Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
KM kupują lokomotywy i wagony piętrowe
Autor Wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 31-07-2013, 20:42   KM kupują lokomotywy i wagony piętrowe Odpowiedz z cytatem

Koleje Mazowieckie zamawiają piętrusy

Koleje Mazowieckie ogłosiły długo oczekiwany przetarg na dostawę 22 fabrycznie nowych wagonów piętrowych oraz 2 lokomotyw elektrycznych przeznaczonych do składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych typu push-pull. Tabor ma zostać dostarczony do końca maja 2015 r.

Koleje Mazowieckie już od dwóch lat mówiły o potrzebie dokupienia wagonów piętrowych. Obecnie przewoźnik posiada 37 wagonów tego typu (w tym 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw przystosowanych do prowadzenia składów zmiennokierunkowych. Producentem zarówno wagonów, jak i lokomotyw jest kanadyjski Bombardier Transportation.

W marcu tego roku spółce udało się w końcu wpisać projekt na listę Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, co oznacza, że ma on zapewnione dofinansowanie ze środków unijnych. UE dopłaci do niego ponad 128 mln zł przy całkowitej wartości zamówienia szacowanej na ponad 267 mln zł.

Zamówienie obejmuje dostawę dwudziestu fabrycznie nowych wagonów piętrowych środkowych oraz dwóch wagonów piętrowych sterowniczych, a także dwóch dwukabinowych lokomotyw elektrycznych oraz świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych przez okres 4 lat, licząc od daty przekazania każdego pojazdu. Zwycięzca przetargu będzie także zobowiązany do dostarczenia Kolejom Mazowieckim pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenia pracowników samorządowego przewoźnika.

Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95, a współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97.

Przy ocenie ofert brane będą cztery kryteria: cena (70 proc. wagi), termin dostawy ostatniego pojazdu kolejowego (15 proc. wagi), współczynnik niezawodności (10 proc. wagi) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi). Koleje Mazowieckie zastrzegły sobie możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 proc. wartości zamówienia podstawowego.

Koleje Mazowieckie wymagą od stron zainteresowanych udziałem w postepowaniu wpłacenia wadium w wysokości 800 tys. euro. Oferty można składać do 29 sierpnia tego roku.

Źródło: Rynek Kolejowy

Papierkologia na stronie przewoźnika:

http://mazowieckie.com.pl/przetargi-biezace/akcja,podglad,id,220.html

Żeby nie było tak różowo - odwołanie Pesy:

http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2013_07/1d72bc919955d2ba3e7a66e77d353919.pdf

W skrócie - chcą żeby w zamówieniu na loki i wagony zamawiający w doświadczeniu nie mógł wymagać ... loków i wagonów.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 16-08-2013, 08:38    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o lokomotywy to zapewne KMy zakupią dodatkowe loki od Bombardiera choć można byłoby pofantazjować i kupić te dwie lokomotywy od PESY .. (Gama) i usprawnić połączenie od Nasielska przez Sierpc do Płocka Smile (W chwili obecnej jeździ tylko "Mazovia" - KME3 ) Skróciłby sie czas podróży w ten sposób.. KMy mogłyby sie również pokusić o reaktywację połączenie z Nasielska do Torunia Wschodniego(Skład SU45 plus dwie Bipy) robiąc przy tym niewielką konkurencję Arrivie.. Pomarzyć sobie można Smile ..Jeśli chodzi o kwestię z wagonami to będzie troche trudniej.. z tego co przeczytałem Bombardier tych modeli, które posiadają KMy już nie produkuje..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-10-2013, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj otwarcie ofert, sam czekam z niecierpliwością, kto ostatecznie złożył ofertę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 16-10-2013, 15:57    Odpowiedz z cytatem

A to ci niespodzianka:

Nie było chętnych na dostawę piętrusów dla Kolei Mazowieckich

Pomimo wielu zapytań potencjalnych wykonawców, nie wpłynęła żadna oferta na dostawę piętrowych pociągów dla spółki Koleje Mazowieckie. Przewoźnik miał w planach zakup 22 wagonów i dwóch lokomotyw. Przetarg na zakup taboru ogłoszono w połowie lipca.

Data otwarcia ofert zaplanowana na dziś była drugim terminem, wyznaczonym po licznych zapytaniach potencjalnych oferentów i po odwołaniu Pesy do Krajowej Izby Odwoławczej. Pierwotnie oferty miały być otwarte 29 sierpnia. W toku modyfikacji SIWZ-u i ogłoszenia o zamówieniu pojawiła się informacja, że przetarg zostanie zrealizowany tylko w wypadku uzyskania przez zamawiającego unijnej dotacji, o którą starają się Koleje Mazowieckie.

Zamówienie KM obejmowało dostawę dwudziestu nowych wagonów piętrowych środkowych oraz dwóch wagonów piętrowych sterowniczych. Przetarg obejmował także dostawę dwóch dwukabinowych lokomotyw elektrycznych pracujących w systemie push-pull. W ramach umowy wykonawca miał również świadczyć usługi serwisowe dla dostarczonych pojazdów kolejowych przez okres 4 lat.

Na razie nie ma jeszcze informacji, czy i ewentualnie kiedy postępowanie zostanie powtórzone.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-10-2013, 17:34    Odpowiedz z cytatem

No właśnie w pytaniach i odpowiedziach, które opublikowano około 2 tygodnie temu było dużo pytań o typy i ilość biletomatów, maszyn z przekąskami oraz np. typem sprzętu GSM, jaki chce zamontować Zamawiający. Odpowiedzi były takie, że jeszcze nie wybrał, w wiele kwestii pozostawiono po stronie Wykonawcy. Przypuszczam, że dla Bombardiera stała się to niezbyt interesująca inwestycja, ale dlaczego Skoda nie spróbowała? Bo PESA to typowo - chcielibyśmy, ale Wy nas nie chcecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 17-10-2013, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Bo Skoda jest jeszcze "gorsza" niż Pesa i Bombardier - musi mieć wszystko pod siebie żeby złożyć ofertę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-10-2013, 15:07    Odpowiedz z cytatem

To jest właśnie przykład producenta "narodowego", który nie musiał walczyć o rynek. Słabo u nich z konkurencyjnością, ale mają swoje rynki, na których się zakorzenili i dzięki temu mieli możliwość dopracowania produktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ikarek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Kwi 2013
Skąd: Bytom

PostWysłany: 02-11-2013, 17:00    Odpowiedz z cytatem

A ja jestem ciekawy, dlaczego tak się uparli na te "puszpule", zamiast na zwykłe piętrowe EZT. Przecież można je zamawiać w różnych wersjach, tzn. o różnej długości. Są dwu, trzy, a nawet sześcioczłonowe. Np. takie, które z powodzeniem rozładowałyby tłok na linii grodziskiej:

http://www.youtube.com/watch?v=SbkAfswutFY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 02-11-2013, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem dlatego, że już takie rozwiązanie mają i widocznie im pasuje.
Poza tym, EZT-ami nie dopasujesz tak łatwo długości składu, a push-pulle jeździły w zestawieniach zarówno 3-wagonowych, jak też 7-wagonowych z dwoma wagonami sterowniczymi, np. do zwiększenia ilości miejsc na rowery. Nasz rynek przewozowy nie jest jeszcze tak ustabilizowany, by można kupić takie składy tylko na konkretną linię z góry przewidywalną długością składu.
Dodatkowym elementem działającym na korzyść jest możliwość wypuszczenia takiego składu na trasę, na której istnieje tymczasowa potrzeba zwiększenia pojemności składów, np. podczas remontów. Zamiast składy 3xEZT, który nie wszędzie może się zmieścić można da push-pulla o takiej długości, jaka jest potrzebna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-10-2018, 16:30    Odpowiedz z cytatem

Koleje Mazowieckie celują w piętrowe ezt-y.

Koleje Mazowieckie myślą o zakupie nowego taboru, nieeksploatowanego jeszcze przez żadnego przewoźnika w Polsce. W perspektywie roku 2025 myślimy o zakupie piętrowych ezt-ów – powiedział dziś na Kongresie Transportu Publicznego członek zarządu Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda. Taki ruch przewoźnika jest podyktowany wyczerpaną już przepustowością linii w Warszawie.

Więcej:

http://inforail.pl/koleje-mazowieckie-celuja-w-pietrowe-ezt-y_more_109088.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl