To ograniczenie między Mrozowem a Leśnicą jest tylko dla czoła, z tego co wiem związane jest z trwającymi pracami ziemnymi. Dopóki nie zostaną zakończone prace przy przeciąganiu kabli pomiędzy Leśnicą a Miękinią to ograniczenie będzie obowiązywało. Co ciekawe nie ma tam ustawionej sygnalizacji ograniczenia, obowiązuje na rozkaz.
Konsorcjum którego liderem jest Torpol, spółka w 100% zależna od Polimex-Mostostal, wygrało przetarg na przebudowę linii kolejowej na odcinku Wrocław-Legnica, poinformował Polimex-Mostostal w komunikacie. Wartość kontraktu to 26,98 mln euro netto.
"Oferta została uznana za najkorzystniejszą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego i przeprowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny we Wrocławiu" - napisano w komunikacie.
Torpol jest liderem konsorcjum w skład którego wchodzą: Elmont-Kostrzyń Wielkopolski (spółka w 100% zależna od Torpol), Ferroco i włoski Salcef. Udział Torpol i Elmont w pracach i wynagrodzeniu wyniesie 60%.
Przetarg dotyczy zadania "Przebudowa linii kolejowej E-30 na odcinku Wrocław - Legnica, szlak p.odg. Szczedrzykowice - Legnica tor nr 1 i 2 wraz z po. Jaśkowice Legnickie i p.odg. Wielkie Piekary".
"Uczestnikom tego przetargu przysługuje możliwość wniesienia środków ochrony prawnej przewidzianych w dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. O szczegółach dotyczących realizacji przedmiotowej inwestycji Zarząd Polimex-Mostostal SA poinformuje wraz z zawarciem umowy" - napisano w komunikacie.
Polimex-Mostostal miał po audycie 100,07 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2007 roku wobec 62,64 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3720,49 mln zł wobec 2483,41 mln zł rok wcześniej.
Na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu trwa realizacja zadania Modernizacja zasilania trakcji elektrycznej na odcinku Opole – Wrocław – Legnica.
Celem przedsięwzięcia jest wzmocnienie układu zasilania, tak aby na objętej inwestycjami trasie, zapewnić możliwość kursowania pociągów z prędkością 160 km/h.
W ramach modernizacji realizowana jest budowa dwóch nowych podstacji trakcyjnych: Marcelin, Lizawce oraz modernizacja pięciu istniejących podstacji: Lipki, Święta Katarzyna, Wrocław Leśnica, Środa Śląska, Szczedrzykowice.
Aktualnie kończą się roboty budowlane w Marcelinie i rozpocznie się wyposażanie obiektu w urządzenia energetyczne. Jest także podpisana umowa z zewnętrznym dostawcą energii na wykonanie przyłącza.
Po modernizacji wdrożono już do eksploatacji podstacje w Środzie Śląskiej i Szczedrzykowicach. Do odbioru szykuje się PT Wrocław Leśnica, kończą się prace w Świętej Katarzynie, w Lipkach montowane są transformatory i zespoły prostownikowe.
Dzięki zmianom na unowocześnionych obiektach poprawiły się parametry techniczne oraz standard obsługi.
Ponadto w ramach zadania za trasie Wrocław Legnica zmodernizowane zostały kabiny sekcyjne w Miękini, Malczycach, Piekarach Wielkich.
Rozpoczęte w kwietniu 2007r i planowane do 2010r prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Koszt zadania 70 milionów zł.
Wykonawcą robót jest Konsorcjum : - Trakcja Polska S.A. – lider, „PKP Energetyka” partner, „Elester PKP” – partner.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Z nieoficjalnych wiadomości jakie otrzymałem, które dotyczyły próby przejechania pociągu trasą Legnica - Węgliniec z prędkościa 160 km\h mogę wam powiedzieć, że próba się nie udała i chyba żaden pociąg tutaj tyle nie pojedzie
Otóż było to do przewidzenia, ponieważ kto modernizował naszą trasę ??? Ludzie wzięci z ulicy, którzy nic na temat związany z robotami kolejowymi nie wiedzieli i nie mieli wcześniej z tym nic wspólnego.
Jakie materiały były użyte przy modernizacji ??? Trasa jest zrobiona z materiałów najgorszej jakości, bo pieniądze na lepsze materiały zostały pochowane do kieszeni pewnych osób. Po roku eksploatacji wiele rozjazdów wymagało ponownego wymienienia to samo tyczy się tłucznia. Nie wspomnę już o źle zrobionych nasypach, które ciągle się zapadają.
Kto odbierał modernizowane odcinki ??? Osoby, które dostały w łapę i odebrały nawet źle zrobione tory.
kub@, to o czym piszesz jest tajemnicą poliszynela powszechnie znaną wśród kolejarzy. Wielokrotnie pisała na forum o tym Krycha, pisałam też ja, np. w tym wątku.
Przekręty przy modernizacji E30 były na tak wielką skalę, że to przechodzi wręcz ludzkie pojęcie. Krążą słuchy jakich to majątków dorobił się dyrektorsko-naczelnikowsko-kontrolerski beton PLK z Wrocławia. Działacze związkowi pewnie też dostali dolę za nie wtrącanie się.
Jednym słowem MAFIA!
Niedawno nieoficjalnie wyszło na jaw, że na pewnym odcinku źle została położona ta biała mata odwadniająca. Położyli ją na odwrót, czyli zamiast odwadniać będzie nawadniać. Paranoja!
Wszystkie nowe rozjazdy po roku eksploatacji nadawały się do wymiany, bo były wadliwe od samego początku. Tłuczeń na niektórych odcinkach zwietrzały najgorszego sortu - różnica w cenie za X ton poszła do prywatnych kieszeni betonu.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na trasie od Zgorzelca do Węglińca kolejarze montują odstraszacze.
Setki saren, dzików, zajęcy ginie pod kołami rozpędzonych pociągów. Kolejarze postanowili temu zaradzić. Przy torach zainstalują specjalne elektroniczne odstraszacze zwierząt. Pierwsze z nich staną na Dolnym Śląsku na trasie z Węglińca do Zgorzelca i niemieckiej Horkli.
Urządzenia mają kształt wysokiego na ponad metr walca. Wewnątrz znajduje się odtwarzacz dźwięków, który włącza się samoczynnie minutę przed nadjechaniem pociągu. Umieszczona w stalowej obudowie syrena emituje wówczas ostrzegawczy krzyk sójki, ujadania psów w nagonce, rżenie konia, kniazianie zająca i głos zarzynanej świni.
- Każdy z tych odgłosów ma odstraszać inny rodzaj zwierzyny - tłumaczy Mirosław Siemieniec z dolnośląskich PKP. - Sekwencja trwa od 50 do 180 sekund. Jej długość jest automatycznie dopasowywana do zmieniającej się prędkości pociągu - dodaje.
Mirosław Bigos, emerytowany maszynista lokomotywy, mówi, że zamontowanie urządzeń odstraszających zwierzęta to znakomity pomysł. Przez ponad 25 lat pracy zdarzyło mu się wielokrotnie zabić na torach sarnę czy dzika.
- To nic przyjemnego, gdy krew chlapnie na szybę - wspomina ze smutkiem. - Albo, kiedy człowiek jedzie i widzi w blasku reflektorów zwierzynę na torach, która jak zahipnotyzowana patrzy w światło. Żadne hamowanie nie pomoże - opowiada.
Trasę, przy której staną odstraszacze, wybrano celowo. Tory przecinają lasy Puszczy Zgorzeleckiej. Żyje w nich dużo dzikiej zwierzyny. Nie można jej uchronić przed wejściem na tory, stawiając metalowe siatki, bo sarny czy dziki ranią się, wpadając na ogrodzenie.
- Odstraszanie elektroniczne jest podobno wyjątkowo skuteczne - mówi Mirosław Siemieniec. - W 2005 roku 62 odstraszacze stanęły na trasie między Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami. Od chwili ich zainstalowania, nie zginęło na tej trasie ani jedno zwierzę - zapewnia.
Zaciekawieni pomysłem kolejarzy są leśnicy. Adam Duchaczyk, zastępca nadleśniczego Nadleśnictwa Pieńsk, przyznaje, że zwierzyna ginąca pod kołami pociągów to spory problem.
- Trasa kolejowa z Węglińca do granicy państwa przecina wiele naturalnych szlaków migracyjnych zwierząt - tłumaczy. - Sam nie miałem do czynienia z tego typu urządzeniami odstraszającymi. Jedynie o nich słyszałem - przyznaje.
Bardzo liczy na ten nowy sprzęt, bo niedługo prędkość pociągów znacznie się zwiększy.
- Do tej pory przejeżdżały przez lasy z maksymalną prędkością 100 kilometrów na godzinę - mówi. - Po modernizacji torowisk mogą mknąć z prędkością nawet 160 kilometrów. A to daje zwierzętom jeszcze mniej czasu na ucieczkę.
Na jednym kilometrze torowiska instaluje się 15 odstraszaczy. Jeden kosztuje ok. 35 tys. zł. Na trasach kolejowych przecinających lasy Puszczy Zgorzeleckiej będą instalowane przez najbliższe 2 lata. Urządzenia są już kupione. Pierwsze z nich wkrótce staną przy torach.
W Centrum Obsługi Klienta IC na Dworcu Głównym we Wrocławiu prezentowane są prace plastyczne na temat kolejowego mostu w Bolesławcu. Wystawa jest efektem konkursu plastycznego zorganizowanego wiosną 2008r przez PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział Regionalny we Wrocławiu dla dzieci i młodzieży szkół bolesławieckich, w związku z promowaniem transportu kolejowego-szczególnie linii kolejowej E 30 Wrocław-Legnica- Zgorzelec.
Modernizacja kolejowej trasy na odcinku Legnica-Węgliniec jest zakończona. Pozostały do realizacji jedynie prace w Bolesławcu przy największym kamiennym moście kolejowym. Wartość prac objętych kontraktem wynosi 10 154 626,88 euro (netto). Kontrakt jest współfinansowany w 75% ze środków Funduszu Spójności UE. Czas realizacji 18 miesięcy.
Tę, prawie półkilometrową, liczącą 35 przęseł przeprawę, interesująco i różnymi technikami przedstawili młodzi autorzy prac plastycznych. Kamienny olbrzym został utrwalony kredkami, farbami i techniką kolażu.
Klienci PKP Intercity, korzystający z wrocławskiego centrum mogą również oglądać zdjęcia mostu przed i w czasie modernizacji oraz efekty iluminacji obiektu nocą. Dla zainteresowanych zmianami w standardzie podróżowania dostępny jest folder o inwestycjach na linii E 30. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć tą trasą z szybkością do 160 km/h.
Obecnie pociągi spółki PKP Intercity na terenie Dolnego Śląska wykorzystują linię E 30 na trasie Opole, Wrocław, Legnica, Miłkowice (IC Wawel).
źródło: PKP PLK
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum