Możesz wziąć 12 biletów (2 książeczki x 25 zł) i potem jeszcze trzecią książeczkę za kolejne 25zł ale ta trzecia będzie tylko na Czechy i Słowację. To prawie maksymalne wykorzystanie FIP
Harvi napisał/a:
Jadąc powiedzmy do Włoch w jedną stronę można pojechać praktycznie za free (zahaczając choćby o Słowację,Węgry,Słowenię), ale wrócić już będzie ciężej.
Nie kumam dlaczego będzie ciężko wrócić? Przecież na bilecie FIP są 4 kupony, więc teoretycznie możesz pojechać, wrócić (wykorzystasz 2 kupony) i znów pojechać i wrócić i wykorzystasz cały bilet.
Poniżej spójrz na jeden z moich biletów na DB i zwróć uwagę na daty na kuponach.
Czyli rozumiem, że jak mam 1 bilet (4 kupony) to tak naprawdę przez 8 dni mogę jeździć po Włoszech?
Czy w danym roku mogę się starać o kolejny bilet na inny kraj?
Jak to jest dokładnie z ograniczeniem bilet ważny przez 3 miesięcy i max 6 biletów na rok?
Jeśli bym chciał kolejny bilet to muszę znowu płacić 25 zł czy te 25 zł to jest tylko za książeczkę?
Czyli rozumiem, że jak mam 1 bilet (4 kupony) to tak naprawdę przez 8 dni mogę jeździć po Włoszech?
Tak. W praktyce to wyjdzie trochę inaczej. Wszystko zależy o planu podróży. Jeśli będziesz chciał wróci jakimś nocnym pociągiem to zawsze Ci braknie kuponów albo będziesz musiał użyć kolejnego, a pojedziesz tylko przez godzinę w nocy.
Cytat:
Czy w danym roku mogę się starać o kolejny bilet na inny kraj?
Na każdy kraj raz w roku. Wyjątek Czechy i Słowacja - dwa razy w roku.
Cytat:
Jak to jest dokładnie z ograniczeniem bilet ważny przez 3 miesięcy i max 6 biletów na rok?
Jeśli bym chciał kolejny bilet to muszę znowu płacić 25 zł czy te 25 zł to jest tylko za książeczkę?
Książeczka jest ważna przez trzy miesiące od daty wystawienia. Nie koniecznie 6 biletów. 6 biletów jest w książeczce. Ale jak będziesz potrzebował bilety na np. 8 krajów to dostaniesz dwie książeczki. Wtedy musisz zapłacić 50 PLN
Trochę to inaczej wygląda. Możesz złożyć dwa wnioski na rok. Przy czym drugi wniosek jest tylko na Czechy i Słowację. Działa to tak. We wniosku jest pytanie: W którym roku ostatnio korzystałeś z biletów (lub coś podobnego)? Podjąć rok np. 2018, wiadomo, że już brałeś bilety i dostaniesz drugi raz tylko na Czechy i Słowację. Inaczej mówiąc. Jak pierwszego razu w danym roku wiozłeś bilety np. na CZ, SK, HU, RO, BG to drugi wniosek jest tylko na CZ i SK, nie dostaniesz biletów na HR, FR, AT itd., pomimo, że nie brałeś na te kraje pierwszego razu. Poprostu nikt tego nie ewidencjonuje na jakie kraje już brałeś a na jakie nie. Mogą jedynie spradzić czy brałeś bilety w danym roku czy nie.
Wielkie dzięki za pomoc. Czyli jak złożyłem wniosek tylko na Włochy i dostalem tylko 1 bilet (akurat wystarczą mi 4 kupony, bo do Włoch lecę samolotem i tylko po Włoszech będę korzystał z pociągów) to nie mam już szans, żeby dostać jeszcze na ten rok 1 bilet na Francję?
Wielkie dzięki za pomoc. Czyli jak złożyłem wniosek tylko na Włochy i dostalem tylko 1 bilet (akurat wystarczą mi 4 kupony, bo do Włoch lecę samolotem i tylko po Włoszech będę korzystał z pociągów) to nie mam już szans, żeby dostać jeszcze na ten rok 1 bilet na Francję?
Niestety. W tym roku już tylko na Czechy i Słowację. Zawsze możesz we Francji skorzystać z MKZ ale czasami porinocje na SNCF są lepsze niż karta zniżek.
W DB Regio nigdy nie było żadnej dodatkowej dopłaty/opłaty do biletów FIP. Jeździłem wiele razy bez problemów. Istnieją natomiast różne interpretacje dotyczące przejazdów S-bahn wchodzącymi w skład DB AG (m.in. Berlin, Hamburg). Temat był poruszany już na forum. Były różne wyjaśnienia i interpretacje. Uzyskałem kiedyś informacje w Reisezentrum w Berlinie że nie ma problemu , bilet jest ważny. Jeździłem S-bahn'ami wielokrotnie bez problemów (oczywiście tymi które wchodzą w skład DB AG).
A orientujecie się jaki będzie koszt biletów (miejscówek) na przejazd pociągiem NightJet na odcinku Wrocław-Budapeszt? Mam już bilety FIP, pomyślałem, że zapytam, zanim udam się do kasy biletowej.
A orientujecie się jaki będzie koszt biletów (miejscówek) na przejazd pociągiem NightJet na odcinku Wrocław-Budapeszt? Mam już bilety FIP, pomyślałem, że zapytam, zanim udam się do kasy biletowej.
[ Dodano: 23-04-2019, 08:05 ]
Personel kolejowy polski, czeski, słowacki lub węgierski, ponadto jest obowiązany posiadać dokument przewozowy ważny na odcinku własnej kolei
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum