Brutalna próba obrony wielkich kontraktów dla agencji ochroniarskich na dworcach.
Im bliżej ustawy, która odbierze spółkom ochroniarskim grube setki milionów za ochronę dworców (zadania te ma przejąć nowo powołana Straż Kolejowa), tym brutalniejsze są ataki na komendanta głównego Straży Ochrony Kolei - wynika z informacji portalu wGospodarce.pl. W arsenale narzędzi używanych do ataku są pogróżki, prowokacje medialne i próba zmontowania fikcyjnych zarzutów.
Komitet Stały Rady Ministrów zajął się projektem ustawy o Straży Ochrony Kolei. Obecnie ochroną dworców kolejowych zajmują się prywatne firmy ochroniarskie powiązane z byłymi funkcjonariuszami służb i generuje to ogromne koszty. Dlaczego prywatne firmy za publiczne pieniądze ochraniają państwowy majątek? Wyjaśnia szef sejmowej komisji infrastruktury Bogdan Rzońca (PiS) na antenie TVP Info w programie "Minęła dwudziesta":
Słuszna jak najbardziej decyzja rządu, żeby w końcu pogonić te firmy ochroniarskie.
SOK i tak bezużytecznie kręci się po peronach, albo biorą samochód i jadą spać do lasu. Tylko dlaczego mają teraz podlegać pod MSWiA??? Dlaczego zaraz staną się kolejną uprzywilejowaną grupą mundurową, z szybszymi emeryturami, dodatkami itp. ???
Dlaczego zaraz staną się kolejną uprzywilejowaną grupą mundurową, z szybszymi emeryturami, dodatkami itp. ???
Niech reorganizacja polega między innymi na zmianie kultury pracy, zastrzyku nowej krwi, sensownych szkoleń oraz przywilejom (Pamiętaj, że często jest to główny magnes na nowych pracowników). Innymi słowy, rozliczajmy SOK, jak najbardziej zlikwidujmy patologi (patrz: posterunek SOK w Zagórzu ), i wprowadzajmy zmiany. Nie popadajmy w paranoje, że ta służba to same mankamenty i brak szansy na poprawę.
Poza łapaniem ludzi przechodzących w niedozwolonych miejscach, palących na peronach i przechadzaniem się w niektórych składach, co SOK właściwie robi ?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-03-2018, 07:46
Na dworcach ochranianych przez SOK (czy innych ochroniarzy), zalegających bezdomnych nie widziałem od dawna
Nie wszędzie tak jest np. w Opolu mimo obecności SOK i ochrony dworca przy głównym wejściu na dworzec obok sklepu carfurr funkcjonuje grupa osób jawnie spożywająca alkohol
SOK jest do reorganizacji, aby ludzi przeszkolić by byli faktycznie przygotowani do zapewnienia bezpieczeństwa na dworcach, ochrona dworców też często nawet sama nie ma właściwych uprawnień - chociażby wspomniany przykład spożywania alkoholu - ochroniarz nie może za to dać mandatu, SOK tak. Natomiast co do sklepu - możliwe, że SOK nie ingeruje bo to jest teren Carrefoura i to szefostwo musiałoby zawiadomić SOK/policję; pamiętam jak kiedyś usłyszałem o takim absurdzie z opowieści policjanta - poza sytuacją zagrożenia życia nie może podjąć interwencji w nie swoim rweirze.
A ja jestem całkowicie za Strażą Ochrony Kolei, bo jednak ktoś musi pilnować porządku na terenie kolei, tylko różnie z tym bywa.
Nie jestem za tym, aby obiekty kolejowe ochraniały jakieś firmy prywatne z OCHRONY, które głównie będą nastawione na zyski, i to nie małe zapewne. Wiemy przecież, ilu "prywaciarzy" na polskim rynku jest nastawionych głównie na zyski dla siebie?
Skoro spółki kolejowe są państwowe, to i "ochrona" kolei, obiektów kolejowych również nadal powinna być państwowa.
Chociaż po to są płacone pensje na tę FORMACJĘ z podatków, żeby skutecznie i dobrze pilnowały dworców kolejowych, bezpieczeństwa na kolei.
Ale SOK praktycznie działał chyba sobie a muzom ...
Np w IC po zatrudnieniu kilka lat temu "ochrony" na terenie zapleczy technicznych - praktycznie zniknął problem kradzieży miedzianych kabli z wagonów, problem nie do rozwiązania przez poprzednie 25 lat
DO POWYŻSZEGO KOMENTARZ:
Firmy ochroniarskie blokują ustawę ??? śmieszne !!!! Kto zezwolił wejść firmom ochroniarskim na teren kolejowy ??? Czy nie zrobiły to władze PKP i SOK . Tyle lat funkcjonariusze SOK są oszukiwani zwodzeni przez władze SOK . Zaufanie do władz kolejowych i SOK jest na poziomie zerowym . Czy rozdymana administracja SOK chce ustawy o STRAŻY KOLEJOWEJ - TU jest największy opór !!!!
Przykład z dzisiaj z dworca: jakiś nietrzeźwy typ łaził i wykrzykiwał to ochroniarz nie podszedł do niego, leżał jakiś papierek na ziemi to go sobie kopał i jeździł schodami w górę i na dół....
Uważam, że nie powinno się ulegać lobby firm ochroniarskich,
Odpowiedź na interpelację poselską nr 20906 w sprawie ustawy o powołaniu Straży Kolejowej.
Jednocześnie pragnę poinformować, że dotychczas prowadzone przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji prace nad projektem ustawy o Straży Kolejowej zostały wstrzymane.
http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=504E3672
WIĘC OCHRONA POZOSTAJE NADAL NA DWORCACH KOLEJOWYCH.
Straż Ochrony Kolei będzie mogła ochraniać dworce kolejowe - poinformował w czwartek Bogdan Rzońca przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury podczas debaty "Kiedy realnie w Polsce możemy uruchomić Kolej Dużych Prędkości?" zorganizowanej w Instytucie im. Lecha Kaczyńskiego.
Chyba Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury Bogdan Rzońca spełnił prośbę Komendanta Głównego SOK Hałyka. Komendant jest pewny, że ludzie zainteresują się taką bzdurą i zapomną o czym informował przedstawiciel MSWiA w odpowiedzi na interpelację nr 20906 w sprawie ustawy o powołaniu Straży Kolejowej.
NA GŁUPOTĘ NIE MA LEKARSTWA. Z TĄ USTAWĄ TO PRAWDZIWY CYRK.
[ Dodano: 26-05-2018, 08:56 ]
Dalsze prace nad projektem ustawy o Straży Kolejowej zostały wstrzymane, ale według Komendanta Głównego SOK i Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury projekt ustawy jest gotowy do przyjęcia przez rząd. Żenada! Hahahahaha!
[ Dodano: 26-05-2018, 12:52 ]
Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński zaznaczył, że obecnie SOK wchodzi w skład struktur PKP Polskich Linii Kolejowych i nie ma uprawnień do zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa na dworcach kolejowych.
TO DLACZEGO
PKP S.A. wspomagając działania Policji, Straży Miejskiej w w/w zakresie, prowadzi projekty bezpieczeństwa wprowadzając na dworcach następujące formy ochrony:
- patrole Straży Ochrony Kolei,
- monitoring wizyjny,
- Agencje Ochrony specjalizujące się w ochronie osób i mienia,
- całodobowe centra monitoringu.
A szef Sejmowej Komisji Infrastruktury Bogdan Rzońca w czwartek 24 maja 2018 roku poinformował podczas debaty, że Straż Ochrony Kolei będzie mogła ochraniać dworce kolejowe.
Dzisiaj mówi, że ustawa o powołaniu specjalnej służby podległej MSWiA utknęła w rządowej zamrażarce. Normalny cyrk!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum