Budowa nowego peronu nr 6 rozpocznie się w tym tygodniu na stacji Wrocław Główny. Inwestycja o wartości ponad 7 mln zł zakończy się w połowie przyszłego roku. Jak poinformował w środę Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK, nowy peron na wrocławskim Dworcu Główny PKP będzie miał 200 metrów długości.
Trwa remont na Dworcu Głównym. Nowy peron będzie gotowy jesienią
Do jesieni potrwa przebudowa peronu szóstego na wrocławskim Dworcu Głównym. Pociągi nie zatrzymują się przy nim od Euro 2012. Uruchomienie peronu jest jednak niezbędne, bo dworzec robi się za ciasny dla coraz większej liczby pociągów, które muszą stać w korku na estakadzie, aby wjechać na perony.
Swoją drogą ciekawe, czy w dalszej perspektywie nie dałoby się przebudować peronów pocztowych na potrzeby ruchu regionalnego w kierunku Opola. Dzisiaj są one chyba nieużywane, albo w śladowym stopniu.
Również nad tym myślałem i uważam, że jest to nieuniknione. Pociągi regionalne jadące od strony Opola/Strzelina/w przyszłości Sobóki kończące bieg we Wrocławiu powinny wjeżdżać właśnie na grupę pocztową. Jest tam mnóstwo niewykorzystanej przestrzeni. Dzięki temu odkorkuje się nieco Główny dla pociągów przelotowych lub wjeżdżających od strony zachodniej.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Oprócz dostępności krawędzi peronowych sporą rolą w eliminowaniu "korków" przed wjazdem na Wrocław Główny mają też dyspozytorzy układający drogę przebiegu.
Mam tu na myśli kierowanie pociągów po odpowiednim torze po estakadzie z Wrocławia Głównego do PO Grabisznyn, tak aby pociągi jadące od strony np. Muchoboru nie musiały stać przed semaforem na ogródkach, tylko wykorzystując przebudowany układ rozjazdów na Grabiszynie mogły bezkolizyjne wjeżdżać na estakadę*.
*z wyjątkiem rzeczywistej w danej chwili kumulacji pociągów.
Obecnie obowiązujący termin zakończenia umowy z wykonawcą robót, dotyczącej budowy peronu 6 na dworcu Wrocław Główny to 30 listopada 2019 roku – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Dworzec Główny we Wrocławiu się rozbudowuje. Będzie szósty peron
Wejście od ul. Suchej i od głównego przejścia na perony, 200 m długości, monitoring i jeden tor. Przebudowany peron szósty - z kilkumiesięcznym opóźnieniem – ruszy w tym roku. Ma umożliwić kolei uruchomienie nowych połączeń aglomeracyjnych.
Nowy peron na Wrocławiu Głównym. Ma być gotowy za kilka tygodni
Na budowanym szóstym peronie stacji Wrocław Główny kończy się montaż zadaszenia nad schodami. Zamontowana jest winda. Będzie system informacji wizualnej oraz nagłośnienie. Z peronu podróżni skorzystają w styczniu - informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy peron na Dworcu Głównym prawie gotowy. Już tam byliśmy, wiemy kiedy otwarcie
To już ostatnie prace wykończeniowe przy nowym 6 peronie na wrocławskim Dworcu Głównym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ułatwi obsługę podróżnych na bardzo ruchliwej, największej dolnośląskiej stacji. Z nowego peronu skorzystają głównie pasażerowie pociągów obsługujących lokalne połączenia. Otwarcie zaplanowano na koniec stycznia. Nie ma jeszcze dokładnej daty dziennej, ale niewykluczone, że będzie to piątek - 31 stycznia. W ostatni piątek trwało tam montowanie szyb na konstrukcji zadaszenia nowej klatki schodowej. Do zamontowania pozostają jeszcze m.in. elektroniczne tablice informacyjne.
Remont na Dworcu Głównym trwa. Peron 6 będzie uruchomiony z opóźnieniem
Remont peronu 6 to odpowiedź na coraz większy ruch odbywający się na największym dworcu we Wrocławiu. Nie udało się zakończyć prac w dwóch pierwszych terminach. Teraz spółka kolejowa podała, że pasażerowie zaczną korzystać z peronu wraz z nadejściem nowego rozkładu jazdy w marcu.
Pasażerowie na stacji Wrocław Główny od 15 marca skorzystają z nowego peronu nr 6. Winda, informacje na wyświetlaczach, dogodne dojścia od strony dworca autobusowego i przystanków komunikacji miejskiej ułatwią podróże koleją. Inwestycja za 8,4 mln zł wykonana została ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i budżetowych.
Pasażerowie Dworca Wrocław Główny mogą już korzystać z nowego peronu. Został on wybudowany od strony ulicy Suchej i choć dostosowany jest do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, to ze względu na usytuowanie będzie przeznaczony przede wszystkim dla pasażerów pociągów aglomeracyjnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum