Wysłany: 13-03-2018, 22:30 Warszawa Główna - reaktywacja
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości prawie 81 mln zł na przebudowę stacji Warszawa Główna, dzięki czemu zostanie tam przywrócony ruch kolejowy i obsługa pasażerów. Projekt zostanie zrealizowany do III kwartału 2019 roku - poinformował dziś prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Warszawa Główna także dla pociągów dalekobieżnych.
Warszawa Główna cały czas wzbudza kontrowersje. Przewoźnicy, zwłaszcza Koleje Mazowieckie, nie są przekonani do pomysłu reaktywacji tej stacji. Tymczasem, jak podaje wiceminister Andrzej Bittel, stacja przystosowana będzie do obsługi pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, jak również pociągów dalekobieżnych. W związku z planowaną modernizacją linii średnicowej w Warszawie, stacja Warszawa Główna będzie wykorzystywana w celu ułatwienia organizacji ruchu kolejowego w warszawskim węźle kolejowym. Docelowo stacja będzie obsługiwała ruch podmiejski oraz ruch pociągów z kierunku Łodzi i Radomia. Wysoka funkcjonalność stacji pozwalać będzie na zapewnienie pełnej oferty przewozowej – stwierdza Bittel. Czy tak będzie? Zobaczymy. Termin zakończenia przebudowy stacji Warszawa Główna planowany jest w III kwartale 2019 roku.
Jak na razie. to niczego konkretnego (np. wbicie łopaty) tam nie zrobiono.
To piękne określenie "wbicie łopaty" dotyczy raczej inwestycji budowanych od zera, np w lesie czy na jakimś polu - wymagających konkretnych prac fundamentowych czyli wyrycia w ziemi wieeeelkiej dziury...
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przystępuje do odbudowy nieczynnej od ponad 20 lat Warszawy Głównej, czołowej stacji na zachodnich rogatkach centrum stolicy. Ale przewoźnicy już mówią, że nie będą chcieli z niej korzystać.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały wykonawcy plac budowy Warszawy Głównej. Rozpoczęły się prace ziemne i demontaż torów. W III kwartale 2019 roku na stacji planowane jest przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów.
Oddala się perspektywa zakończenia prac przy budowie stacji Warszawa Główna. PKP PLK prognozują zakończenie prac na przełomie tego i przyszłego roku. Opóźnienie wynika z wydłużonego procesu opracowywania dokumentacji projektowej oraz uzyskiwania uzgodnień, opinii i zezwoleń, na co wpływ ma pandemia koronawirusa.
Na budowie Warszawy Głównej stanęły konstrukcje kładki, która nad torami połączy miasto. Powstają perony i wiadukt kolejowy nad linią średnicową. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy możliwości warszawskiego węzła kolejowego i rozszerzy ofertę podróży. Projekt za 87 mln zł, ubiega się o współfinansowanie ze środków unijnych.
Warszawa Główna (niemal) gotowa. PKP PLK zapowiadają start 14 marca
Pracownicy budowlani z Trakcji uwijają się – jak nigdy – na budowie stacji Warszawa Główna, która ma przyjąć pierwszych pasażerów 14 marca. Przewidziano odjazdy ok. 40 pociągów przewoźników regionalnych na dobę w tygodniu. Pasażerowie będą korzystać z dosyć skromnej infrastruktury. Wszystkie roboty w tym czasie nie zakończą się – dopiero w II połowie roku ma zostać oddana kładka po zachodniej stronie stacji.
Pasażerowie 500 pociągów skorzystali z peronów Warszawy Głównej. Stacja od 14 marca obsługuje składy w kierunku Łodzi, Sochaczewa, Łowicza i Piaseczna. Dodatkowy dostęp do pociągów zapewni kładka, która połączy Wolę, perony i Ochotę. Na inwestycje przeznaczono 87 mln zł z unijnego POIiŚ.
Czy na stacji Warszawa Główna powstanie nowy dworzec?
Posłanka Hanna Gill-Piątek zapytała Ministerstwo Infrastruktury dlaczego na stacji Warszawa Główna nie ma żadnej infrastruktury pasażerskiej. Właśnie poznaliśmy stanowisko resortu w tej sprawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum