Wspólny Bilet. Dlaczego minimalny czas przesiadki to 10 minut?
Dlaczego, gdy zechcemy kupić bilet na dwóch (i więcej) przewoźników, to w ramach oferty „Wspólny Bilet” możemy to zrobić tylko wtedy, gdy czas na przesiadkę wynosi aż 10 minut? Tę kwestię wyjaśnia PKP SA.
To, że Wspólny Bilet otrzymamy w kasie na połączenie z przesiadką tylko wtedy, kiedy czas od rozkładowego przyjazdu pierwszego pociągu do stacji przesiadkowej będzie większy lub równy 10 minutom od odjazdu następnego, jest mocno krytykowane, jako największa wada oferty. Kasjerki (na razie bilet jest dostępny głównie w kasach) nie mogą wręcz sprzedać Wspólnego Biletu, jeśli czas na przesiadkę jest mniejszy. Wówczas mogą sprzedać wyłącznie bilety na starych zasadach, czyli sprzedając dwa oddzielne blankiety, na dwóch różnych przewoźników.
Koleje Śląskie przystąpią do Wspólnego Biletu, inicjatywy rozwijanej przez spółki z grupy PKP, do której włączyli się już niektórzy inni przewoźnicy samorządowi - zdecydował zarząd województwa śląskiego. Jak wynika z informacji urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego, przedstawiciele Kolei Śląskich podpisali już porozumienie dot. Wspólnego Biletu z pozostałymi przewoźnikami kolejowymi.
Od 20 grudnia Wspólny Bilet obowiązuje także w Kolejach Małopolskich. To drugi obok Przewozów Regionalnych przewoźnik obsługujący regionalne i aglomeracyjne połączenia kolejowe w Małopolsce.
Co by nie robili to i tak kolej jest niekonkurencyjna do transportu samochodowego, porównując przejazdy co najmniej 2 osób. Im więcej osób tym bardziej przejazd koleją wypada niekorzystnie. Pasażerscy przewoźnicy kolejowi musieliby wprowadzić ulgi handlowe dla osób podróżujących powyżej 1 pasażera. Nie mam tu na myśli jakiś podróży rodzinnych.
Wspólny Bilet w internecie. Później i bez Arrivy i Kolei Mazowieckich?
Dolnośląska posłanka Zofia Czernow, znana ze swojego zaangażowanie o reaktywację pociągów na linii kolejowej Jelenia Góra – Lwówek Śląski, zapytała Ministerstwo Infrastruktury o termin pełnego wdrożenia Wspólnego Biletu. Odpowiedź Andrzeja Bittela, podsekretarza stanu w MI, jest nieco zaskakująca.
"Miesiąc po wprowadzeniu oferty "Wspólny bilet" chciałem kupić taki bilet na przejazd z Kostrzyna do Bydgoszczy na dzień 09.01.2019r. Wyjazd z Kostrzyna pociągiem Regio o godzinie 13:44, przyjazd do Gorzowa Wlkp. 14:22 i przesiadka na IC "Gałczyński" odjazd 15:40 do Poznania przyjazd 17:53, następnie z Poznania o 19:23 TLK "Pomorzanin" do Bydgoszczy. Niestety mimo, ze kasjerka chciała choć trochę jej się geograficznie myliło i usiłowała mi wcisnąć przejazd IC 55 to "Wspólnego biletu" nie udało się kupić. Zanim włączyłem dyktafon kasjerka twierdziła, że w Kostrzynie maja inny system i takich biletów w ogóle nie ma, później na szczęście jej się przypomniało i poszła na zaplecze po korespondencję z wytycznymi do ww oferty i stwierdziła, że ma mieć dopiero szkolenie hmmm miesiąc po wprowadzeniu oferty ??? Poza tym przecież kiedyś już były bilety kombinowane ( dawna oferta 901 )"
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jak chcą wspólny bilet to osoba jest obsługiwana 15 min i niestety dostaje bilet oddzielny. Ogólnie wspólny bilet nie istnieje w tym momencie. Spólki przewoźników nie są na to przygotowane. Kasjerki tym bardziej
Nie na każde połączenie da się Wspólny Bilet wystawić. Czasem nie ma nawet sensu próbować, bo może się okazać, że system pokaże, że od WB tańszy wyjdzie Pakiet Podróżnika — a więc bilet wybitnie nieczytelny i przysparzający kłopotów. Wtedy wydruk odrębnych biletów jest „mniejszym złem”. Cena ta sama, ogólna przejrzystość większa i nie ma takich problemów przy zwrocie/wymianie.
Ogólnie wystawienie WB nie jest trudne, jeśli da się znaleźć żądane połączenie przez wyszukiwarkę „wmontowaną" w system kasy. Z rozkładu jazdy same zaciągają się numery pociągów, godziny wyjazdów i przyjazdów. Trzeba tylko wytrasować pociągi, by zgadzał się kilometraż.
Ale faktycznie, projekt wdrażano na szybko, niemal w tajemnicy. Szkolenia kasjerskie na szybko, przynajmniej w kasach własnych. W kasach agencyjnych, ciężko stwierdzić. Ten pośpiech na pewno nie wpłynął dobrze na przygotowanie do wystawiania WB.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Chcę przejechać się z Zielonej Góry do Szklarskiej Poręby przez Wrocław korzystając z usług Przewozów Regionalnych oraz Kolei Dolnośląskich. Orientujecie się czy jest możliwość kupna jednego biletu czy będę musiał kupić bilety na dwa osobne połączenia?
PKP Informatyka: Podróżnych nie interesują kolory pociągów.
– „Wspólny Bilet” to wbrew pozorom niełatwy projekt. Wymagał uzgodnień formalnych na wielu szczeblach, przede wszystkim pomiędzy przewoźnikami kolejowymi – mówi Jakub Prusik, p.o. prezes PKP Informatyka. Spółka zmierza do budowy nowego systemu sprzedaży i rezerwacji biletów w miejsce rozwiązań opartych o Kurs90.
Czy wspólny bilet to początek konsolidacji kolei w Polsce?
Kiedyś kupowało się bilet na pociąg i jechało gdzie trzeba. Był jeden przewoźnik i jeden dystrybutor biletów – PKP. Do tej pory mimo zdywersyfikowanego rynku przewozów pasażerskich słowa PKP i pociąg to prawie synonimy. Z reszta nie jedyne, moi znajomi starszej daty mówią, że aby zatankować paliwo jadą na „cepeen” bez względu na to jakiego operatora jest to stacja benzynowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum