KD od 12.03 podnosi ceny biletów w "Promocji Drezdeńskiej". Na interesującym mnie odcinku JG-Drezno-JG bilet w dwie strony dla 1 osoby drożeje z 74 na 78zł, a grupowy ze 169 na 177zł.
KD tłumaczy podwyżkę dostosowaniem ceny biletu do kursu €. Tylko że od listopada 2016 do marca br. kurs euro spadł. Wg NBP w połowie listopada za 1€ płaciliśmy 4,43zł, a dzisiaj 4,31zł
vvupe, to jest pierwsza podwyżka. Należy więc sprawdzić kurs EURO w dniu wprowadzenia "Promocji drezdeńskiej" i porównać z kursem aktualnym. Wtedy będzie to miarodajne.
Aktualny regulamin "Promocji drezdeńskiej" obowiązuje od 25.04.2016. Kurs sprzedaży EURO w tym dniu wynosił 4,3011 PLN (tabela kursów NBP). Dzisiejszy kurs to 4,3516 PLN.
Niewielki, ale jednak wzrost kursu EURO w tym okresie. Podwyżka cen biletów jest więc uzasadniona. Kwestią dyskusyjną jest wysokość tej podwyżki.
Mam pytanie do obeznanych w temacie - czy w pociągach Wrocław - Drezno na odcinku krajowym obowiązuje taryfa klasy 1 czy też wszystkie miejsca są traktowane jako klasa 2 (tak wynika z rozkładu jazdy)?
w tym pociągu nie ma 1 klasy a miejsca oznaczone pierwszą klasą są tak naprawdę dwójką w Polsce już chyba nie spotkamy jedynki w osobówkach (no chyba że zdeklasowane)
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Jest jak pisze Jerry na odcinku polskim. Przy czym na odcinku niemieckim 1 klasę traktuje się jak drugą, ale można sobie w tej strefie miejsce zarezerwować. I Niemcy czasami korzystają z tego, że do biletu (także miesięcznego) specjalnie dopłacają za rezerwację w quasi 1 klasie. Więc się nie zdziw, jak Niemiec do Ciebie podejdzie, pokaże bilet i wyprosi.
Btw. drużyna KD wsiadająca w Goerlitz robi totalną rozpierduchę. Od Drezna do Goerlitz jedzie tylko maszynista i kierownik pociągu, który to zazwyczaj przebywa z maszynistą lub w przeciwległej kabinie maszynisty (podając informacje np. o skomunikowaniach). Tymczasem KD (nawet do 4-5 osób!) dosłownie wpada do "jedynki" szybko zająć miejsce przed podróżnymi, zajmując najczęściej poczwórne miejsce i wrzucając tabliczkę "przedział konduktorski". Jak ktoś wcześniej usiadł na poczwórnym w jedynce, jest czasami nawet wypraszany. Żenujący spektakl... Nie wyobrażam sobie, żeby niemiecki konduktor wypraszał pasażera, bo sam chce zająć lepsze miejsce.
Wygląda na to, że polskie KD jest bogatsze niż niemiecki Trilex, skoro może sobie pozwolić na tyle osób w drużynie.
sZakOOu, obsługa pociągu to maszynista, kierownik pociągu i konduktor. Pozostali kolejarze to ci, którzy skończyli zmianę i wracają do Legnicy (prawdopodobnie obsługa pociągów Jelenia Góra - Gorlitz). Nie ma w tym nic dziwnego.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
To ci co są po pracy, niech sobie grzecznie gdzieś zajmą miejsce wśród pasażerów. Innym razem we Wrocławiu desiro do Drezna podstawiło się już... ze znajomymi maszynisty/kierpocia, oczywiście siedzącymi w pierwszej klasie. To jest po prostu chamstwo i prywata w KD (którą spotykam dość często, a jeżdżę pociągami na tej trasie już sporadycznie).
sZakOOu, w tym też nie ma nic dziwnego. We Wrocławiu przy Paczkowskiej, gdzie "parkują" składy, są zakłady kolejowe. Kolejarze podjeżdżają sobie po pracy na Dworzec Główny zamiast drałować na nogach. Sama tak robiłam jak pracowałam na kolei.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
dla zainteresowanych tematem połączenia Wrocław-Drezno nawiązuję do wczorajszej frekwencji. Podróżowałem w dniu wczorajszym tzn. 2.12.2017 startując z Leśnicy składem o 6:29. Pociąg przyjechał z Wrocławia Głównego prawie pełny - raptem kilka pojedynczych miejsc siedzących. Na Leśnicy wsiadało kilkanaście osób i część z nich musiało stać. Około 90-95% pasażerów jechało do Drezna, często w kilkuosobowych grupach.
Podróż powrotna o 18:08 podróżni ściśnięci jak sardynki. Jeśli ktoś nie przyszedł 25 minut przed odjazdem nie mógł już liczyć na miejsce siedzące. Niemcy jadący do Bautzen i Görlitz zaskoczeni i nie zadowoleni z obłożenia składu.
Jak widać pociąg okazał się konkurencyjny dla wielu połączeń autobusowych kursujących w grudniu na drezdeński jarmark świąteczny z Wrocławia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum