Jak poinformował UTK, w III kwartale 2017 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 89,43%. To mniej, zarówno w porównaniu z poprzednim kwartałem, jak i z poprzednim rokiem.
Znacznie spadła punktualność pociągów pasażerskich.
Urząd Transportu Kolejowego podał informację dotyczącą punktulaności pociągów pasażerskich w czwartym kwartale 2017 roku. Pogorszyła się ona znacznie, w stosunku do analogicznego okresu czasu w roku 2016.
– W IV kwartale 2017 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 86,90%. W III kwartale ubiegłego roku było to 89,43% – podaje UTK. Stało się tak pomimo tego, że krajowi przewoźnicy uruchomili o 11,5 tysiąca pociągów mniej niż rok wcześniej, dla podobnego okresu czasu (wówczas było to 426,9 tys. pociągów).
Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 53 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 50,3% (blisko 56,6 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut – 47,6% (prawie 53,6 tysiąca). Odwołano 3 035 pociągów.
Punktualność pociągów w Polsce może zaskakiwać. I to na plus.
Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wzrosła w pierwszym kwartale tego roku do 90,1 proc. z 86,9 proc. kwartał wcześniej - wskazują najnowsze dane udostępnione przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK). Jednak w stosunku do pierwszego kwartału przed rokiem wynik ten jest gorszy, bo w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku punktualność pociągów pasażerskich wynosiła 92,1 proc.
Spada punktualność pociągów pasażerskich. Najgorzej wypada PKP Intercity.
Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich spadła w drugim kwartale tego roku do 88,21 proc. z 92,29 proc. zanotowanych w drugim kwartale roku 2017 - poinformował w czwartek Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
Na pociągach PKP Intercity coraz mniej można polegać – w bieżącej dekadzie nie spóźniały się tak często jak teraz. Przewoźnik tłumaczy, że to efekt… pecha. Jednak punktualność jego pociągów spada już od trzech lat.
Punktualność pociągów pasażerskich w Polsce w II kwartale była najgorsza w tej dekadzie. Za tak złą statystykę odpowiada przede wszystkim PKP Intercity – co trzeci pociąg spółki był w tym okresie opóźniony.
Spóźniony jak PKP Intercity. Przyczyny, symptomy, konsekwencje.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że nakłada na PKP IC kary za masowe opóźnienia pociągów. Minister Adamczyk informuje z kolei, że jeszcze niedawno był zadowolony z punktualności pociągów – co dziwi, bo pogorszenie punktualności postępowało od kilku lat.
W III kwartale 2018 roku średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 10 minut 10 sekund – podał UTK. Średni czas opóźnień pociągów z wyłączeniem opóźnień do 5 minut wyniósł 17 minut 48 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 49,3% (ponad 56,3 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut - 48,3% (ponad 55,2 tysiąca). Odwołano 3 950 pociągów.
W lato aż 1/3 pociągów była opóźniona. Tak źle z punktualnością nie było już dawno.
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w sezonie letnim aż jedna trzecia składów PKP Intercity nie dojechała na czas . Tak źle z punktualnością polskich kolei nie było już dawno.
Kompletny rozkład PKP Intercity. 2018 a 2015:
- średnia punktualności spada każdego roku-wzrost pociągów opóźnionych,
- 10x więcej pociągów odwołanych,
- ogromny wzrost opóźnień pociągów o ponad 2h.
Równia pochyła.
źródło: fb.com/k.brejza
pkpic.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 78.08 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie chodzi tu o rozkład w sensie "godziny odjazdów/przyjazdów" :-((
Ale z innego postu na tym forum wynika, że PKP IC bije rekordy jesli chodzi o liczbę pasażerów. Więc albo nie jest aż tak pochyło, albo pasażerowie nie maja wyboru, albo jest im wszystko jedno.
Jak przewiduje „Rzeczpospolita” dotychczasowe przeciwieństwa losu – losowe wypadki, opóźnienia na granicach związane z procedurami – to ledwie początek. W 2019 r. w całej Polsce mają ruszyć prace modernizacyjne, co jeszcze gorzej wieszczy punktualności kolei. Część przetargów może się przeciągać w nieskończoność, bo koszty w budowlance rosną w tempie astronomicznym, a z finansowaniem rosnących wydatków jest krucho.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Statystyki są bezlitosne - punktualność polskich kolei, przede wszystkim PKP Intercity, pozostawia wiele do życzenia. Przeciągające się remonty, wyeksploatowana infrastruktura, fragmentaryczna polityka transportowa - to główne przyczyny, ale nie wszystkie są winą spółki. - Problemów trudno uniknąć, ale do tego potrzeba dużo wysiłku i aktywności po stronie komunikacji - twierdzi dr Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.
Dyżurny ruchu o opóźnieniach PKP: Zdarza się brak szczerości. Sam miałem taką sytuację.
- Kiedyś dyżurni ruchu mieli większe możliwości decydowania, bo to oni wiedzieli najlepiej, jaką sytuację ruchową mieli na gruncie. Dziś zdania dyżurnych nie bierze się pod uwagę - mówi dla Gazeta.pl dyżurny ruchu, który zgodził się przedstawić problemy PKP ze swojej pracowniczej perspektywy. Jego tożsamości, na prośbę rozmówcy, nie ujawniamy.
PKP SA: Punktualność polskiej kolei nie odstaje od standardów europejskich.
W porównaniu z innymi środkami transportu i z kolejami innych krajów europejskich punktualność polskiej kolei wypada dobrze – ocenia prezes grupy PKP SA Krzysztof Mamiński. Wiceminister Andrzej Bittel zauważa zaś, że infrastruktura jest coraz lepiej przygotowana na możliwość wystąpienia trudności związanych z działaniem sił przyrody. W jego opinii poprawia się też stan taboru.
Narzekasz na spóźniające się pociągi? Ich punktualność się zwiększyła. O ponad minutę.
Urząd Transportu Kolejowego podał wyniki pomiarów dotyczące punktualności pociągów. Statystycznie rzecz biorąc jest odrobinę lepiej. Kiedy jednak zagłębimy się w szczegóły, powodów do zadowolenia nie ma zbyt wiele.
W tym roku poprawiła się dość wyraźnie punktualność przyjazdu pociągów pasażerskich. W pierwszym półroczu zgodnie z rozkładem jazdy do stacji końcowej dojechało 93 proc. pociągów (w tym samym okresie 2018 r. - 89,2 proc.), w tym w drugim kwartale - 92,8 proc. (wobec 88,2 proc. w tym samym okresie 2018 r.). Ale daleko jeszcze do ideału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum