Witam,
chciałbym żebyście pomogli mi zrealizować mój misterny plan. Uprzedzam, że pierwszy raz będę korzystał z biletów FIP więc o pewnych rzeczach mogę nie mieć pojęcia.
Otóż planuje się wybrać na wycieczkę na fipie dwa razy, na raty - raz w czerwcu do Francji, a raz w lipcu do Chorwacji. Chciałbym się dowiedzieć czy taki plan może wypalić. A więc, jadę z Katowic i:
Do Francji chciałbym się wybrać 15 czerwca i wrócić 18 czerwca. Cel: Le Mans. Na rozkładach PKP znalazłem takie połączenia:
Berlin Ostbahnhof 15.06.18 12:18
Frankfurt(Main)Hbf 15.06.18 16:44 ICE 373 [DB]
Frankfurt(Main)Hbf 15.06.18 16:58
Paris Est 15.06.18 20:41 TGV 9560 [DB]
Paris Montparnasse 15.06.18 22:14
Le Mans 15.06.18 23:09 TGV 8041 [SCNF]
POWRÓT (i tu jest mały problem, bo najwcześniej musiałbym wyjechać z Le Mans 17 czerwca po godz. 17-18 i być w Polsce najpóźniej 18 czerwca bo 19 do roboty, a połączenia są nie za ciekawe, obawiam się że będę musiał dobrać ten jeden dzień wolnego, ale spróbujmy):
Z: Le Mans (17:25) Do: Paris Montparnasse (18:23)
OUIGO 7626
to będzie trochę ryzykowne bo musiałbym wskoczyć do metra żeby przedostać się z Montparnasse do Est, a nieznajomość otoczenia, dworców i linii na pewno utrudni sprawę, a czas przejazdu z tego co się orientuję to 20-25min.
Z: Paris Est - ODJAZD: 19:06 Do: Mannheim Hbf - PRZYJAZD: 22:17
ICE 9557 [DB]
W trakcie wycieczki nie będę podróżował dodatkowo innymi pociągami. Z tego co widzę zmieszczę się na jednej książeczce (na wniosku będę musiał wpisać takie koleje, tak?: PKP IC, DB, SCNF, OBB, CD, HŻ) i z limitem kuponów nie powinno być problemu chociaż do końca nie wiem jak to jest z tym wypisywaniem kuponów, bo raz się wypisuje jak zmienia się przewoźnika a raz jak przekracza granicę... I podstawowe pytanie: czy wszystkimi z tych wymienionych pociągów pojadę na FIPie i jeśli tak to czy możecie mi mniej więcej naświetlić jak z ew. dopłatami i rezerwacjami na te połączenia? Część z nich z racji krótkiego czasu na przesiadkę wolałbym kupić wcześniej. Jeśli jest taka możliwość to prosiłbym o zaproponowanie innej trasy (chodzi głównie o te Le Mans) w tych terminach. Biorę pod uwagę fakt, że rozkład PKP 10 czerwca się zmienia i też nie mam pojęcia czy to wywróci do góry nogami mój dotychczasowy plan.
Hej. Sprawdź najpierw czy SNCF nie strajkuje w tym czasie. Jestem teraz we Francji i są duże problemy z pociągami. Jesli nie kursuje w dniu strajku to napewno nie pojedzie. https.oui.sncf/en/train-ticket
W DE nie musisz mieć nic oprócz FIP. Tylko na nie w niektórych ICE w konkretne dni nie możesz jechać. Nie mogę Ci teraz napisać które.
W FR obowiązkowa miejscówka do FIP. W cenie od 8 EUR do 20 EUR w zależności od relacji.
Polecam stronę seat61 znajedziesz w Google.
Do nj musisz mieć dopłatę 29 euro.w AT obowiązkowa dopłata do FIP do pociągów dziennych 10 euro. Ważne dwa dni. Miejscówkę możesz kupić na stronie oebb.
HR i SLO na FIP bez problemu. Obowiązkowa rezerwacja miejsc w pociągach [R]
Mało czasy w Rzepinie i w Berlinie - kiedy będzie opóźniony pociąg z Polski to ICE może nie czekać. Mało czasu przy powrocie w Paryżu. Ostatnio miałem podobną przesiadkę. Przyjazd 18.08 na Monparnass, odjazd 18.55 z Est. Zdążyliśmy z niewielkim zapasem czasu. Z Monparnass do peronów linii metra nr 4 jest daleko. Idzie się podziemnymi tunelami, w niektórych są ruchome chodniki. Na Est z tej linii metra wychodzi się bezpośrednio do holu dworcowego. Co do czasu na przedostanie się pomiędzy dworcami w Paryżu to raz udało mi się przedostać metrem z EST na Austerlitz w około 20 minut, ale to był jednorazowy rekord.
z limitem kuponów nie powinno być problemu chociaż do końca nie wiem jak to jest z tym wypisywaniem kuponów, bo raz się wypisuje jak zmienia się przewoźnika a raz jak przekracza granicę.. adamo - to nie jest tak z wpisywaniem daty dla twojego przykładu pierwszy przejazd tam i z powrotem wpisy na kuponach daty ;DB 15.06,17.06 SNCF 15.06,17.06 OBB 17.06
Choć ogólnie wybrane z wyszukiwarki polaczenia są obarczone zbyt krótkimi czasami na przesiadkę a tym samym mało realne jak np. Rzepin a nawet Berlin
W trakcie wycieczki nie będę podróżował dodatkowo innymi pociągami. Z tego co widzę zmieszczę się na jednej książeczce (na wniosku będę musiał wpisać takie koleje, tak?: PKP IC, DB, SCNF, OBB, CD, HŻ) .....
.... Biorę pod uwagę fakt, że rozkład PKP 10 czerwca się zmienia i też nie mam pojęcia czy to wywróci do góry nogami mój dotychczasowy plan.
PKP IC nie wypisujesz - musisz na krajowy odcinek kupić u nas bilet (dopłatę), brakuje Kolei Słowenii - SŻ.
W wyszukiwarkach rozkładów jak wypiszesz datę podróży to jest aktualny rozkład na dany dzień - oczywiście sprawdź Francję - strajki.
O jejku jejku, dziękuję wam za odpowiedzi. Powiem, że każda z nich była dla mnie wartościowa i rozwiała moje wątpliwości.
Zupełnie zapomniałem o strajku. Sprawdziłem i strajkują 17 i 18 - na czas mojego powrotu. Powiem, że dodatkowy dzień wolny - na 19 czerwca jest nieunikniony, a do tego chyba zdecydowałbym się na połączenie samolotem - jest bezpośrednio z Beauvais do Krakowa jak na razie za 300PLN. Zostaje mi kwestia dojechania i wybrałbym inne połączenie:
Katowice 15.06.18 05:24
Wien Hbf 15.06.18 09:49 IC 101
Wien Hbf 15.06.18 11:15
Frankfurt(Main)Hbf 15.06.18 17:36 ICE 26
Frankfurt(Main)Hbf 15.06.18 18:58
Paris Est 15.06.18 22:52 ICE 9550
Paris Montparnasse 16.06.18 07:40
Le Mans 16.06.18 08:36 TGV 8003
Bardzo dogodne godzinowo z tym, że musiałbym nocować w Paryżu. Poleciłby ktoś jakiś "tani" hotel tam? ;D. I czy w powyższych pociągach ICE pojade na fipie? (ew. prosiłbym o namiary gdzie o tym wyczytać).
Romek Dziękuję za wzmiankę o metrze paryskim - to taki kubeł zimnej wody, daje do myślenia bo nie ma co podchodzić do sprawy optymistycznie tylko realistycznie. I tak samo z przesiadką w Berlinie... Dlatego tamte połączenia z racji tej nerwówki ze zdążeniem na przesiadkę odpadają
Shinzon dziękuję za rozpiskę dopłat do biletów. Już czuję, że podróż do Splitu to będzie sama przyjemność, nie powinno być problemu...
bert dzięki za info, ale ja właśnie nie wiedziałem do końca jak to jest z tym przekraczaniem granicy, bo widzisz jak Romek zauważył pominąłem Słowenię (a tylko przejeżdżam przez ten kraj).
A i przy okazji dochodzi mi jeden przewoźnik ale niepotrzebnie wymieniałem PKP IC więc to odpada, toteż i tak wychodzi mi sześć krajów/przewoźników we wniosku.
DB sperliste www.gdl.de akurat ice 26 na odc Regensburg - Mainz w piątki jest na liście ,zazwyczaj proszą kolejarzy również z DB o nie zajmowanie miejsc siedzących
Jeśli mogę coś zasugerować to zrezygnuj z noclegu w Paryżu. Lepiej przenocować w pociągu. Jestem teraz w Hyères okolice Toulon. Moja planowa podróż miała wyglądać tak. Katowice 09:10 - Rzepin IC48106, Rzepin - Berlin Gesunbrunen EC44, Berlin Gesunbrunen - Dortmund hbf ICE o 17:35 ale nie pamiętam jaki numer. Z Dortmund pociąg IC209 do Basel SBB przyjazd 06:38, ale ponieważ TGV6886 Basel SBB - Marseille został anulowany. Wysiedliśmy w Offenburgu i tam pociągiem do Strasburga. Jakiś inny przewoźnik FIP nie obowiązuje. Bilet kosztuje około 8 EUR. I ze Strasburga masz co godzinę coś do Paryża EST. My jechaliśmy i 08:19 tym co jedzie ze Stuttgart i można go złapać w Karlshurle. Tylko wtedy masz 3,5 godziny czekania od 4 do 07:32. Ale zaoszczędzisz 8 EUR.
Czyli rozumiem, że jeżeli pociąg ICE jest w tym wykazie to dopłata jest? Czy może w ogóle nie honorują tam FIP? Trochę strach jechać w ciemno jeśli chodzi o te bilety, bo niemiła niespodzianka jak na miejscu okaże się, że trzeba wybulić trochę ojro...
A i jeśli chodzi o francuskie TGV to możecie mi potwierdzić, że dopłata kosztuje 15-20EURO (wyczytane na forum) czy też znowu nie wszystkie połączenia wchodzą w grę?
I takie małe pytanko - prawdą jest że do dwóch tygodni od momentu złożenia wniosku otrzymam książeczkę z biletami? Tak wyczytałem w wyciągu z regulaminu.
Shinzon Tak się składa, że 16.06 musiałbym być w Le Mans tak gdzieś max. do południa więc ciężko mi tak wycyrklować, żeby znaleźć nocny pociąg i być w Le Mans do tej godziny. Powiem szczerze, że jeśli faktycznie dopłaty do biletów (a najlepiej ich brak) wyniosłyby mnie mało to przebolałbym ten nocleg w Paryżu.
PS. tą stronkę którą podałeś oczywiście studiuję, dzięki za linka.
Muszę się spieszyć z tym wszystkim, już za mało czasu, a chodzi mi o to żeby zobaczyć ten słynny wyścig... ;]
1) do pociągów ICE nie ma dopłat ,jest ona w pociągach ICE SPRINTER. Ze pociąg jest ujęty w w wykazie znaczy ze bilet FIP nie uprawnia do przejazdu i trzeba nabyć bilet wg normalnej taryfy. Choć jak zawsze wszystko zależy od ludzi ,pracownicy obsługi pociągu nie zawsze znają szczegółowych regulacji dotyczących biletów FIP ,a jeżeli je znają nie stosują do kolejarzy w ramach solidarności zawodowej. Zawsze najlepiej zapytać pracownika obsługi pociągu.
2) termin otrzymania bilet FIP zalezy od wielu czynników jak miejsce pracy ,rozkład dni wolnych procedura jest taka ze zaklad wysyla wniosek do cenrali wlasnej społki a ta do PKP S.A. a bilet wraca tą samą drogą.Tym samym termin 14 dniowy jest watpliwy chyba ze samemu odbierze sie bilety.
Z: Strasbourg - ODJAZD: 08:01 Do: Le Mans - PRZYJAZD: 11:26
TGV 5470
Możecie mi powiedzieć jak to jest z Nightjetem - FIP obowiązuje? (na zagranicznych forach wyczytałem, że tak, ale wole zapytać rodaków). Jeśli tak to wiecie jaka jest dopłata za wagon sypialny lub z miejscem do leżenia w tym pociągu?
I jak to jest w końcu z tymi TGV - płacimy tam tylko za rezerwację?
I jeszcze apropos tego EIC do Berlina - rozumiem, że w kasie w Polsce płacę tylko za przejazd do granicy (na warunkach zniżkowych oczywiście), a za granicą to już wypisuję FIPa, tak?
Poszukaj innego połączona. Dopłata do tego pociągu 29 eur do FIP + kuszeta 30 eur lub sypialny 70 eur Zerknij na poniższe połączanie. EC zawsze jedzie opóźniony, Jak nie zdążysz na ICE to za godzinę jest następny i przyjedzie do Dortmundu o 22:09. Jeden minus nie ma wagonu sypialnego. DB nie prowadzą już wagonów sypialnych.
FIP nie obowiązuje. Bilet kosztuje 9,40 eur. Jechałem tym połączeniem dwa razy i nikt mi nie sprawdził biletu. Ani nie widziałem obsługi. Co prawda DB mi kiedyś odpisuje że jeśli bilet jest wystawiony na DB to nie obowiązuje na przewoźnika NEB Niederbarnimer Eisenbahn (Berlin Lichtenberg - Kostrzyń) ale wracałem właśnie takim pociągiem i konduktorka powiedziała że jest ważny. W tym przypadku może ale nie musi być tak samo.
Cytat:
Strasbourg - ODJAZD: 08:01 Do: Le Mans - PRZYJAZD: 11:26
TGV 5470
Pamiętaj, że każdy bilet trzeba aktywować w żółtej maszynie. Znajdziesz bezproblemu na dworcu w
Strasbourgu.
Cytat:
I jak to jest w końcu z tymi TGV - płacimy tam tylko za rezerwację?
Mi na email odpisali że dopłata jest od 8 eur do 20 eur. Podobno jest ograniczona ilość miejsc do FIP, nie sprawdzone. Jak ja jechałem to dopłata do biletu zakupione w Porail Srvice to było 1,6 eur Bazylea - Marsylia. Ale już w pociągu Strasbourg - Paryż 8 eur.
Cytat:
I jeszcze apropos tego EIC do Berlina - rozumiem, że w kasie w Polsce płacę tylko za przejazd do granicy (na warunkach zniżkowych oczywiście), a za granicą to już wypisuję FIPa, tak?
W książeczce biletowej na bilecie wpisujesz date w formacie dd/mm/rr. W pierwszym kuponie. Pamiętaj żeby pilnować kuponów. Kupony są ważne do dnia następnego do 24:00. Nie wszyscy konduktorzy to wiedzą i każą wypisywać kolejny kupon albo Ci skasują kolejny kupon. Pokaż im informację w ich języku. Jest napisana na bilecie.
Widzę ze wybrałeś pierwsze polaczenie z wyszukiwarki Bilkom , a tak dla przypomnienia bilet FIP obowiązuje za granicą .W kraju pracownik kolejowy na odcinku stacja wyjazdu -stacja graniczna odbywa przejazd wg obowiązujących zasad np. Katowice Rzepin na podstawie jednego biletu dla kategorii pociągu ICE za stalą cenę.
Polecam szukanie innych polaczeń z Berlina niw wymagających dopłat
Nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie podróżowania na bilet FIP z rowerem. Czy ktoś z Was wie, czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia w tej kwestii?
Nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie podróżowania na bilet FIP z rowerem. Czy ktoś z Was wie, czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia w tej kwestii?
Może to nie to samo ale ja też nie znalazłem nigdzie informacji o podróżowaniu na FIP z psem. Zawsze kupuje dla niego bilet w kasie przed wyjazdem. Odprawiany jest zgodnie z obowiązującą taryfą w danym kraju. Jedyne co by mnie martwiło jeśli chodzi o rower to ilość stojaków. Często spotykam informacje że ilość miejsc na rower jest ograniczona lub wymagana jest rezerwacja. Chociaż pociąg nie jest objęty obowiązkowa rezerwacja miejsca. Napewno powinieneś zwracać uwagę na informacje o danym pociągu. Czy przewóz jest w ogóle możliwy. Skorzystaj z wyszukiwarki, wybierz konkretne połączenia a potem sprawdź na stronie danych kolei czy można.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum