Władze Warszawy: Budowa metra jest zabezpieczona. Astaldi skupia się na wysoko wyspecjalizowanych pracach.
W związku z zerwaniem przez Astaldi dwóch kontaktów kolejowych PKP PLK pojawiają się pytania o dalszy los rozbudowy warszawskiego metra. Jednak zarówno przedstawiciele miasta, jak i wykonawcy uspokajają. – Nasze inwestycje są realizowane zgodnie z planem – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Wystąpiliśmy o szczegółowe wyjaśnienie sytuacji konsorcjum. Kolejne umowy podpiszemy po otrzymaniu odpowiedzi oraz złożeniu gwarancji dobrego wykonania – dodaje Jerzy Lejk, prezes Metra.
Pekao blokuje konto Astaldi. "Z tego może być międzynarodowy skandal".
Bank Pekao SA zablokował konto firmy Astaldi, na które wpływały pieniądze za budowę drugiej linii warszawskiego metra. - To oznacza de facto wstrzymanie prac - mówią nieoficjalnie pracownicy włoskiej firmy.
Rozbudowa II linii metra na wschód nie zwalnia tempa. Dobiegają tam końca niezwykle ważne prace torowe. Wykonawca właśnie zakończył betonowanie toru prawego. Trwają prace na torze lewym, gdzie pozostało do ukończenia jeszcze 600 metrów torowiska. W połowie zaawansowane są prace przy układaniu szyny prądowej.
Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac przy budowie odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. – Przed końcem listopada powinniśmy uzgodnić projekty organizacji ruchu, a w grudniu rozpoczną się prace przy przekładkach sieci kolidujących z budową – zapowiada Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gulermak.
Metro przez Bemowo na Karolin: Umowa podpisana, finisz prac w 2022 r.
Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi przedostatnią umowę na rozbudowę II linii metra. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i zbudowanie odcinka od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz ze stacją techniczno-postojową. Prace zakończą się w IV kwartale 2022 r.
Za trzy lata pociągi metra dojadą do stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich - przewiduje podpisana ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra. Kontrakt wart jest ponad 959 mln zł. Dla obu stacji i łączących je tuneli zostały już wydane pozwolenia na budowę.
Podczas budowy warszawskiego metra znaleziono kości mamuta. Zapewne obok znajdował się szkielet wojownika Wielkiej Lechii, ale tego już opinii publicznej nie podano.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Pierwszy odcinek torowy na budowie II linii metra na Woli.
Trwają pierwsze prace torowe w tunelach budowanej II linii metra na Woli. Na około 100 metrowym odcinku prawego tunelu pomiędzy stacją C07 Młynów a stacją C06 Ks. Janusza ułożona została wibroizolacja oraz zbrojenie podtorza, a w ciągu najbliższych kilku dni przeprowadzone będzie betonowanie, aby uzyskać właściwą formę podbudowy torowiska. Szyny, po których będą w przyszłości jeździły pociągi, czekają już na stacji Młynów, aby przetransportować je na właściwe miejsce.
Metro na Bródno i Bemowo: Dlaczego tak długo trwa rozpoczęcie budowy?
Proces zatwierdzania i opiniowania organizacji ruchu przy kolejnych odcinkach II linii metra – na Bródno i Bemowo – zajmuje więcej czasu niż przy wcześniejszych odcinkach na Wolę i Targówek. – To bardzo poważny i złożony proces. Wyciągamy wnioski z poprzednich odcinków i utrudnień, które te budowy generowały – mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Rzecznik niejakiego Trzaskowskiego – Kamil Dąbrowa z dumą doniósł, że druga linia metra dotarła na Brudno. Konkretnie na stację „Trocka”. Fantastyczna wiadomość. Ale jak widać rzecznik obecnej ekipy stołecznego Ratusza nie musi wiedzieć, że w Warszawie jest Bródno, nie Brudno, a metro tam nie dociera, bo stacja „Trocka” jest na Targówku... To są właśnie te detale, które pokazują jak bardzo ta banda zainteresowana jest miastem, w którym rządzi.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Metro na Bródno i Bemowo: Dlaczego tak długo trwa rozpoczęcie budowy?
Proces zatwierdzania i opiniowania organizacji ruchu przy kolejnych odcinkach II linii metra – na Bródno i Bemowo – zajmuje więcej czasu niż przy wcześniejszych odcinkach na Wolę i Targówek. – To bardzo poważny i złożony proces. Wyciągamy wnioski z poprzednich odcinków i utrudnień, które te budowy generowały – mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.
W Warszawie dostrzeżono problem. Dostrzeżono problem, o którym większość użytkowników metra mówiła od dnia otwarcia drugiej linii. Reszta dowiedziała się w ciągu tygodnia. Konkretnie to odkryto, że przejście pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska na przecięciu linii jest za wąskie i przez to niebezpieczne. Serdecznie władzom miasta gratuluję spostrzegawczości! Zajęło im to 4 lata. A wystarczyło raz przejechać w godzinach szczytu jak ja to niedawno uczyniłam.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Brak decyzji ws. Górczewskiej wydłuży budowę metra na Woli?
Stołeczni urzędnicy nie podjęli jeszcze decyzji co do kształtu ulicy Górczewskiej na budowanym odcinku II linii metra na Woli do stacji Księcia Janusza. Według naszych informacji brak decyzji bądź konieczność przeprojektowania ulicy może stanowić dla wykonawcy pretekst do wystąpienia z roszczeniem czasowym, co stawia listopadowy termin zakończenia prac pod dużym znakiem zapytania.
Pociąg na nowym odcinku metra już jeździ - informuje Metro Warszawskie. Ale od razu studzi ewentualny entuzjazm: - Wprawdzie nie zabiera pasażerów, ale zbiera cenne dane.
- Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami. Przed odebraniem nowego odcinka metra trzeba się upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecnie wykonawca testuje dwa kluczowe systemy - sterowania ruchem oraz pożarowy - poinformowała Anna Bartoń, rzeczniczka Warszawskiego Metra.
"Budowa skończona". Warszawskie metro dłuższe o trzy stacje
„Potwierdzam zakończenie prac” to fragment ostatniego wpisu w jednym z dzienników budowy wschodniego odcinka II linii metra w Warszawie. Wykonawca przekazał do stołecznego ratusza komplet dokumentów niezbędnych do wykonania odbiorów i uruchomienia linii M2 od stacji Szwedzka, przez Targówek Mieszkaniowy do stacji Trocka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum