Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
6-letnia umowa w Opolskiem z PR
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-12-2009, 19:06   6-letnia umowa w Opolskiem z PR Odpowiedz z cytatem

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i Przewozy Regionalne podpisały 6-letnią umowę na wykonywanie w ramach służby publicznej kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze województwa opolskiego.

Jest to pierwsze tego typu porozumienie zawarte na 6 lat, które będzie obowiązywało od 13 grudnia br. do 12 grudnia 2015 r. Długi okres określony w dokumencie oznacza dla przewoźnika stabilność i możliwość planowania perspektywicznego rozwoju w regionie. Na podstawie umowy cały tabor kolejowy będący własnością samorządu wojewódzkiego zostaje przekazany w użytkowanie Przewozom Regionalnym, co pozwoli na optymalne wykorzystanie go w ruchu.

Podpisanie umowy ramowej umożliwi zawieranie umów rocznych, które będą określały wysokość dotacji do regionalnych i międzyregionalnych przewozów osób oraz szczegółową ofertę dla pasażerów.

źródło: PR / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 23-01-2010, 17:34   PR: Nowe umowy z samorządami Odpowiedz z cytatem

Opolszczyzna dołącza do Małopolski. Przedstawiciele samorządu województwa opolskiego i Przewozów Regionalnych podpisali dziś (21 stycznia) kontrakt na organizowanie i dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych w 2010 roku. W obu przypadkach umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozu koleją przewidują 100% pokrycie deficytu.

Umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich są zawierane na czas obowiązywania rozkładu jazdy. Jako pierwszy w Polsce stosowny dokument z przewoźnikiem podpisał samorząd województwa małopolskiego. Kontrakt przewiduje zwiększenie dotacji z 61,6 mln zł (jak było w 2009 roku) do 69 mln zł.

Uregulowana została też kwestia finansowania przewozów kolejowych na Opolszczyźnie. Umowa zawarta z samorządem województwa opolskiego przewiduje 100%-owe pokrycie deficytu w wysokości 37,2 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy założono pokrycie straty na poziomie 83%, dofinansowanie będzie większe o 8 mln zł.

W pozostałych województwach trwają negocjacje. W dwóch przypadkach brakuje jedynie formalnych podpisów. Zgodnie z artykułem 40 Ustawy o transporcie kolejowym, organizowanie i dotowanie regionalnych kolejowych przewozów osób wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych oraz nabywanie kolejowych pojazdów szynowych należy do zadań własnych samorządu województwa.


Źródło: Rynek Kolejowy

A teraz wyciągnijmy SIWZ, punkt dotyczący naliczania kar:

Cytat:
15. Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną, w razie niedotrzymania warunków przewozów w następujących przypadkach:

a) odwołania pociągu objętego umową w całej relacji lub na terenie Województwa Opolskiego – w wysokości 250 zł za każdy odwołany pociąg z wyjątkiem odwołania wynikającego z działalności „Siły Wyższej” lub ograniczeń wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw transportu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej,

b) odwołanie pociągu objętego umową w części relacji na terenie Województwa Opolskiego – w wysokości 200 zł za każdy odwołany pociąg z wyjątkiem odwołania wynikającego z działania „siły wyższej” lub ograniczeń wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw transportu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej,

c) opóźnienia pociągu objętego umową lub środka komunikacji zastępczej za pociąg objęty umową, w stosunku do rozkładu jazdy – w wysokości:
- 100 zł za każdy opóźniony pociąg od 7 - 10 min.
-120 zł za każdy opóźniony pociąg od 11 - 20 min.
-140 zł za każdy opóźniony pociąg od 21 - 30 min.
-160 zł za każdy opóźniony pociąg od 31 - 45 min.
-180 zł za każdy opóźniony pociąg od 46 – 60 min.
-200 zł za każdy opóźniony pociąg powyżej 60 min.
Do powyższych opóźnień nie wlicza się pociągów opóźnionych z tytułu działania „Siły Wyższej” lub ograniczeń wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw transportu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej.
Jeżeli opóźnienie pociągu powoduje, że w tym samym czasie na tym odcinku i w tym samym kierunku odjeżdża planowo inny pociąg umożliwiający przewiezienie pasażerów opóźnionego pociągu to ten pociąg uznaje się za odwołany.

d) stwierdzenie każdego przypadku niewłaściwego przygotowania pociągów do przewozu podróżnych za następujące uchybienia:
a) brudny skład wewnątrz lub na zewnątrz,
b) brak sprawnej klimatyzacji lub ogrzewania,
c) niesprawne drzwi lub okna,
d) niesprawne urządzenia sanitarne,
e) brak wody, mydła, papieru toaletowego lub ręczniczków,
f) plastykowe miejsca siedzące w taborze bez obić,
g) brak miejsca na bagaż (brak półek nad oknem wewnątrz taboru),
h) niesprawne wyświetlacze relacji lub błędne ich działanie oraz niesprawne lub podające błędne informacje wyświetlacze wewnątrz pojazdów,
i) przekroczenie ilości osób stojących w taborze powyżej 4 os/m2,
j) inne uszkodzenia wewnątrz i na zewnątrz składu.
Wysokość kary za stwierdzone nieprawidłowości wynosi 50 zł za każde uchybienie i w przypadku stwierdzenia kilku uchybień w jednym pociągu wysokość kary się sumuje.

[/b]Stwierdzenie nieprawidłowości, które będą podstawą naliczenia kary dokonuje Zamawiający w trakcie kontroli lub na podstawie innych dokumentów związanych z rozliczeniem wykonywanej oferty przewozowej.[/b]


W praktyce w opolskich EZT spotykane są wszystkie usterki z podpunktu "d" (może poza brakiem miejsca na bagaże. Nawet w SPOTach zaczynają szwankować drzwi pomiędzy modułami czy wyświetlacze.
W związku z tym moje pytanie. Ostatni akapit mówi o kontroli przez Zamawiającego warunków realizacji umowy. Czy to oznacza jakieś stałe terminy sprawdzania, może pracownik UM na stałym etacie kontrolera pociągów Regio? Czy skończy się na niczym i wierzeniu na słowo Przewozom Regionalnym że jest cacy?

Drugie pytanie, co oznaczają "inne dokumenty"? Czy są to także np. skargi lub wnioski pasażerów?

PS. GRATULACJE dla UM Opole. Kolejny rok z Przewozami Regionalnymi i ich nieśmiertelnymi kiblami. Św. Katarzyno miej w opiece podróżnych! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 28-01-2010, 19:59    Odpowiedz z cytatem

A zapytaj o to w UM. Bo ciekawe - ja nie wiem.

_________________
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 30-01-2010, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Nie ma alternatyw to sie bierze co jest... co UM moze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 27-03-2010, 10:43    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z polityką otwartości Urzędu Marszałkowskiego w Opolu w stosunku do obywatela, na razie nie ustosunkowano się do mojego listu z powyższymi pytaniami Sad

Smutne, ale w świetle ostatniego artykułu zaczynam rozumieć marszałka. Ma straszny zgryz z tym pasztetem o nazwie Przewozy Regionalne:

Opolszczyzna zapłaciła Przewozom Regionalnym 37 mln zł. Te jednak mają długi. Z końcem marca muszą zamknąć kasy biletowe, a od 7 kwietnia mogą stracić prawo do korzystania z torów!

Przewozy Regionalne to spółka należąca do 16 samorządów wojewódzkich. Każdy z nich podpisuje umowę na transport na swoim terenie. Kłopot w tym, że część województw nie zgadza się na żądania PR i do dziś nie podpisała umów z przewoźnikiem. Inaczej Opolszczyzna, której umowa opiewa na 37 mln zł, o siedem mln więcej niż przed rokiem. Wydawało się więc, że sprawa kolei regionalnych na ten rok została załatwiona, co zresztą zarząd województwa z satysfakcją głosił.

Teraz okazuje się, że nasze województwo właściwie kredytuje działalność Przewozów Regionalnych w innych regionach, które do dziś nie podpisały umowy na ten rok, a kolej u nich i tak działa. Co gorsza kasa idzie do wspólnego garnka, więc nie ma znaczenia, że opolskie wpłaciło pieniądze, a inne regiony nie. PR mają długi, co niesie ze sobą zagrożenie dla opolskich pasażerów.[...]

[...]- Gdybyśmy wiedzieli, że takie będą kłopoty, nie zaangażowalibyśmy się w kolej - przyznaje marszałek Józef Sebesta. - Gdy samorządy przejmowały Przewozy Regionalne, nie do końca znały sytuację finansową. Jest to ogon, który ciągnie się za spółką, stąd te ciągłe kłopoty - mówi marszałek.[...]


Całośc w GW Opole
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

siwy123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2009

PostWysłany: 22-05-2010, 18:50    Odpowiedz z cytatem

http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,93621,7875249,Kolej_placi_odprawy_i_ponownie_daje_prace.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 23-05-2019, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Opolskie: Przewozy Regionalne dostaną 10 lat. „Na umowę przyjdzie czas".

Kolejne 10 lat dla Przewozów Regionalnych – poinformował zarząd województwa opolskiego; podjął on decyzję o powierzeniu przewozów operatorowi na kolejną dekadę; nie przedstawiono żadnych dokumentów – marszałek informuje, że na to przyjdzie czas później.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/opolskie-przewozy-regionalne-dostana-10-lat-na-umowe-przyjdzie-czas-91989.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-06-2019, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Opolskie nie chce zmian. 10-letnia umowa z Przewozami Regionalnymi

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego opublikował ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich po 2020 roku. Mimo powszechnie znanego standardu usług Przewozów Regionalnych województwo chce właśnie temu przewoźnikowi powierzyć wykonywanie usług na kolejne 10 lat.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/opolskie-nie-chce-zmian-10-letnia-umowa-z-przewozami-regionalnymi_more_115306.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl