Hyperloop to najgorętszy transportowy temat od kilku lat. Od momentu, gdy miliarder Elon Musk rzucił pomysł połączenia Los Angeles i San Francisco, nowego rodzaju środkiem transportu, w którym kapsuły poruszałyby się wewnątrz hermetycznie zamkniętej rury. Musk ogłosił też konkurs na projekt kapsuły, w której zamykaliby się pasażerowie i śmigali w wybranym przez siebie kierunku. Dziś kapsuły już są. Zarówno budowane przez studentów w kolejnej już edycji wspomnianego konkursu, jak i testowane przez prywatne firmy, które w przyszłości chcą na hyperloopie zarabiać.
Rząd przygotował koncepcję połączenia Warszawy i Łodzi z lotniskiem, którego nie ma, środkiem transportu, który nie istnieje
[ Dodano: 16 Luty 2018, 09:23 ]
Aleksander Janiszewski, ekspert Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego:
Cytat:
Polska przy swojej powierzchni i odległościach między aglomeracjami nie powinna pretendować do realizacji Hyperloop. To kolejny aberracyjny pomysł w dziedzinie transportu jak idea budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, czy miliona samochodów elektrycznych.
Ukraiński minister zapowiada budowę platformy testowej Hyperloop.
Na Ukrainie powstanie platforma testowa superszybkiego transportu naziemnego Hyperloop – zapowiedział w czwartek minister infrastruktury tego kraju Wołodymyr Omelan. Platforma będzie ulokowana w mieście Dniepr (d. Dniepropietrowsk).
Pomysł na kolejkę Hyperloop pojawił się ponad 50 lat temu.
Właściciel SpaceX i Tesla Motors, Elon Musk, opracował projekt superszybkiej kolejki Hyperloop w 2013 roku. Prace nad nowym środkiem transportu trwają do dziś. Okazuje się jednak, że niektórzy ludzie czekali na niego znacznie dłużej.
W 1958 roku, profesor technologii Athelstan Spilhaus zaczął tworzyć kolorowe komiksy o charakterze naukowym, które pojawiały się w wielu zachodnich gazetach. Była to reakcja na wystrzelenie sowieckiego Sputnika, który został pierwszym sztucznym satelitą Ziemi. Spilhaus chciał w ten sposób zainteresować zachodnią młodzież nauką i technologią.
Hyperloop zastąpi kolej dużych prędkości? Jest projekt trasy.
Pierwsza w Polsce linia kolei próżniowej prowadzi śladem planowanej, ale nigdy niewybudowanej linii kolei dużych prędkości. Zdaniem ekspertów to może oznaczać rezygnację z budowy KDP na rzecz znacznie tańszego i szybszego hyperloopa.
Plany budowy tego nowoczesnego środka transportu pierwszy raz pojawiły się w zeszłym roku, po przyjęciu planu koncepcyjnego dla Centralnego Portu Lotniczego.
Na całym świecie powstają projekty związane z budową zamkniętych torów próżniowych do transportu szybkich kapsuł. Tymczasem zespół Hyper Poland chce wdrażać swój system etapami: początkowo korzystać z istniejącej infrastruktury kolejowej i czerpać przychody. Dzięki niższym progom wejścia ich pomysł jest mniej ryzykowny niż konkurencyjne koncepcje.
Polski hyperloop o krok od współpracy z koleją hiszpańską
Hyper Poland, polski start up rozwijający technologię hyperloop, dostał się do ścisłego finału konkursu TrenLab – programu akceleracyjnego kolei hiszpańskich. Polska spółka została wybrana do finałowej piętnastki spośród 240 innowacyjnych projektów pochodzących od firm z całego świata, pokonując zespoły m.in. z Niemiec, Izraela, Meksyku i USA.
Hyper Poland: już niedługo prezentacja gotowego modelu. Testy w maju.
Z Krakowa do Gdańska w pół godziny? Polska firma już niedługo udowodni, że hyperloop to nie transport przyszłości, a teraźniejszości. Wprawdzie superszybki pociąg na tory jeszcze nie wjedzie, ale za to Hyper Poland pokaże model w pomniejszonej wersji. Wiemy też, kiedy ruszą testy.
Z Warszawy do Krakowa w 20 minut. Rząd przeznaczył 17 mln na polski HyperLoop
Technologia tworzona przez łódzki startup Hyper Poland cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko polskiego rządu, ale również wielu krajów europejskich. Polski HyperLoop jest coraz bliżej realizacji.
Polacy mają zamiar wprowadzić w życie w Polsce pomysł superszybkiej kolei przyszłości, która została kilka lat temu przedstawiona przez Elona Muska. A to za sprawą wielkiego sukcesu, jaki odnieśli ludzie z Hyper Poland ze swoim projektem w bardzo popularnej brytyjskiej platformie equity crowdfundingu o nazwie Seedrs. Przypomnijmy, że Polacy zebrali tam aż 107 procent zakładanej kwoty, czyli milion złotych.
Prace nad polskim Hyperloopem trwają w najlepsze, a firma zaangażowana w rozwój tej rewolucyjnej technologii odnosi ostatnio same sukcesy. Pokaźny zastrzyk gotówki pozwoli na budowę pierwszego toru testowego kolei magnetycznej w Polsce.
Hyper Poland: Wdrażanie hyperloopu zacznijmy od pasywnej kolei magnetycznej
Polska firma proponuje trójetapową drogę do wdrożenia technologii hyperloop. Pierwszym z etapów miałby być magrail – kolej magnetyczna mogąca współegzystować na jednej trasie z klasyczną koleją dużych prędkości. Niebawem w Żmigrodzie ma powstać pierwszy tor testowy, na którym poruszać się będzie pełnowymiarowy prototyp. Wcześniej technologia zostanie sprawdzona i zademonstrowana w skali 1:5.
Hyper Poland: Wdrażanie hyperloopu zacznijmy od pasywnej kolei magnetycznej
Polska firma proponuje trójetapową drogę do wdrożenia technologii hyperloop. Pierwszym z etapów miałby być magrail – kolej magnetyczna mogąca współegzystować na jednej trasie z klasyczną koleją dużych prędkości. Niebawem w Żmigrodzie ma powstać pierwszy tor testowy, na którym poruszać się będzie pełnowymiarowy prototyp. Wcześniej technologia zostanie sprawdzona i zademonstrowana w skali 1:5.
Pod koniec października 2019 r. polski strat-up Hyper Poland przeprowadził testy najnowocześniejszej technologii transportowej magrail. To nowoczesny system kolei magnetycznej, wykorzystujący istniejące korytarze transportowe do poruszania się w nich szynowych pojazdów magnetycznych z bardzo dużą prędkością.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum