Trudna podróż pociągiem mamy i niepełnosprawnego dziecka. PKP Intercity: Przepraszamy.
Historia podróży koleją, którą odbyła pani Alicja – matka niepełnosprawnego dziecka – daje smutny obraz tego, co w skrajnej sytuacji może spotkać pasażera, który do kasy udaje się po bilet i godną podróż. PKP Intercity zapowiada postępowanie wyjaśniające w sprawie niefortunnego przejazdu do Berlina.
UTK zajmie się z urzędu sprawą podróży niepełnosprawnego dziecka do Berlina
Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego nie trafiła formalna skarga Pani Alicji, którą dotknęła niewłaściwa obsługa podróży do Berlina z niepełnosprawnym dzieckiem. UTK zajmie się jednak sprawą z urzędu.
Sprawa tej pani jasno pokazuje burdelllo jaki panuje na polskiej kolei.
Kasjerka(tu niczemu niewinna) sprzedała bilet w najtańszej ofercie międzynarodowej gdzie taniej wychodzi kupienie biletu do ostatniej stacji granicznej(taryfa międzynarodowa to relikt tamtej epoki) bo tak jest szkolona przez instruktorów. Koordynacja miedzy poszczególnymi działami spółki PKP IC nie istnieje i brak współpracy widać na każdym szczeblu.
Niepełnosprawny pasażer PKP IC zostawiony na dworcu w Wiedniu. Spółka przeprasza.
Kolejny przypadek niewłaściwej obsługi osoby niepełnosprawnej przez PKP Intercity. Pomimo zaplanowania podróży z dwutygodniowym wyprzedzeniem, pasażer nie mógł wsiąść do pociągu na dworcu w Wiedniu, bo nie było wagonu dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnością, o czym nie otrzymał żadnej informacji. Musiał sam zorganizować kosztowną podróż do Polski. PKP Intercity priorytetowo potraktuje jego wniosek reklamacyjny.
Niepełnosprawni w polskich pociągach nie mają lekko.
W ostatnim czasie pojawiły się głośne publikacje o złej obsłudze podróżnych z niepełnosprawnością. W szczególności bulwersujący był przypadek pani Alicji i jej 13-letniego syna Szymona, który nie porusza się samodzielnie, podczas podróży pociągami PKP Intercity z Gdańska do Berlina (gdzie Szymon poddawany jest okresowym badaniom) i z powrotem.
Podróże KolejLove – słuszna inicjatywa, czy dowód na bezradność państwa?
Już od pewnego czasu działa portal Podróże KolejLove, którego powstanie dofinansowało z funduszy unijnych Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. W założeniu ma pomóc niepełnosprawnym w znalezieniu asysty na podróż pociągiem. Działalność budzi jednak kilka wątpliwości – a główną jest to, że to organy państwa powinny być odpowiedzialne za dostosowanie kolei do potrzeb każdego pasażera, a nie zachęcać do szukania pomocy w internecie.
PKP SA i PKP IC rewidują procedury współpracy. Chodzi o podróże niepełnosprawnych.
Swego czasu szerokim echem w mediach odbiła się podróż niepełnosprawnego pasażera, który miał ogromne problemy w pociągach uruchamianych przez PKP Intercity. Problem ten trafiła również do Sejmu, za sprawą interpelacji posła Grzegorza Furgo. Teraz mamy odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury.
Co zrobiło PKP Intercity by ułatwić podróż niepełnosprawnym?
Dotąd słyszeliśmy zapewnienia, że PKP Intercity wyciągnie wnioski z porażek, jakie stały się udziałem spółki w przewozie osób niepełnosprawnych. Przewoźnik nie chwalił się dotąd konkretami. Poznaliśmy je dopiero przy okazji interpelacji jednej z posłanek.
Posłanka Monika Rosa pytała m.in. o metody poprawy przepływu informacji pomiędzy infolinią, obsługą w kasach, obsługą konduktorską a zespołami asystującymi, a także o to w jaki sposób zostanie poprawione i zapewnione bezpieczeństwo osobom niepełnosprawnym wsiadającym i wysiadającym z pociągów. Rosa zadaje też pytania o możliwość skrócenia 48-godzinnego czasu wymaganego przy zgłoszeniu podróży osoby niepełnosprawnej, oraz o to, czy PKP Intercity ma opracowane procedury na wypadek niedostępności wagonu z udogodnieniami dla osób o ograniczonej mobilności. Odpowiedź ministerstwa jest bardzo obszerna i wreszcie rzuca światło na konkrety.
Z Lubina do Wrocławia dojechał swobodnie, na powrót do domu nie otrzymał już zgody. Niepełnosprawnemu mężczyźnie nie pozwolono wejść do wagonu, bo wózek elektryczny, z którego korzysta, był za duży, a pociąg zbyt zatłoczony.
Podczas Trako 2019 Przewozy Regionalne pokazały bardzo ciekawą platformę, która służyć ma komunikacji osób niepełnosprawnych z przewoźnikiem i zarządcami dworców. To naprawdę nowoczesne rozwiązanie należałoby zbudować dla całego obszaru kolejowego w Polsce.
Platforma „Podróż bez barier” zaprojektowana przez Przewozy Regionalne, ruszyła w ostatnich dniach. Przewoźnik ma powody by realizować tego typu projekty, jest bowiem największym przewoźnikiem w kraju, działa też w niemal wszystkich regionach.
Niepełnosprawny senator-elekt nie dostał się do pociągu. Miał nim pojechać do Sejmu
Marek Plura chciał pojechać z Katowic do Warszawy, by odebrać zaświadczenie o wyborze na senatora. Znalazł pociąg z przedziałem dla osób niepełnosprawnych i specjalnie dostosowaną taksówkę w stolicy. Do pociągu jednak nie wsiadł, bo skład nie był wyposażony w rampę, po której można wjechać do wagonu wózkiem. "Ja ją chętnie zasponsoruję, bo mi po prostu przykro i wstyd" - skomentował.
Coraz więcej stacji i przystanków zapewnia lepszy dostęp do kolei. Windy, pochylnie, schody ruchome, ścieżki naprowadzające i informacje w alfabecie Braille’a umożliwiają wygodne i bezpieczne dostanie się na perony wszystkim podróżnym. Podnoszenie poziomu dostępności kolei do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania się jest jednym z naszych priorytetów, które realizujemy zarówno w ramach prowadzonych inwestycji, jak i prac utrzymaniowych.
PKP Intercity: 150 kolejnych wagonów przystosowanych dla niepełnosprawnych
We flocie PKP Intercity w przyszłym roku pojawi się 150 wagonów przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami - poinformował przewoźnik. Zapewnił jednocześnie, że po 2023 roku wszystkie jego pociągi będą przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
"Obsługa nie życzyła sobie pasażera z niepełnosprawnością". Polityk wyproszony z pociągu PKP
"Zostałem przed chwilą siłowo wyniesiony z pociągu, ponieważ obsługa nie życzyła sobie pasażera z niepełnosprawnością" - napisał na Facebooku Bawer Aondo-Akaa polityk i działacz na rzecz niepełnosprawnych. PKP tłumaczy, że to ze względu na covidowe obostrzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum