Utworzenie ciągu Legnica – Złotoryja – Jelenia Góra/ Świeradów-Zdrój wraz z rewitalizacją linii Lwówek – Zebrzydowa: ETAP I: odcinek Jelenia Góra – Lwówek Śl. – Legnica.Przy odpowiednich działaniach wladz samorządu tak krotki odcinek w porównaniu z innymi to naprawdę jesli chodzi o kasę nie będzie stanowił problemu.
Program Kolej+ ma pewne warunki brzegowe, a odcinek Gryfów Śląski - Świeradów- Zdrój go nie spełnia. Inną sprawą jest co autor miał na myśli pisząc o ciągu Legnica – Złotoryja – Jelenia Góra/ Świeradów-Zdrój. Czyżby chodziło o odbudowę linii Lwówek Śląski - Gryfów Śląski przez Lubomierz?
Warunkiem przeprowadzenia rewitalizacji na odcinku Gryfów Śl - Świeradów Zdr. jest przejęcie linii od PKP. Procedura na obecną chwilę została wstrzymana.
Program Kolej+ ma pewne warunki brzegowe, a odcinek Gryfów Śląski - Świeradów- Zdrój go nie spełnia. Inną sprawą jest co autor miał na myśli pisząc o ciągu Legnica – Złotoryja – Jelenia Góra/ Świeradów-Zdrój. Czyżby chodziło o odbudowę linii Lwówek Śląski - Gryfów Śląski przez Lubomierz?
"Piękny dworzec, tylko pociągów nie ma". Ekspert zaskoczony, miasto tłumaczy
Marcin Zaborowski, znany ekspert od spraw zagranicznych, był zaskoczony wizytą w Świeradowie-Zdroju. Zwrócił uwagę na pięknie odrestaurowany dworzec, przy którym... nie mogą się zatrzymywać pociągi. Gmina tłumaczy, że i tak warto było remontować obiekt. A PKP przyznaje, że wiele dworców przestaje być dworcami.
Trzy samorządy walczą o odbudowę zrujnowanej trasy kolejowej z Gryfowa do Świeradowa-Zdroju. 40 mln zł to wstępny koszt. Plan ambitny, ale zabytkowy dworzec już udało się wyremontować, wprawdzie nie dla kolei, a dla kultury.
Po ponad 20 latach pociągi wrócą do Świeradowa-Zdroju?
Dolnośląski urząd marszałkowski rozpoczął procedurę przejęcia kilku linii kolejowych w regionie. To między innymi trasy 317 i 336, czyli z Gryfowa do Mirska i z Mirska do Świeradowa-Zdroju.
Ministerstwo infrastruktury przekaże urzędowi marszałkowskiemu zdewastowaną linię kolejową z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa Zdroju. Gminy: Gryfów Śląski, Mirsk i Świeradów Zdrój zabiegały o to od lat. Teraz ruszy remont.
No to redaktor pojechał po bandzie Fakty historyczne i geograficzne odnośnie linii nijak się mają do rzeczywistości Prawdopodobnie jest tak jak skomentował pan Jacek Potocki (...)Pomieszał dwie linie i domyślam się nawet dlaczego. Historycznie Koleją Izerską (Isergebirgsbahn) była nazywana linia Mirsk - Świeradów. A w latach 90. określenia tego zaczęto używać dla linii Szklarska Poręba - Harrachov (czyli dawnej Kolei Doliny Kamiennej - Zackenthalbahn). I to właśnie na niej jest najwyżej położony przystanek kolejowy w Polsce.(...)
Dolnośląskie przejęło linie z Gryfowa do Świeradowa i zapowiada powrót pociągów
Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął linie kolejowe nr 317 i 336 z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa-Zdroju od PKP SA. Samorząd zapowiada, że przywróci ruch pasażerski w ciągu najbliższych dwóch lat - po wykonaniu niezbędnych prac rewitalizacyjnych.
[ Dodano: 22-08-2020, 11:47 ]
Na linii "świeradowskiej" powoli zaczyna się coś dziać. W ciągu całego odcinka zostały oznaczone drzewa przeznaczone do wycinki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum