje.
Ścieżka kariery maszynisty jest. Chętnych na szkolenie też nie brakuje na ostatnim naborze w Warszawie było ze trzysta osób. Na szczęście jest dużo młodych ludzi którzy rozumieją że prawdziwa jazda po szynach to nie symulator"Maszyna" i że w pracy maszynisty najważniejsze jest doświadczenie zdobywane latami. A wraz z doświadczeniem wzrasta również wypłata.Ci którzy są na kursach wiedzą o co chodzi. Kto tego nie rozumie niech nie przychodzi i ne zajmuje na kursach miejsca ludziom zdeterminowanym podjąć ten ciężki zawód.Serdecznie pozdrawiam kursantów którzy mimo "słabych" pieniędzy ciężko zdobywają wiedzę i doświadczenie wiedząc że za te kilka lat to Oni będą prowadzić pociągi ekspresowe w IC.
Z tego co sie orientuje to w IC wyplata nie wzrasta wraz z doswiadczeniem, tylko uzalezniona jest od tego kto jaki prowadzi pociag, a to jaki prowadzisz pociag jest uzaleznione od ukladow z kierownikiem czy naczelnikiem. Koledzy z IC pewnie potwierdza. Jedyne co wzrasta to stazowe. I wzrasta bardzo powoli. Co do kursantow to kazdy ma takie same szanse czy fanatyk czy normalny kandydat. A zainteresowanie jest bo obecnie IC to osrodek szkoleniowy ktory Cie wyszkoli wyrobi wszystkie papiery a potem droga wolna. Mozna przebierac w ofertach innych przewoznikow ktorzy lepiej placa.
..jak intercity weźmie Cie do pracy. I zrobi Ci kurs -licencje ze świadectwem,to na pewno Cię nie puści od tak sobie, a jak zechcesz uciec to wcześniej będziesz zmuszony oddać za wyszkolenie, dla intercity kurs na licencje robi zewnętrzna firma,zazwyczaj,
To sie zdecyduj kto robi kurs na licencje, czy Intercity czy zewnetrzna firma???? Jezeli zewnetrzna firma to oplacasz to z wlasnej kieszeni i na lecencje nie masz zadnej lojalki a jezeli robisz licencje z urzedu pracy to musisz zdac egzamin bo inaczej musisz zwrocic koszty licencji czyli licencja ok 5 tysi plus zakwaterowanie jezeli Ci urzad oplaci. Lojalke Ci wystawia Intercity za swiadectwo i wystarczy jedna wizyta u adwokata i lojalki nie trzeba placic. Wystarczy rowniez wizyta u lekarza i rowniez nie trzeba placic. Byly juz nawet dwie sprawy w sadzie i IC przegralo. Lojalka to zwykla sciema.
No wlasnie problem w tym ze przy obecnym systemi plac w Intercity rodem z PRL-u potem tez nie ma kokosow. Mlody maszynista nie zarabia w Intercity. Zarabiaja Ci co maja dobre sluzby w grafiku. Bez ukladow zapomnij o takich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum