Warszawa nie zgodzi się na zamknięcie na raz dwóch linii średnicowych.
PKP PLK przygotowują się do wielkiego remontu linii średnicowej w Warszawie. Jeden z rozważanych wariantów zakłada zamknięcie torów podmiejskich i dalekobieżnych w jednym czasie. – Absolutnie, postawię weto. Przebudowa dwóch linii średnicowych na raz będzie oznaczała totalny paraliż – mówi zdecydowanie Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Warszawa. Niedokończona koncepcja Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Trwa kolejna, trzecia, duża przebudowa stołecznej linii średnicowej, najważniejszego „nerwu” Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK). Plany były imponujące, zarówno po wojnie, jak i przed nią.
Może zabrzmi to niewiarygodnie, ale w historii WWK jest to jakby następny etap realizujący plany, których rodowód sięga… końca XIX w., a dokładnie lat 1895-1902, gdy powstała koncepcja budowy linii średnicowej w Warszawie. A właściwie całego systemu obwodowych i miejskich linii kolejowych dla przewozu towarów i pasażerów, z czego najważniejszym był przewóz towarów, zwłaszcza o znaczeniu wojskowym w granicach Twierdzy Warszawa. Rok później, w 1903 r., plany doprecyzowano i dodatkowo zaplanowano także budowę I linii metra, a właściwie wówczas jeszcze – szybkiej kolei miejskiej biegnącej w poziomie ziemi i w płytkim tunelu od Ogrodu Saskiego do pl. Unii Lubelskiej, równolegle do osi Marszałkowskiej. Linia miała łączyć się z linią nr 2 od planowanego Dw. Szmulki przez Dw. Wileński do Dw. Czyste.
Warszawa: Perony linii obwodowej niemal gotowe, gorzej z resztą.
Widać już pełny, docelowy kształt peronu 8 Warszawy Zachodniej oraz pozostałych przebudowywanych i powstających przystanków linii obwodowej – Wola, Młynów i Koło.
PKP PLK szykują się do generalnego remontu warszawskiej linii średnicowej, który ze względu na swoją ogromną skalę prac porównywalny jest niemal do budowy od podstaw warszawskiego węzła kolejowego (WWK) w latach 30. XX w. Szczególnie centralnego odcinka tzw. linii średnicowej łącznie z kolejowymi wiaduktami i mostem średnicowym nad Wisłą.
Od 21 października pojedziemy pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększy się komfort podróży w aglomeracji. Cztery nowoczesne przystanki z windami oraz infokioskami, a także 2 dodatkowe kładki zapewnią lepszy dostęp do kolei. Wartość inwestycji to 196 mln zł (brutto).
Od 21 października pojedziemy pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej.
Raz na pół godziny. I niedługo tę linię zamkną na nowo bo będą budować planowaną ale opóźnioną stację Warszawa Powązki. Prace te przeciągną się do 2019 r. i wymagają zamykania torów.
Warszawa Bracka – nowy przystanek na linii średnicowej. Teraz albo nigdy.
Linia średnicowa przejdzie kapitalny remont. Taka okazja zdarza się raz na kilkadziesiąt lat. Miasto Jest Nasze podkreśla, że nie można jej zmarnować, i postuluje budowę brakującego przystanku kolejowego między Centrum i Powiślem.
Przebudowa linii średnicowej. Plac miejski na Ochocie, bez nowych przejazdów na Wolę.
Dużym wyzwaniem komunikacyjnym i logistycznym w stolicy będzie szykowana przez PKP PLK przebudowa linii średnicowej. Skoordynowana z nią musi być budowa nowego wiaduktu w ciągu Towarowej, z którym z kolei powiązana jest rozbudowa układu torów tramwajowych. Wbrew pojawiającym się propozycjom miejskich aktywistów, nie ma szans ani możliwości na budowę nowych przystanków na linii średnicowej, nie powstaną też dodatkowe przejazdy (ulice) między Wolą a Ochotą. Przystanek Ochota zostaje w swoim miejscu, choć peron z częścią torów zostanie przesunięty nieznacznie na północ, a przy pl. Zawiszy nad torami powstanie plac miejski – to tylko część kluczowych ustaleń przekazanych przez miasto i kolejarzy podczas wczorajszej debaty ZDG TOR i Wspólnej Woli o transporcie na tzw. bliskiej Woli.
Warszawskie stacje kolejowe zamknięte w najbliższy weekend.
Ze względu na prace modernizacyjne prowadzone w dniach 22-25 marca będzie wstrzymany ruch pociągów pomiędzy stacjami Warszawa Praga i Warszawa Gdańska - poinformowały w środę Koleje Mazowieckie. Pociągi będą kierowane do stacji Warszawa Wschodnia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum