Nagła zmiana regulaminu PKP PLK. Przewoźnicy zapłacą miliony za korzystanie z peronów.
Przewoźnicy kolejowi jeszcze nie otrząsnęli się się z drastycznych podwyżek cen energii, gdy spadła na nich kolejna plaga. PKP PLK poinformowała ich, ze od lutego wróci do pobierania tzw. opłaty peronowej. To dodatkowy koszt od kilku do kilkunastu milionów złotych, których nie zakładano konstruując budżety. Nie wiadomo jeszcze, czy nową opłatę opłaci pasażer w cenie biletu czy podatnik w dotacji do przewozów.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jaka powinna być długość peronu wg Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności dla kolei konwencjonalnej w podsystemach infrastruktury ale nie tej szybkiej czyli 400m?
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 10 lipca 2019 r. stwierdził, że opłata za dostęp do peronów wchodzi w zakres minimalnego pakietu dostępu do infrastruktury kolejowej. Sposób kwalifikacji infrastruktury peronowej ma kluczowe znaczenie ze względu na zasady pobierania od przewoźników kolejowych opłaty za jej udostępnianie.
Jak pustawy peron stał się na papierze najbardziej oblegany w Polsce. Tak się tworzy statystyki na kolei.
Najbardziej obleganym przez pasażerów peronem kolejowym w Polsce jest ten w Gdańsku Śródmieściu. To oczywiście bzdura, ale nie przeszkadza to SKM rozsyłać błędne dane, a urzędowi publikować je w oficjalnych dokumentach.
Nowa numeracja peronów na stacji Poznań Główny wiosną 2022 roku.
PKP PLK prowadzi inwestycję mającą zwiększyć przepustowość drugiej największej stacji w Polsce, Poznania Głównego. Efektem prac będzie nowy peron, zlokalizowany po wschodniej stronie stacji. Ponadto do użytku oddane zostanie także przedłużenie istniejącego tunelu, który będzie wychodził na ulicę Składową. Tej inwestycji będzie towarzyszyć zmiana numeracji peronów, która często sprawia podróżnym problemy z odnalezieniem właściwej krawędzi peronowej. Nowe oznaczenia peronów mają się pojawić wiosną przyszłego roku.
Krótsze perony na liniach lokalnych? MI: To niemożliwe
Czy budowa 200-metrowych peronów na liniach lokalnych, obsługiwanych przez kilkakrotnie krótszy tabor, jest marnotrawieniem środków? Poseł Koalicji Obywatelskiej Michał Jaros postuluje, by dopuścić skrócenie peronów, a oszczędności przeznaczyć na budowę większej ich liczby w innych lokalizacjach. Zmian w przepisach nie będzie – wynika jednak z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na jego interpelację.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w całej Polsce buduje nowe przystanki – również na liniach z bardzo małą liczbą połączeń. A samorządy nie kwapią się do rozbudowy oferty przewozowej.
Sprawny Peron – nowa aplikacja PLK SA do zgłaszania usterek na kolei
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości. Aplikacja jest bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS.
Fundacja ProKolej apeluje o ujednolicenie peronów w Polsce
Matka podsadzająca malucha do pociągu i próbująca wciągnąć za sobą wózek, staruszek mierzący wzrokiem pełnym obaw przepaść dzielącą go od peronu na który ma wysiąść, ciężka walizka, której filigranowa nastolatka nie jest w stanie załadować do wagonu – to codzienne obrazki z polskich stacji kolejowych. Dawno powinny należeć do przeszłości. Ale trwają, dzięki masowym odstępstwom od przepisów regulujących parametry peronów – alarmuje fundacja ProKolej i postuluje zmiany w tym zakresie.
Niebezpieczne wysiadanie z pendolino. Połowa peronów w Polsce nie spełnia norm
W Polsce perony są za niskie, a ich krawędzie dzieli od podłogi pociągu wielka szczelina, w którą łatwo wpaść. Najbardziej ryzykowne jest wsiadanie lub wysiadanie z wąskiego pendolino.
Na wniosek Fundacji ProKolej Urząd Transportu Kolejowego będzie sprawdzał zasadność stosowania wyjątków od europejskich standardów dotyczących wysokości peronów oraz ich odległości od osi toru. Niedotrzymywanie tych parametrów wiąże się z niewygodą dla pasażerów, szczególnie tych z niepełnosprawnością ruchową lub niosących ciężki bagaż.
Fundacja Pro Kolej wyskakuje z ttmi peronami jakby to było coś nowwgo. Od wielu lat istnieje ten "problem" a fundacja dopiero teraz mówi o nim. Tak teraz kiedy zmodernizowano tysiące peeonów fundacja dopiero obudziła się.
A UTK niech sprawdza i nadal bezsensownie produkuje papiery tak jak lubi. Miliardy wydane a oni będa udawać, że można jeszcze to zmienić. Celowo milczeli przez kilka ostatnich lat żeby nie przeszkadzać "biznesmenom" w robieniu fuszerki.
Siła koperty.
Stacja Dzierżoniów: podróżni wspinają się albo wyskakują z pociągu
Trasę kolejową Kraków – Jelenia Góra reaktywowano cztery lata temu. Pomysł, by ”skoczyć” z Dzierżoniowa do Krakowa koleją, na dzierżoniowskim dworcu nabiera dość realnego znaczenia. Ze względu na spory odstęp od podłogi wagonu pasażerskiego do peronu, podróżni zmuszeni są wspinać się, by wejść na schody pociągu lub zeskakiwać na peron przy wysiadaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum