Wysłany: 28-03-2019, 19:56 Nowy tabor Kolei Mazowieckich
Koleje Mazowieckie konsekwentnie realizują zapisy umowy ramowej dotyczącej zakupu 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych – 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych. Umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych z RPO WM (dofinansowanie w wysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ (dofinansowanie w wysokości 580 mln zł). Na realizację tej inwestycji KM otrzymały także kredyt na ponad 1 mld zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.
W maju 2018 roku została podpisana pierwsza umowa wykonawcza na 6 pojazdów przeznaczonych do obsługi linii Warszawa - Działdowo. Dzisiaj Koleje Mazowieckie oraz Stadler Polska Sp. z o.o. podpisali druga umowę wykonawczą, tym razem na 12 ezt, które wyjadą na trasę Sochaczew - Warszawa - Celestynów. Zgodnie z harmonogramem umowy przedwstępnej KM i Stadler podpiszą jeszcze trzy kontrakty:
• umowę na dostawę kolejnych 12 pięcioczłonowych pojazdów do 29 lutego 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki;
• umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów do 31 sierpnia 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Góra Kalwaria/Czachówek – Modlin;
• umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów do 31 marca 2021 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Warszawa – Tłuszcz.
Podpisując umowę na dostawę 12 pojazdów FLIRT, spółka Koleje Mazowieckie kontynuuje realizację podpisanej 17 stycznia br. umowy ramowej dotyczącej zakupu 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych – 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych. Umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych z RPO WM (dofinansowanie w wysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ (dofinansowanie w wysokości 580 mln zł). Na realizację tej inwestycji KM otrzymały także kredyt na ponad 1 mld zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.
Zgodnie z harmonogramem umowy przedwstępnej KM i Stadler podpiszą jeszcze trzy kontrakty:
• umowę na dostawę kolejnych 12 pięcioczłonowych pojazdów do 29 lutego 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki;
• umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów do 31 sierpnia 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Góra Kalwaria/Czachówek – Modlin;
• umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów do 31 marca 2021 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Warszawa – Tłuszcz.
W siedleckim zakładzie Stadler Polska trwa realizacja dwóch pierwszych umów wykonawczych na dostawę kolejno sześciu i dwunastu nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT najnowszej generacji zamówionych przez Koleje Mazowieckie. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory już pod koniec tego roku.
18 nowoczesnych FLIRT-ów zasiliło już flotę Kolei Mazowieckich
Koleje Mazowieckie zamykają rok 2020, dysponując flotą 18 nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT trzeciej generacji wyprodukowanych przez Stadler Polska w ramach kontraktu ramowego na dostawę 61 takich pojazdów. 28 grudnia przewoźnik dokonał odbioru 18. pojazdu. Tym samym dostawy wszystkich ezt z dwóch pierwszych umów wykonawczych zostały zakończone.
Koleje Mazowieckie podpisały umowę na dostawę 15 eztów FLIRT.
Koleje Mazowieckie podpisały kolejną umowę wykonawczą na dostawę pojazdów typu FLIRT produkcji Stadlera W ubiegłym roku przewoźnik odebrał 18 z 30 zamówionych jednostek. Podpisana 26 lutego umowa dotyczy kolejnych 15 pojazdów.
Koleje Mazowieckie odebrały już 26 pojazdów FLIRT3
W ostatnich dniach grudnia 2021 r. Koleje Mazowieckie odebrały kolejnych pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych ER 160 FLIRT produkcji Stadlera. Tym samym we flocie mazowieckiego przewoźnika jest już 26 pojazdów FLIRT3.
Koleje Mazowieckie podpisały umowę na 16 pociągów Flirt. Cała umowa ramowa warta 2 mld wykorzystana
Koleje Mazowieckie zawarły ze Stadlerem piątą, a zarazem ostatnią już umowę wykonawczą przewidzianą w rekordowym kontrakcie ramowym z 2018 roku.
Podpisana umowa dotyczy dostawy 16 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. Oznacza to, że już w drugiej połowie 2023 roku Koleje Mazowieckie będą posiadały komplet 61 nowoczesnych, niezawodnych i komfortowych pojazdów FLIRT wyprodukowanych w siedleckim zakładzie Stadlera.
30 maja w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów odbył się końcowy odbiór techniczny dwóch pojazdów typu Flirt serii ER 160. Koleje Mazowieckie odebrały ostatni pojazd z trzeciej umowy wykonawczej, a także drugi pojazd z czwartej umowy wykonawczej.
Wielki finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich! Stadler przekazał wszystkie Flirty
Koleje Mazowieckie odebrały już wszystkie pojazdy z rekordowego zamówienia na 61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt) typu ER160 FLIRT. Tym samym umowa ramowa podpisana w 2018 r. z siedleckim producentem taboru – firmą Stadler Polska została zrealizowana w całości. Kontrakt opiewał na ponad 2 mld zł.
Koleje Mazowieckie zwiększają flotę o 16 nowoczesnych pojazdów
Samorząd województwa mazowieckiego zdecydował o zakupie 16 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) dla Kolei Mazowieckich. Kontrakt o wartości ponad 458,5 mln zł został zawarty z firmą PESA, która dostarczy pojazdy typu 61WE model REGIO 160. Inwestycja ta jest częścią szerszego programu inwestycyjnego województwa, który zakłada zakup łącznie 22 pojazdów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum