Lokalni działacze PiS chcą za wszelką cenę wybudować w Krakowie metro. Mają im w tym pomóc wiceminister rozwoju, minister infrastruktury, a nawet sam prezydent Andrzej Duda.
Będę powtarzał niezmiennie. Skoro Kraków zainicjował pomysł Szybkiego Tramwaju, to właśnie ten projekt należy rozwijać, tym bardziej, że część infrastruktury (no i oczywiście tabor) już jest. Po cholerę mnożyć koszty? Dla samego faktu posiadania metra?
No to mam pomysł. Kraków żąda dostępu do morza! Rownie absurdalny pomysł jak metro w Krakowie.
Dopóki sobie tylko marzą, niech sobie bujają w obłokach. Ale żeby nie marnowali pieniędzy na cuda-projekty albo co gorsze, coś likwidować w imię przyszłego metra, jak miało to miejsce np. z odcinkiem sieci tramwajowej na ul. Modrzewskiego, czy też stopować rozwój tramwajów.
Nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań do budowy metra w Krakowie. Pozostaje jedynie kwestia finansów. Czy Kraków stać na budowę metra? – Nie stać na niebudowanie metra! Nie stać Krakowa na zmarnowanie szansy na radykalne, trwałe rozwiązanie problemów komunikacyjnych – mówi w rozmowie z portalem Transport Publiczny.pl prof. dr hab. inż. Krzysztof Stypuła z Politechniki Krakowskiej, członek Rady Naukowo-Konsultacyjnej przy Metrze Warszawskim.
Metro w Krakowie to politycznie trudna decyzja. Komu zabrać?
Kraków intensywnie teraz myśli o budowie metra – prawdopodobnie w wersji lekkiej. – Jestem bardzo szczęśliwy, że nie będę w tej sprawie decydentem. To będzie politycznie trudna decyzja. Mieszkańcom jakiejś dzielnicy trzeba będzie powiedzieć, że tego tramwaju teraz nie robimy, bo kiedyś będzie metro – mówi Tadeusz Syryjczyk. Zaznacza zarazem, że bez tunelu dla komunikacji szynowej w centrum miasta o poprawie krakowskiego transportu myśleć nie można.
Dla Krakowa najlepsze: lekkie metro i metrobus lub...
Najkorzystniejsza dla rozwoju transportu zbiorowego w Krakowie byłaby budowa lekkiego metra i uruchomienie metrobusu albo rozwój linii krakowskiego szybkiego tramwaju - wskazali specjaliści w opracowaniu, które w środę przedstawiono radzie miasta.
Metro w Krakowie. Warszawa chętnie podzieli się doświadczeniami.
Kraków zastanawia się nad budową linii lekkiego meta, którego realizację zarekomendowali niedawno eksperci. Przedstawiciele Warszawy deklarują chęć dzielenia się doświadczeniami. – Los tak chciał, że mamy w Polsce największe doświadczenie w zakresie budowy metra, jako że w innych miastach tego nie robiono. Chętnie będziemy się tą wiedzą dzielić – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
Kraków rozważa dwa warianty – realizacji lekkiego metra z Nowej Huty do Bronowic wraz z trasą metrobusu oraz rozbudowy sieci tramwajowej wraz z tunelem pod Starym Miastem. Którykolwiek z wariantów nie zostałby wybrany, jego realizacja ma szansę rozpocząć się najwcześniej po 2021 r. – informuje portal transport-publiczny.pl
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podpisał wniosek dotyczący zgłoszenia projektu związanego z budową metra do sfinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
- Budowa metra w Krakowie to projekt, który musi być bardzo dobrze przemyślany. Dlatego - pamiętając o woli mieszkańców wyrażonej w referendum z 2014 r. - chcemy dysponować wszelkimi możliwymi analizami dotyczącymi takiego rozwiązania - skomentował Majchrowski.
Coraz bliżej metra w Krakowie. Bruksela daje prawie półtora miliona euro.
Komisja Europejska przekazała niemal 1,5 mln euro na opracowanie techniczne pierwszej linii krakowskiego metra. W 2014 roku za budową kolejki zagłosowali w referendum mieszkańcy miasta.
Temat budowy metra w Krakowie od dekad jest poruszany w stolicy Małopolski przez wielu prezydentów, polityków i ekspertów. Dziś plan budowy podziemnej komunikacji staje się coraz bardziej realny.
W połowie kwietnia miasto zamierza ogłosić przetarg na wykonanie studium dla budowy metra w Krakowie, z którego dowiemy się, w jaki sposób powinno ono funkcjonować. – Jak dobrze pójdzie, to gdzieś w lipcu powinniśmy podpisać umowę z wykonawcą – powiedział Dariusz Nowak z Urzędu Miasta Krakowa.
Kraków zamawia studium dla metra. Jest wyczekiwany przetarg.
W Krakowie ruszył wyczekiwany przetarg na opracowanie studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego. Dokument ma dać odpowiedź na pytanie, jaka forma bezkolizyjnego transportu będzie dla Krakowa najlepsza. Studium ma być gotowe przed końcem 2019 r.
10 firm złożyło oferty na studium wykonalności metra w Krakowie.
5 czerwca, otwarto oferty na opracowanie studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. Stolica Małopolski rozważa budowę linii metra.
Łącznie wpłynęło 10 ofert firm i konsorcjów z Austrii, Czech, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Polski na szacunkową wartość realizacji projektu od przeszło 7 mln zł do 29,9 mln zł. Podpisanie umowy z wykonawcą odbędzie się na przełomie lipca i sierpnia, a zakończenie prac nad dokumentem przewidziano do końca 2019 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum