Lotos Kolej miał iść na GPW. Zarząd wycofuje się z tego pomysłu.
Zarząd Lotosu nie planuje debiutu giełdowego Lotosu Kolej. Oznacza to, że spółka wycofuje się z wcześniejszych planów, zapowiadanych jeszcze przez Pawła Olechnowicza.
Zarząd Newagu poinformował o podjęciu uchwały o zarekomendowaniu Walnemu Zgromadzeniu przeznaczeniu zysku netto za rok obrotowy 2016 m.in. na wypłatę dywidendy.
Jak informuje spółka, 38 490 295,21 zł miałoby zostać podzielone na dwa cele. 31,5 mln zł trafiłoby na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy, z kolei 7 mln zł przeznaczone zostałoby na kapitał zapasowy spółki.
Najpierw powoli jak żółw ociężale. Czy poziom 17 zł jest realny? – analiza notowań Newagu.
Newag to producent nowoczesnych pojazdów szynowych, którego akcje są od jesieni 2013 roku notowane na GPW w Warszawie. Spółka jest producentem lokomotyw Dragon i Griffin, elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Impuls, produkuje również tramwaje i wagony metra.
Hossa rządowych spółek. Zyski 15 państwowych firm są najwyższe od 2011 roku.
Zyski 15 kontrolowanych przez państwo giełdowych gigantów były w pierwszym kwartale niemal dwa razy większe niż przed rokiem i najwyższe od końca 2011 r.
Korzystne ceny surowców: ropy, węgla, gazu i miedzi, ograniczenie szarej strefy w handlu paliwami i koniunktura w gospodarce sprzyjały na początku roku większości firm. W takich warunkach nawet kadrowa karuzela, która przez ostatnie półtora roku mieszała na najwyższych stanowiskach w spółkach kontrolowanych przez Skarb Państwa, nie zaszkodziła ich wynikom.
Akcje PKP Cargo wciąż są tanie. Tak przynajmniej twierdzi Haitong Bank.
Analitycy Haitong Banku wierzą we wzrost kursu akcji przewoźnika PKP Cargo. Wyceniają jeden papier na 70,45 zł. Inwestorzy na razie jednak dość ostrożnie podchodzą do tych informacji.
Osoby, które na początku roku zdecydowały się na zakup akcji spółki PKP Cargo, nie mają powodów do narzekań. Od tego czasu giełdowy kurs kolejowego przewoźnika skoczył już o jedną trzecią, a więc wyraźnie więcej od indeksu mWIG40 (+16 proc.), w którym PKP Cargo jest notowany.
Analityk: Za wzrost płac słono zapłacą akcjonariusze PKP Cargo.
Michał Sopiel, analityk BZ WBK, obniżył z „kupuj” do „sprzedaj” rekomendację dla akcji PKP Cargo po decyzji władz grupy o podwyżkach płac w firmie.
Od 1 września 2017 r. pracownicy przewoźnika dostaną podwyżki, których koszt tylko w tym roku sięgnie 27 mln zł. Michał Sopiel szacuje, że całoroczny koszt – wliczając składki na ubezpieczenie społeczne i pracownicze programy emerytalne – wyniesie 80 mln zł, co w dłuższej perspektywie odejmie od wartości akcji nawet 15 zł. To niemal jedna czwarta obecnego kursu.
Kolejka na Kasprowy Wierch na giełdzie. Polskie Koleje Linowe planują debiut na GPW.
Podczas oferty publicznej PKL każdy dorosły Polak będzie miał okazję nabyć akcje spółki, stać się jej akcjonariuszem i współdecydować o jej przyszłości - zaznacza Zbigniew Rekusz, partner w Mid Europa Partners, funduszu inwestycyjnym, który poprzez spółkę zależną Altura jest większościowym akcjonariuszem Polskich Kolei Linowych.
Noble Securities obniża rekomendację do „redukuj” dla PKP Cargo.
PKP Cargo SA to spółka, która systematycznie poprawia wyniki finansowe, choć wskaźniki efektywności (ROE, ROA, marża operacyjna) wciąż pozostają bardzo niskie, nawet na tle innych państwowych firm z segmentu utility.
Ryzykiem pozostają koszty pracownicze, tym bardziej, że wzrost przewozów prognozowany na najbliższe lata może mieć charakter tymczasowy i po zakończeniu boomu inwestycyjnego w infrastrukturze trudno będzie o dalsze przyrosty wolumenów.
Dlatego analitycy Noble Securities obniżyli rekomendację do „redukuj” z nową niższą ceną docelową na poziomie 45,2 zł.
Rada Nadzorcza PKP Cargo pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu na zwyczajne walne zgromadzenie spółki w sprawie podziału zysku netto za 2018 rok. Jednym z punktów wniosku jest wypłata dywidendy.
Zarząd zaproponował, aby na dywidendę przeznaczyć kwotę prawie 67,2 mln zł. Oznacza to, że wysokość dywidendy wyniesie 1,5 zł na jedną akcję.
Newag wypłaci dywidendę? Zarząd rekomenduje 33 mln zł.
Zarząd Newagu podjął uchwałę o zarekomendowaniu walnemu zgromadzeniu przeznaczenia zysku spółki za 2018 rok w większości na wypłatę dywidendy. Z 57 261 028,66 złotych zysku na ten cel ma zostać przeznaczonych 33 750 000,75 złotych, co stanowi dywidendę w wysokości 0,75 zł na jedną akcję spółki. Pozostałą kwotę (23 511 027,91 zł) proponuje przeznaczyć na kapitał zapasowy. Ostateczną decyzję dotyczącą podziału zysku za rok obrotowy 2018 podejmie zwyczajne walne zgromadzenie spółki.
Akcjonariusze Newagu zdecydowali o wypłacie w formie dywidendy za 2018 rok łącznie 33,75 mln zł, czyli 0,75 zł na akcję - poinformowała spółka w komunikacie. Do otrzymania dywidendy będą uprawnieni akcjonariusze, którym będą przysługiwały akcje spółki 2 sierpnia, a termin jej wypłaty ustalono na 2 września 2019 r. Newag ostatni raz wypłacił dywidendę w 2017 roku. Akcjonariusze otrzymali wówczas 0,70 zł dywidendy na akcję.
Spółka PKP Cargo zadebiutowała na giełdzie w 2013 roku. Akcje na debiucie były warte 81,16 zł i przez dwa lata kurs wahał się w granicach 70-90 złotych. W 2016 roku nastąpił spadek - w maju akcje spadły do ceny 29 złotych. Po odbiciu cena wzrosła nawet do powyżej 60 zł w 2016 roku, ale w marcu 2018 roku nastąpił gwałtowny spadek ceny. Teraz mamy do czynienia z kolejnym - od połowy czerwca akcje spadły z 44 zł do 27 zł. To najniższy poziom w historii.
Cena akcji PKP Cargo po raz pierwszy w historii spadła poniżej progu 20 zł za walor. Analitycy obniżają rekomendacje dla inwestorów spółki, spodziewając się trudnej przyszłości przewoźnika.
Proszę sobie wpisać w Google „akcje pkp cargo”, aby zobaczyć jak te akcje dołują na GPW w wybranym przedziale czasowym. Aktualny kurs to zaledwie 9,45 zł, ale jeszcze miesiąc temu akcje były po 17,46 zł. Natomiast rok temu kurs akcji przekraczał grubo ponad 40 zł. To jest pogrom!
Zastanawiam się czy na tej zniżce nie kupić trochę akcji PKP Cargo. Kiedyś muszą odbić się od dna, wtedy będzie można zarobić. Co myślicie?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum