"Na razie oszacowano, że wysokość dopłat do przewozów na trasie Nowy Targ – Zakopane przy 15 połączeniach w każdą stronę wyniesie ok. 5 mln zł rocznie. 2/3 kosztów ma pokryć marszałek, pozostałą zaś część zainteresowane samorządy (czyli miasto Zakopane, Nowy Targ i Rabka-Zdrój oraz gminy: Poronin, Biały Dunajec, Szaflary i Raba Wyżna)."
Z tego tekstu wynika, że gminy Raba Wyżna oraz Rabka-Zdrój będą dopłacać do połączeń, które nawet nie będą przejeżdżać przez ich teren. A może jednak nie będą to połączenia Nowy Targ-Zakopane, a Rabka-Zakopane?
Jak zwykle artykuł z podstawowymi błędami, a niby branżowe pismo.
Pierwszym etapem wspólnego projektu ma być uruchomienie wahadłowych połączeń pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Wstępnie ustalono, że urząd marszałkowski pokryje dwie trzecie kosztów, a pozostałą część – samorządy Nowego Targu i Zakopanego. Pociągi na tej trasie będą kursować co godzinę przez cały dzień i zatrzymywać się na 14 przystankach.
Drugim etapem projektu kolejowego dla Podhala ma być uruchomienie analogicznych połączeń między Zakopanem a Rabką-Zdrojem.
Ale najlepsze jest na końcu:
Cytat:
Jeśli chodzi o tabor, to jest to kwestia operacyjna, która będzie dogrywana i uzgadniana na dalszym etapie projektu – informuje Marta Przybyło z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Zapytaliśmy więc o to Grzegorza Stawowego, szefa Kolei Małopolskich, który o planach kolejowych dla Podhala dowiedział się... od dziennikarzy.
Zaznaczył jednak, że w grudniu Koleje Małopolskie mogą mieć zbyt małą liczbę pociągów. – Jeżeli wziąć pod uwagę liczbę pociągów, które teraz wykorzystują KMŁ, i dodać do tego tabor, który pojedzie na trasie Sędziszów – Kraków – Skawina, to nie będziemy w stanie obsłużyć dodatkowych tras – mówi Stawowy.
– Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę to, że w mieście i na trasach dojazdowych do Krakowa planowane są duże remonty kolejowe i niektóre trasy zostaną zamknięte, to wtedy uda się wygospodarować dodatkowe pociągi i wysłać je na Podhale – wyjaśnia.
Samorządowcy z powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego, wraz z marszałkiem województwa małopolskiego podpisali porozumienie dotyczące utworzenia Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Chodzi o zbliżenie mieszkańców podgórskich okolic do kolei.
Zbliży się mieszkańców do kolei i będa sobie oglądać puste tory.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-08-2017, 10:55
Jak powiedział PAP w środę marszałek Małopolski Jacek Krupa, zgodnie z planami od połowy grudnia powinny ruszyć dwa nowe połączenia. Pierwsze z nich - z Krakowa Głównego do Skawiny - będzie możliwe po zakończeniu pod koniec roku budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Marszałek zaznaczył, że do Skawiny będzie przedłużona linia aglomeracyjna SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów. Nie wiadomo jeszcze, czy w początkowej fazie będzie to połączenie bezpośrednie, czy też z przesiadką na stacji Kraków Główny. Docelowo składy miałyby kursować na tej trasie co pół godziny.
Drugą z linii aglomeracyjnych, która miałaby zostać uruchomiona przez województwo małopolskie od połowy grudnia będzie Podhalańska Kolej Regionalna na trasie Zakopane - Nowy Targ. W projekt, obok województwa zaangażowane są Zakopane, Nowy Targ i Rabka-Zdrój oraz gminy: Poronin, Biały Dunajec, Szaflary i Raba Wyżna. Pociągi miałyby początkowo jeździć co godzinę w każdą stronę.
Pod koniec kwietnia ruszy Podhalańska Kolej Regionalna.
Już wkrótce zmniejszą się korki na Zakopiance. Za nieco ponad dwa miesiące ruszy Podhalańska Kolej Regionalna w ramach której uruchomione zostaną regularne kursy kolejowe na trasie Nowy Targ – Zakopane.
Dziś przejazdy promocyjne, za tydzień start 31 regularnych połączeń kolejowych dziennie pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem.
Nowoczesne, klimatyzowane pociągi wyposażone w bezpłatny internet, system identyfikacji pasażerskiej, biletomaty i szereg udogodnień dla osób niepełnosprawnych czy rodziców podróżujących z dziećmi, a także specjalna taryfa biletowa uprawniająca do podróży koleją i pojazdami komunikacji miejskiej na jednym bilecie. Właśnie tak będzie wyglądała Podhalańska Kolej Regionalna, która wystartuje już 27 kwietnia.
Z Podhalańskiej Kolei Regionalnej skorzystało w 3 dni 2105 osób
W piątek 27 kwietnia ruszyła Podhalańska Kolej Regionalna. Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa poinformował, że z Podhalańskiej Kolei Regionalnej w ciągu trzech pierwszych dni skorzystało 2105 osób, z czego połowa w niedzielę (1038 osób). Średnia liczba pasażerów na pociąg to 47 osób. – W obliczu problemów komunikacyjnych Zakopanego to połączenie jest skazane na sukces. Z biegiem czasu coraz więcej mieszkańców i turystów będzie przekonywać się do kolei – mówił w piątek "RK" rzecznik Polregio, Dominik Lebda.
W trakcie długiego majowego weekendu z pociągów Podhalańskiej Kolei Regionalnej, kursujących pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem skorzystało blisko 13 tysięcy pasażerów – poinformowały Przewozy Regionalne, które obsługują to połączenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum