Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem jest jedną z ważniejszych inwestycji kolejowych prowadzonych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie ma zagrożenia dla terminowego jej zakończenia.
Pociągi wracają na starą trasę. Pojadą... wolniej niż przed remontem
Po dwóch latach pociągi łączące Poznań z Warszawą wracają na starą, najkrótszą trasę. Od niedzieli znów pojadą przez Konin i Koło. To jednak nie koniec modernizacji linii E20 łączącej Wielkopolskę z Mazowszem, prace potrwają do 2020 roku.
E20 dalej z wąskimi gardłami. Potrzebne kolejne modernizacje.
Trwająca teraz przebudowa odcinków linii E20 między Warszawą a Poznaniem jedynie częściowo poprawi warunki ruchu towarowego. Na dalszych odcinkach trasa nadal nie będzie spełniała warunków związanych z obsługą pociągów odpowiedniej długości.
E20 Warszawa – Poznań: Modernizacja nie skończy się w tym roku.
PKP PLK zakładają obecnie, że modernizacja magistrali E20 przedłuży się co najmniej o kilka miesięcy i zostanie zakończona w roku 2021. Na terenie województwa łódzkiego roboty toczą się aktualnie m.in. w Kutnie i Łowiczu. W obu tych miastach oddano też do użytku przynajmniej część nowych peronów.
Jedna piąta inwestycji kolejowych ma opóźnienie. I są to niestety przedsięwzięcia kluczowe dla ruchu pociągów - pisze poniedziałkowy "Dziennik Gazeta Prawna".
Tak jest choćby z remontowaną od czerwca 2017 r. trasą Warszawa - Poznań. Według pierwotnych założeń linia powinna zostać ukończona do czerwca tego roku. Teraz PKP PLK mówi, że modernizacja może zakończyć się jesienią 2021 r., czyli około półtora roku później niż zakładano.
Gdyby w tych zarządach i gronach decyzyjnych siedział zwykły pasażer, to by mógł zapytać: „Ale jaką będę miał korzyść z remontu linii Warszawa-Poznań, jeśli w 2017 roku jechałem 2 godziny 25 minut?". „No, podróż będzie trwała 5 minut krócej". „A to ja dziękuję za te pięć minut, bo w czasie sześciu lat waszej przebudowy jechałem po 3,5-4 godziny. Wasze pięć minut mam w nosie, musiałbym jeździć do emerytury, żeby mi się wyrównały straty czasowe z tych sześciu lat remontu".
Bez skrócenia czasu przejazdu między Warszawą a Poznaniem. Gdzie toczą się prace?
Początek obowiązywania nowego rozkładu jazdy 2021/2022, nie będzie momentem, w którym pasażerowie pojadą szybciej między stolicą a Poznaniem po magistrali E20. Zapytaliśmy PKP PLK o to, gdzie teraz toczą się prace.
Niekończąca się modernizacja linii kolejowej Warszawa – Poznań. Czy PLK naliczą kary?
Modernizacja linii kolejowej na trasie z Warszawy do Poznania trwa od… 2017 roku i można śmiało stwierdzić, że ciągnie się lata świetlne. Pierwotnie zakładano, że potrwa dwa lata a czas przejazdu miał być skrócony do 2h 20 minut, czyli o jakieś 6 minut. Jednak termin oddania wielokrotnie przekładano. Na ten moment przewidywany termin zakończenia prac planowany jest na grudzień 2023 roku.
Do końca roku koniec prac na trasie Warszawa – Poznań. Projekt wart 2,2 mld zł, który nie przyśpieszy pociągów
Możliwe, że w tym roku uda się zakończyć modernizację trasy łączącej Warszawę z Poznaniem Już 5 lat trwają prace, które powinny zakończyć się w 2020 roku. Na projekt wydano potężne pieniądze, chociaż nie zakłada on skrócenia czasu podróży pociągiem.
Prace ruszyły w 2017 roku i miały trwać 2,5 roku, ale trwają do dziś. Szczęśliwi w PKP PLK czasu nie liczą!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Pociągi Warszawa-Poznań. Remont linii trwa od sześciu lat. Czas podróży się nie skróci
Niemal dwie i pół godziny zajmie podróż ze stolicy do Poznania, gdy kolejarze uporają się z modernizacją magistrali - a ta trwa od 2017 roku. Pasażerowie spędzą w pociągu mniej czasu, niż obecnie, ale tyle samo, co przed rozpoczęciem remontu. Wiceminister tłumaczy, że chociaż prace na linii Warszawa-Poznań się skończą, inaczej jest w innych miejscach na kolejowej mapie Polski.
Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale.
Do zakończenia bardzo mocno opóźnionej modernizacji magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem wciąż pozostało sporo pracy. Roboty na terenie węzłów Kutno i Łowicz posuwają się naprzód, ale nie znikają wszystkie utrudnienia dla przewoźników pasażerskich i towarowych. Również pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość – pełna funkcjonalność trasy powinna zostać osiągnięta dopiero pod koniec tego roku.
Ponad 5 lat modernizacji i tylko o 3 minuty przyspieszą pociągi łączące Warszawę z Poznaniem. Powody tak małego zysku czasowego tłumaczy biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum