Wysłany: 10-11-2017, 10:50 [Wrocław] Budowa linii tramwajowych
Na początku przyszłego roku rozpocznie się budowa linii tramwajowej na Popowice. Pasażerowie będą mogli skorzystać z 9 przystanków i dwóch węzłów przesiadkowych. Torowisko będzie miało 3,8 km długości i będzie alternatywą dla torowiska na ul. Legnickiej.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły w sobotę przetarg na budowę trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Budowa linii ma zakończyć się we wrześniu 2020 r. Wzdłuż linii powstanie też trasa autobusowa i ścieżka rowerowa.
Trasa tramwajowa na Nowy Dwór będzie miała 7 kilometrów. Będzie prowadziła od placu Orląt Lwowskich wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej, do skrzyżowania z ul. Rogowską. Jest już gotowy projekt tego fragmentu trasy. Drugą częścią inwestycji będzie budowa torowiska na ul. Rogowskiej, od skrzyżowania ze Strzegomską do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
Tramwajem z centrum na Nowy Dwór w 20 minut. Oto trasa.
Trasa tramwajowa na Nowy Dwór będzie miała 7 kilometrów długości. Rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, poprowadzi wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej, do skrzyżowania z ul. Rogowską.
Aż do końca 2020 r. potrwa opracowywanie projektu przebudowy ul. Maślickiej i torowiska tramwajowego, które będzie przez nią przebiegało. Nie oznacza to jednak, że za 2,5 roku pojedziemy tramwajem na Maślice, bo to tylko połowa planowanej trasy. W dalszym ciągu trzeba będzie opracować projekt drugiego odcinka, a potem wybudować tory.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nowe linie tramwajowe za drogie, Wrocław szuka pieniędzy. Może Unia dołoży?
Wrocław ma problemy z tramwajowymi inwestycjami. W przetargu dotyczącym budowy linii tramwajowej na Popowice najniższa oferta jest o 123 mln zł droższa, od tego co planowało wydać miasto. Natomiast nikt się nie zgłosił w przetargu na wykonawcę budowy linii tramwajowej na Nowy Dwór. Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia uspokaja jednak i mówi, że miasto nie ma zamiaru rezygnować z tych inwestycji.
Wiemy, kiedy ma pojechać tramwaj na Popowice. Inwestycję podzielono na dwa etapy.
Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice, która zacznie się przy skrzyżowaniu ulicy Długiej obok Tesco. Do 2020 r. powstanie trasa do ulicy Starogroblowej przy Politechnice Wrocławskiej. Drugi etap budowy potrwa do 2021 r. Miasto przyznaje też, że brakuje 120 mln zł na tę inwestycję, bo wzrosły ceny.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej na Jagodno wraz z uzyskaniem wszelkich pozwoleń. Na wykonanie tego zamówienia przeznaczono 14 miesięcy. Wrocław zakłada, że inwestycja zostanie zrealizowana do 2022 r.
Tramwaj na Nowy Dwór podzielony na… 22 części. Rusza przetarg
Zgodnie z zapowiedziami Wrocław rozpisał nowy przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Inwestycję podzielono na aż 22 części, by umożliwić udział mniejszym firmom i zaradzić tym samym sytuacji na rynku związanej z brakiem ofert bądź ze zbyt wysokimi cenami.
Wrocław: Pięciu chętnych na zaprojektowanie tramwaju na Jagodno.
Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na Jagodno wraz z uzyskaniem wszelkich pozwoleń. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów, które zaoferowały kwoty w przedziale 0,8–2,5 mln zł brutto. Wrocław zakłada, że inwestycja zostanie zrealizowana do 2022 r.
Tramwaj na Popowice po wydzieleniu fragmentu trasy nadal drogi.
Przetarg na mniejszą część trasy tramwajowej na Popowice nie przynosi jak na razie korzystnych dla Wrocławia rozwiązań. Najtańsza oferta o 36 mln zł przekracza budżet w wysokości 86 mln zł, przy czym większe dysproporcje w cenie występują w miejskiej, a nie kolejowej części inwestycji.
Wrocław, wspólnie z PKP PLK, organizował już dwa przetargi na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu Popowickiej, Strogroblowej i Długiej na odcinku od Milenijnej do Jagiełły. Elementem inwestycji jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz nowego przystanku Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą. Postępowania zakończyły się fiaskiem – oferty w obydwu postępowaniach znacząco przekraczały budżet.
Tramwaj na Nowy Dwór za drogi. Urzędnikom popsuły się kalkulatory?
Kolejne fiasko w przetargu na budowę trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Choć miasto za budowę 7-kilometrowego odcinka zamierza przeznaczyć 230 mln zł, pieniędzy w tej chwili nie starczy nawet na połowę inwestycji. Brakuje też chętnych do budowy dwóch z czterech odcinków torowiska.
Do Wysokiej, a nie tylko do pętli przy ul. Zwycięskiej, poprowadzi nowa linia tramwajowa. Gminy Wrocław i Kobierzyce podpisały list intencyjny w tej sprawie. Budowa trasy tramwajowej ma kosztować ok. 90 mln zł. Jak obiecał odchodzący prezydent Rafał Dutkiewicz, tramwaje do Wysokiej dojadą w 2022 r. To jedyne konkrety, bo choć o chęci współfinansowania tramwaju przez gminę Kobierzyce wiadomo od początku roku, na razie nie jest znana ani dokładna trasa, ani kto i w jakim stopniu za nią zapłaci.
Tramwaj jednak pojedzie na Nowy Dwór? Jest nowy przetarg, ale nie na torowisko
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły kolejny przetarg na budowę linii tramwajowej na Nowy Dwór. Tym razem urzędnicy podzielili inwestycję na osiem mniejszych i niezależnych zadań. Niestety, w tym przetargu nie zostało ujęte najważniejsze zadanie, czyli budowa torowiska od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej.
Wrocław: Przetarg na tramwaj przez Popowice rozstrzygnięty
Do trzech razy sztuka i wreszcie się udało. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu budowy trasy tramwajowej na wrocławskich Popowicach. Została nim firma Budimex, co było do przewidzenia, ponieważ jej oferta była najtańsza.
Tramwaj na Nowy Dwór za drogi. Pieniędzy wystarczy tylko na wycinkę drzew
Wszystko wskazuje na to, że na razie nie ruszy budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. Kolejny przetarg nie przyniósł pozytywnego rezultatu. Choć urzędnicy podzielili inwestycję na osiem odrębnych zadań, pieniędzy wystarczy jedynie na wycinkę drzew. Oferty na pozostałe części inwestycji przekroczyły budżet nawet dziesięciokrotnie. W przetargu nie zostało ujęte też najważniejsze zadanie, czyli budowa torowiska tramwajowego od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum