Dzisiejszy pociąg Wrocław (odj. 11:49) - Bolesławiec (przyj. 13:19). Impuls 5-członowy. Frekwencja na starcie ponad 100%, na stacji końcowej 50% - do Bolesławca dojechało ok. 120 osób.
Dziś wracałem z Bolesławca pociągiem o 16:06. W Bolesławcu na peronie było ze 150 osób. Impuls 45WE przyjechał z Lubania z frekwencją 70%, od Bolesławca było grubo ponad 100% (sporo ludzi stało). Potem coraz gorzej - do Wrocławia chyba ze 200%. Na stacjach za Legnicą ludzie z trudem wsiadali do pociągu.
Czy zarząd KD ma jakieś pomysły na rozładowanie tłoku w pociągach na linii E30 poprzez zwiększenie liczby połączeń? Przecież tam są ciągłe walki o miejsca siedzące. Dziś mało nie stratowano mnie z synem przy wysiadaniu z pociągu, bo ten skład zaraz jechał do Bolesławca i tłum ludzi nacierał zanim wszyscy z niego wysiedli.
Już niewiele brakuje, żeby było tak:
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Czy zarząd KD ma jakieś pomysły na rozładowanie tłoku w pociągach na linii E30 poprzez zwiększenie liczby połączeń? Przecież tam są ciągłe walki o miejsca siedzące.
Nie wiem jak nowy zarząd, ale stary z Rachwalskim na czele usiłował rozładować tłok w pociągach w iście pekapistowskim stylu, bo poprzez pogorszenie oferty na linii zgorzeleckiej i ustąpienie pola niemieckiemu busiarzowi. Wielokrotnie pisałam o tym na forum:
Nowy zarząd KD ma tradycyjne 100 dni spokoju na ogarnięcie się. Ten czas mija w połowie kwietnia. Ja tylko oczekuję wycofania negatywnych zmian w ofercie wprowadzonych przez poprzedni zarząd. Potem zacznę umilać życie wierchuszce KD. Taryfy ulgowej nie będzie! Bez względu na to kto bezpośrednio odpowiada w KD za rozkład jazdy (jakiś dyrektor, naczelnik, czy beton związkowy), na forum publicznym oberwie się jego przełożonemu czyli prezesowi Stawikowskiemu. A on niech potem rozlicza się ze swymi nieudolnymi podwładnymi.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Beatrycze, najpierw UTK, teraz KD. Kolejny prawy sierpowy w jeleniogórskie mikolstwo, które bredzi, że pociągi na linii zgorzeleckiej wożą powietrze, a na jeleniogórskiej pękają w szwach. Jest wprost przeciwnie, czego dowodzą m.in. dane UTK:
Z grafiki udostępnionej przez KD wynika, że liczba pasażerów na linii zgorzeleckiej (Wrocław - Lubań, bez Zgorzelca) jest dwukrotnie większa niż na linii jeleniogórskiej (Wrocław - Szklarska Poręba) i to pomimo atrakcji turystycznych jakim są Karkonosze, Izery i Rudawy Janowickie. U nas są tylko tak pogardzane przez mikolstwo Bory Dolnośląskie. Co prawda tendencja wzrostowa na linii jeleniogórskiej jest większa, ale wynika to z niedawnej poprawy oferty (skrócenie czasu przejazdu i nowy tabor KD). Jestem przekonana, że po elektryfikacji linii Węgliniec - Zgorzelec i uruchomieniu szybkich, bezpośrednich połączeń ze Zgorzelca do Wrocławia, statystyki na linii zgorzeleckiej poszybują gwałtownie w górę. Wszak już dziś Zgorzelec jest trzecim miastem na Dolnym Śląsku (po Wrocławiu i Legnicy), które generuje największy ruch pasażerski (dane UTK). A gdy jeszcze do tego dojdzie Lubin to nie wyobrażam sobie, aby liczba połączeń pozostała na obecnym poziomie. Pociągi minimum co pół godziny przez cały dzień z Wrocławia w kierunku Legnicy (naprzemiennie do Zgorzelca, Lubania, Bolesławca i Lubina) będą koniecznością. I oby tylko UMWD i KD podołały temu zadaniu, bo jeśli zawiodą to mniej więcej za rok będziemy świadkami takich scen jak na poniższym filmie. Tak więc albo dodatkowe połączenia, albo nowe etaty w KD dla upychaczy na peronach. Wybór należy do marszałka Przybylskiego i zarządu KD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Z dzisiaj (Sobota 09.03)
69238 Jelenia-Wrocław , od Wałbrzycha zapełnienie 100%+ Reszta pasażerów wsiadających na kolejnych stacjach tylko miejsca stojące. Krótki ETZ
69281 Wrocław- Szklarska, długi ETZ zapełnienie od Wrocławia 100%.
Dziś rano wracałam z Wrocławia i czekając na pociąg do Lubania widziałam wjazd Pendolino z Jeleniej Góry. Oj, cieniutka frekwencja – w środku dosłownie kilka osób. Dość sporo dosiadło się we Wrocławiu. Jednak najlepsza była reakcja mojej niemieckiej koleżanki, która słysząc zapowiedź w języku angielskim (Express InterCity Premium train...) spodziewała się super extra wypasionej kolejowej „rakiety” jakiej cywilizowany świat jeszcze nie widział, coś na wzór japońskiego Shinkansena, a tu – nie oszukujmy się – wtoczył się przeciętny EZT, tylko nieco lepszy od Darta rodzimej produkcji czy nawet Impulsa 45WE, którym jechałyśmy do Węglińca.
Koleżanka zapytała w czym objawia się to „premium”. Nie potrafiłam jej tego wyjaśnić, więc powiedziałam, że tylko cena biletu jest „premium”. Tak, cena zaskoczyłaby nawet przeciętnego Niemca.
Express InterCity Premium train... Tylko na przykładzie tego niedorobionego Pendolino (przypominam, że te składy nie mają wychylnych pudeł, co jest kwintesencją standardowego Pendolino!) widać jak bardzo Warszawka jest zakompleksiona wobec Zachodu. Nie dość, że InterCity, co już stanowi prestiż na kolei, to jeszcze Express i do tego Premium. Szkoda, że nie Super Express InterCity Extra Premium (SEIEP). Jak pajacować to na całego, a nie na pół gwizdka!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Węgliniec (8:06) - Drezno. Frekwencja do Zgorzelca ok. 80%, do Gorlitz ok. 50% (jedno Desiro).
Gorlitz (17:07) - Zielona Góra. Frekwencja do Węglińca ok. 130% (dwuczłonowy szynobus).
W Węglińcu przesiadka na pociąg Lubań - Wrocław. Frekwencja od Węglińca ok. 70%, od Legnicy ponad 100% (dwa 5-członowe Impulsy).
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Mam pytanka do zorientowanych:
-słynny pociąg Kulturzug Berlin-Wrocław-Berlin w jakim zestawieniu obecnie on jeździ i jaka w nim frekwencja?
-jak myślicie czy jeździły codziennie po dwie pary rano i popołudniu miałby frekwencję?
Jak jakiś idiota jeszcze raz mi napisze że pociągi na 275 nie potrzebują bezwzględnego taktu 30min lub nawet mniej w szczycie to znaczy że nie ma mózgu.
66573/2, 45WE-027. Frekwencja - chyba ze 400%. Akceptowanie urbancard i problemy z komunikacją tramwajową na zachodzie Wrocławia nie pomaga, mnóstwo wrocławian chce w tej sytuacji jechać koleją. Nie mogę załączyć zdjęcia bo ma za duży rozmiar.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
voyager1231, mega tłok w pociąg przejeżdżających przez Leśnicę potrwa jeszcze kilka dni. Zachód Wrocławia jest komunikacyjnie sparaliżowany, tramwaje nie jeżdżą, autobusy nie wyrabiają, sytuację ratują pociągi.
Koleje Dolnośląskie: Ponad 3 miliony pasażerów po pierwszym kwartale 2019 roku!
Koleje Dolnośląskie z kolejnym wzrostem liczby przewożonych pasażerów! Według danych, które zgromadziła Spółka, w pierwszym kwartale 2019 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 3 320 000 pasażerów!
W sobotę rano jechałam do Międzylesia. Pociąg z Drezna do Węglińca (Desiro) – frekwencja ponad 100%. W Węglińcu przesiadka na przyspieszone „Łużyce” do Wrocławia (Impuls 5-członowy) – frekwencja na starcie ok. 70%, w Bolesławcu tłum ludzi i frekwencja skoczyła do ok. 130%, od Legnicy przysłowiowe sardynki. Pociąg do Międzylesia o 10:00 (Impuls 3-członowy) – frekwencja ok. 130%.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Frekwencja w wakacyjną sobotę do/z Szklarskiej Poręby Górnej.
Wyjazd z Wrocławia 7.14, skład 31 WE.
Wszystkie miejsca siedzące zajęte od początku, choć jak na środek wakacji i fantastyczną pogodę to wielkich tłumów nie było. Dużo osób z rowerami. Niestety przed odjazdem miał miejsce mały zgrzyt, ponieważ konduktor musiał wyprosić ze składu grupkę ok. 8 rowerzystów, ponieważ do pociągu chciała wsiąść osoba na wózku inwalidzkim, a miejsce na wózek jest zdublowane z wieszakami na rowery. Część rowerzystów wyraźnie niezadowolona musiała opuścić pociąg. Konduktor sztywnie trzymał się przepisów, ponieważ nie pozwolił rowerzystom wstawić rowerów w dalszej części składu (przedsionkach przy drzwiach) , mimo że spokojnie mogły tam stać, bo w pociągu nie było aż takich tłumów. Odjazd + 15 min. Po drodze również nikt z rowerem nie wsiadł, a sporo chętnych było.
Największa wymiana pasażerów w Jeleniej Górze. Do Szklarskiej pociąg dojechał z frekwencją ok. 75%.
W Wałbrzychu Gł. widziałem osobowy rel. Wałbrzych-Kudowa (SA132) z frekwencją może 20-30%.
Powrót: odj. ze Szklarskiej Poręby Górnej o godz. 17.29 ("Szrenica" - 31WE). Ku mojemu zdziwieniu pociąg świecił pustkami, Na starcie może 20-30 osób. Może dlaczego że 40 min. wcześniej odjechał poprzedni osobowy. Po drodze też wielkich dosiadek nie było, do Wrocławia pociąg dojechał z obłożeniem ok. 50%.
W pociągu Wrocław (odj. 21.04) - Lubin 45WE frekwencja na starcie trochę powyżej 50%. Ze względu na opóźnione 30 min. Regio z Raciborza, wyjazd z Wrocławia +15 min.
Wyjazd z Wrocławia 7.14, skład 31 WE.
Wszystkie miejsca siedzące zajęte od początku, choć jak na środek wakacji i fantastyczną pogodę to wielkich tłumów nie było.
35 minut wcześniej jedzie "Szrenica", która zgarnia większe tłumy.
jano napisał/a:
Powrót: odj. ze Szklarskiej Poręby Górnej o godz. 17.29 ("Szrenica" - 31WE). Ku mojemu zdziwieniu pociąg świecił pustkami, Na starcie może 20-30 osób. Może dlaczego że 40 min. wcześniej odjechał poprzedni osobowy. Po drodze też wielkich dosiadek nie było, do Wrocławia pociąg dojechał z obłożeniem ok. 50%.
Wiele razy wracałem w sobotę ze Szklarskiej i to jest standard, bo niewielki odsetek ludzi wybiera jednodniowe wypady. Gdybyś wracał w niedzielę, to frekwencja byłaby zupełnie inna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum